השלב הבא: השיחות באייפון יקבלו שדרוג משמעותי יחד עם iOS 10

שיחות VoIP ב-iOS 10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) שיחות VoIP ב-iOS 10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ביום רביעי הקרוב, ה-7 בספטמבר, תחשוף אפל את סדרת מכשירי האייפון 7 באירוע הכרזה שתקיים בסן פרנסיסקו. כמידי שנה, יושקו המכשירים החדשים לצד מערכת ההפעלה בגרסתה האחרונה, כאשר הפעם מדובר ב-iOS 10, שהוצגה לראשונה במסגרת כנס המפתחים WWDC בחודש יוני האחרון. השקתה של iOS 10 צפויה להגיע כשבוע לאחר אירוע ההכרזה על מכשירי סדרת האייפון 7, וטרם תושק באופן רשמי, רצינו לשים דגש על פונקציה חדשה ספציפית שתגיע יחד עם הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה.

כבר במהלך אירוע הפתיחה של כנס WWDC שמה אפל דגש על פתיחת אפשרויות חדשות ומרגשות למדי עבור מפתחי iOS. אחת מאותן פונקציות הינה משמעותית למדי הן עבור מפתחי אפליקציות שיחות והן עבור ספקיות סלולר. מדובר באפשרות להצגת השיחות המגיעות מאפליקציות VoIP באופן דומה לדרך בה מוצגות שיחות רגילות המגיעות למכשיר דרך ספק הסלולר, אותן שיחות הדורשות מאיתנו לשלב כרטיסי SIM במכשירנו הניידים.

איך זה נראה?

על פניו, לא נרגיש בשינוי משמעותי, אולם בפועל, במקום לקבל שיחות מאפליקציות כמו Whatsapp, Viber ואחרות דרך חלון התראות שיקפוץ מראש המסך, נבחין החל מגרסת iOS 10 כי השיחות המגיעות דרך אפליקציות מסוג זה יוצגו על גבי מסך מלא באופן הזהה לדרך קבלת השיחות הרגילה, גם דרך מסך הנעילה. מעבר לכך, נזכה גם לראות את השיחות הנכנסות והיוצאות מאפליקציות אלו ברשימת השיחות האחרונות ובמועדפים המופיעים באפליקציית הטלפון המובנית באייפון.

כדי להבין בדיוק איך יציגו אותן אפליקציות את שיחות ה-VoIP ב-iOS 10, ביקרנו במרכז הפיתוח הישראלי של חברת וונג’ (Vonage) האמריקאית, ספקית שירותי תקשורת מבוססי ענן. שמה של Vonage אולי אינו מוכר לכם, אך ייתכן מאוד כי נתקלתם בשירותיה בעבר, גם אם לא ידעתם שהשתמשתם בהם.

דוגמה אחת לשימוש בטכנולוגיה של החברה היא בעת ההתקשרות עם נהגי מוניות בשירותים מבוססי אפליקציות כגון Uber או Gett. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לכם ליזום שיחה עם הנהג, זו תנותב דרך שירותי החברה באופן שיסתיר מכם את מספר הטלפון האמיתי שלו, אך יביא אתכם ליעד השיחה הנכון רק כל עוד אתם נמצאים בהתקשרות עימו דרך האפליקציה. ברגע שתסיימו את הנסיעה, אתם עשויים לגללות כי התקשרות עם הנהג במספר הטלפון שאולי שמרתם לעצמכם, לא תוביל אתכם עוד אל אותו הנהג.

ב-Vonage הדגימו בפנינו כיצד תיראה פונקציית שיחות ה-VoIP החדשה ב-iOS 10 על-גבי אפליקציית החברה המיועדת ללקוחותיה העסקיים, Vonage Essentials שמה.

כפי שתוכלו לראות בתמונות המצורפות מטה, קשה מאוד להבדיל בין שיחה נכנסת רגילה לבין זו המתקבלת דרך אפליקציית Vonage. בשני המקרים נראה המסך זהה, כאשר ההבדל היחיד הינו ברישום שם האפליקציה מתחת לשם או מספר המתקשר. גם תמונות, במידה שהן מצורפות לאיש הקשר, ניתנות להצגה במלואן על-גבי מסך הנעילה או בצלמית בשיחות המתקבלות בזמן השימוש בטלפון, כאשר אפשרויות דחיית השיחה או שליחת הודעה גם הן ניתנות להצגה בשיחות המתקבלות מאפליקציות VoIP.

ios-10-vonage-voip-call-screen-gadgety

השלב הבא

פתיחת האפשרות לשילוב אפליקציות צד שלישי בפונקציית מערכת כה מהותית כמו זו של אפליקציית השיחות המובנית במכשיר מעידה על השלב הבא באבולוציה של שיחות הטלפון. מדובר כאן בהצהרה חד משמעית מצידה של אפל כי המודל העתיק של ספקיות הסלולר, שהחלו את דרכן כמי שמכרו לנו דקות שיחה, עומד להסתיים וכי כעת הגיע העת לשנות מודל.

מי שעוקב אחר שוק התקשורת הישראלי, כבר הבחין כי ספקיות הסלולר הותיקות החלו למתג עצמן מחדש כ”חברות תקשורת” ומספקות כיום שירותים נוספים מעבר למכירת דקות שיחה בלבד, בהם שירותי טלוויזיה (כמו סלקוםTV ו-4GTV של פרטנר), חבילות אינטרנט ומכשירים סלולריים. שירותים אלו נוספו לסל המוצרים של אותן חברות בעוד מחירי חבילות הסלולר ממשיכים לרדת בהדרגה.

החל מ-iOS 10 אנו ודאי נזכה לראות אפליקציות שיחות חדשות מנסות להשתלב בחיינו ולהביא ערך מוסף לשירות הבסיסי ביותר שקיים בטלפון. פרט לאפליקציות עתירות משתמשים כמו Whatsapp של פייסבוק ו-Skype של מיקרוסופט, ודאי נזכה לראות שירותי VoIP נוספים צצים על ימין ושמאל ומנסים לשכנע אותנו כי אנחנו לא יודעים בכלל איך התקשרנו בכלל לאנשים לפני שאותן אפליקציות נוצרו. אולי אף נזכה לראות ממהלך זה חברות שיהפכו לענקיות בזכות עצמן, ובטח שנזכה לראות הצלחות קצרות טווח בשל גימיק שיווקי בודד כלשהו.

בצד השימוש היומיומי ודאי לא נרגיש בהבדל וכאן הגדולה של השילוב המדוייק שביצעה אפל בפתיחת חלק נוסף במערכת ההפעלה שלה, גם אם לקח לה “קצת” (הרבה מאוד) זמן לעשות זאת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים