דוח הרבעון השני: פלאפון מוחקת חצי מיליון מנויים לא פעילים

פלאפון צילום: גאדג’טי

חברת פלאפון נגררת בתהליך השיקום אחר שתי השחקניות הותיקות בשוק, סלקום ופרטנר, אך עתה היא נאלצת לספוג מהלומה נוספת. בדו”ח לרבעון השני של חברת האם בזק, מוחקת פלאפון חצי מיליון מנויים מבסיס המשתמשים שלה.

בחינה של בסיס המשתמשים העלתה ש-499 אלף מתוכם לא הוציאו שיחה בחצי השנה האחרונה ולמעשה לא מכניסים כלום לחברה. פלאפון תולה את האשמה במנויי רשת ה-CDMA שנמצאת בשלבי גסיסה. אך 455 אלף מתוך אלו הנמחקים הם מנויי פריפייד, אותם כרטיסי חיוג שפלאפון ציינה כאסטרטגיית דגל ברבעונים הקודמים.

במקביל למחיקה זו הוסיפה פלאפון 67 אלף מנויים כך שבסוף הרבעון השני עומד בסיס המנויים על 2.26 מיליון מנויים, ירידה של 16% לעומת סוף הרבעון הראשון. המספר החדש גם יאותת על ירידה מהותית בנתח השוק של פלאפון לעומת החברות האחרות (סלקום ופרטנר יפרסמו את הדו”חות בשבועות הקרובים).

מכרזים אתגריים יותר

בצד החיובי של המחיקה הגדולה: ההכנסה הממוצעת מכל משתמש (ARPU) קפצה ל-68 שקלים מ-57 ברבעון הראשון. ה-APRU החדש משקף טוב יותר את המחירים שמקבלת פלאפון מהחוזים הגדולים שלה מול משרדים ממשלתיים וגופים עסקיים משמעותיים. חוזה המשכי כזה נחתם לאחרונה מול החשב הכללי במשרד האוצר (חשכ”ל) במסגרתו תספק לעובדי מדינה 100 אלף קווים ו-10 אלף מכשירים ל-3 שנים.

הסכומים לפיהם זכתה פלאפון במכרז החשכ”ל נמוכים משמעותית מאלו שהיתה רגילה אליהם בשנים הקודמות. בנוסף לנתון זה שישחק את ערך ה-ARPU, יש גם להניח שה-ARPU ירד במקצת בשל המאמצים הגדולים של פלאפון לגייס משתמשים פרטיים בערוצים הזולים כמו בניסיון ההקמה של המותג Emobile.

להוציא את עניין מחיקת המשתמשים, הצד הפיננסי די משקף עסקים כרגיל בפלאפון. ההכנסות ממשיכות להיות נמוכות משמעותית לעומת שנה שעברה, אלו ירדו ב-9% לעומת הרבעון המקביל. רוב הירידה מקורה בפחות מכירות של ציוד קצה. הרווח הנקי זהה לזה שברבעון הראשון – 13 מיליון שקל (49 בשנה שעברה).

השוואת מפרטים