דיווח: אפל תתמקד בפיתוח מערכת נהיגה אוטונומית עבור פרויקט מכונית ה-Apple Car

Apple CarPlay Apple CarPlay (מקור: Ford)

לאחר מספר שנות עבודה על גבי פרויקט המכונית האוטונומית Apple Car תחת פרויקט טיטאן (Project Titan), משנה ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו את סדר העדיפויות שלה ומחליטה להתמקד בפיתוח התוכנה עבור מערכת נהיגה אוטונומית, בניגוד להתמקדות הראשונית בפיתוח המכונית עצמה. כך מוסרים לאתר בלומברג מקורות המכירים את עבודת החברה בפרויקט.

לטענת הדיווח, אף שאפל לא נוטשת באופן מוחלט את פיתוח הרכב האוטונומי, התמקודתה בפיתוח תוכנה עבור הרכב האוטונומי ישאיר לה את כל האופציות פתוחות. לדוגמה, באם תהיה מעוניינת בכך בעתיד, תוכל החברה לרכוש יצרנית רכב או לחילופין לשתף פעולה עם אחת, זאת במקום לבנות את הרכב בעצמה.

הצצה לאחור

יחד עם הדברים הללו מעדכן אתר בלומברג כי אפל שכרה את דן דודג’, מייסד ומנכ”ל חברת התוכנה QNX, שהוקמה ב-1982 ונרכשה כ-28 שנים לאחר מכן, ב-2010, ע”י ענקית התוכנה הקנדית בלקברי. מערכת ההפעלה המפותחת ב-QNX מיועדת, בין היתר, גם לרכבים אוטונומיים.

למעשה, רק ביוני האחרון שיחררה החברה סרטון החושף כיצד יראה עתיד הרכבים האוטונומיים שיריצו את מערכת ההפעלה שלה. ומכאן ניתן להסיק שעולם פיתוח התוכנה עבור מערכות נהיגה בכלל ואוטונומיות בפרט אינו זר לדודג’ ובהחלט מדובר בתוספת ראויה לצוות העובד על פרויקט טיטאן.

נוסף על אלו, נמסר כי פרויקט טיטאן, שבראשו נמצא בוב מנספילד, כולל כיום מספר קבוצות צוותים שונים, כאשר כל צוות מונהג על-ידי בכיר לשעבר באפל. לדוגמה, צוות חיישנים ינוהל על-ידי בנג’מין ליון, צוות הנדסת חומרה ינוהל על-ידי די.ג’יי נובוטני ועוד. יתרה מזאת, אפל אף הוסיפה לצוות הפרוייקט את טוד גריי, עובד לשעבר ביצרנית הרכב האמריקאית פורד, שהחל לעבוד בחברה במאי השנה לאחר 21 שנות עבודה אצל יצרנית הרכב הפופולרית.

צפו בוידאו – כך מתארים בכירי חברת QNX את עתיד הרכבים האוטונומיים בעיני החברה:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים