חדש ב-WhatsApp: מעתה ניתן לשלוח תמונות מונפשות לחברים

אחרי “סערת הפרטיות” בכוס מים שעוררה אפליקציית WhatsApp בסוף השבוע האחרון, משיקה היום החברה גרסה חדשה לתכנית הבטא של היישום הפופולארי ומאפשרת לראשונה העברה של תמונות מונפשות. נכון לעכשיו רק החברים בתכנית הבטא יכולים לשלוח תמונות מונפשות לחבריהם, אולם כלל משתמשי האייפון ומכשירים מבוססי אנדרואיד יכולים לצפות בהן אם מותקנת במכשירם הגרסה היציבה העדכנית ביותר.

בניגוד לציפיות, WhatsApp לא מאפשרת שליחת קבצי GIF באופן ישיר כפי שניתן לעשות בפייסבוק או בטלגרם למשל. בכדי לשלוח תמונות מונפשות דרך האפליקציה יהיה עליכם לצלם וידאו קצר (באורך 6 שניות לכל היותר), או לבחור באחד קיים בפורמט mp4, ולאחר מכן ללחוץ על כפתור זעיר בפינת המסך שיבצע את ההמרה. בתום תהליך עיבוד קצר שנמשך כמה שניות הופך הוידאו לתמונה מונפשת ונשלח בצ’אט. כך תעשו זאת:

שלב 1

הצטרפו לתכנית הבטא של WhatsApp
.
מידע נוסף על תהליך ההצטרפות ניתן למצוא בכתבה הזו.

שלב 2

אחרי שתתוקן על מכשירכם גרסת הבטא של האפליקציה, היכנסו לחלון שיחה עם איש הקשר אליו תרצו לשלוח תמונה מונפשת.

שלב 3

לחצו על אייקון שליחת הקובץ, ובחרו במצלמת הוידאו.

whatsapp-gif-guide
שלב 4

צלמו וידאו באורך מקסימלי של 6 שניות ואשרו.

שלב 5

רגע לפני שליחת הוידאו, יופיע בפינת המסך אייקון של מצלמת וידאו (בכתום), לחצו עליו כך שתופיע המילה GIF ובצעו את השליחה.

whatsapp-gif-guide-2

אף על פי שלא מדובר בפונקציונאליות לה ציפינו, ייתכן מאד שבעתיד יחליטו ב-WhatsApp לאפשר שליחת אנימציות ציוריות כמו בתוכנות צ’אט אחרות – בין אם כאלה שהוכנו מראש בפורמט gif, ובין אם מתוך מאגר מפוקח כמו זה של האימוג’י שממשיך להתעדכן מפעם לפעם.

אם אין ברצונכם להוריד את גרסת הבטא כדי לקבל את האפשרות לשליחת תמונות מונפשות, תצטרכו ככל הנראה להמתין כמה שבועות עד שתגיע האופציה לכלל משתמשי האפליקציה – כולל באייפון.

תודה ליובל גרימבלט על הדיווח.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים