אפל תובעת את סמסונג על גניבת המראה והתחושה של האייפון והאייפד

המלחמה הגדולה של האייפון מול מכשירי האנדרואיד הרבים, ובעיקר מול מכשירי ה-Galaxy של סמסונג מתחזקת מיום ליום. מכשיר ה-Galaxy S המוכר נהיה פופולארי יותר ויותר וללא ספק גונב נתח שוק גדול לאייפון של אפל. אפל מצדה לא נשארת חייבת ותובעת את סמסונג, מתחרה חזקה אך גם יצרנית חומרה עיקרית, על העתקת המראה והתחושה של מכשירי ה-iOS שלה, כך מדווח היום הוול סטריט ג’ורנל.

אפל תובעת את סמסונג תחת הטענה שהעתיקה את הרעיון והעיצוב של מכשירי האייפון והאייפד למכשירים כמו ה- Galaxy S, Nexus S, Epic 4G וכמו כן גם סדרת הטאבלטים המוכרת – Galaxy Tab. אפל מאשימה את סמסונג בהפרת פטנטים חמורה הנוגעת בעיקר בעיצוב המכשיר, ולפי דעתם של גורמים מסוימים, צעד זה היה יותר מצפוי – המגזין APC לדוגמה, הבחין בספטמבר האחרון בדמיון מסוים שיש לאביזרי ה-Galaxy Tab אל מול אביזרי האייפד, ואף הצהיר מראש “אנחנו יכולים להרגיש תביעה מאפל מגיעה בקרוב”.

תביעה זו של אפל אל מול סמסונג מהווה מהלך אסטרטגי חכם מאוד מצד אפל, שככל הנראה מנסה לעכב ולפגוע בייצור מכשירי האנדרואיד הרבים שגונבים לה את נתח השוק, ושלא תטעו, לא מדובר בתביעה ראשונה של אפל נגד יצרנית סלולר חזקה, לפי כשנה הגישה אפל תביעה נגד חברת HTC שהואשמה על ידי אפל בהפרה של לא פחות מ-20 פטנטים שונים, תוך התייחסות עיקרית למכשיר ה-Nexus One. “אנו יכולים לשבת ולצפות במתחרות גונבות את ההמצאות שלנו, או שנוכל לעשות משהו בעניין,” כך הגיב מנכ”ל אפל סטיב ג’ובס לנושא התביעה מול HTC, “אנחנו חושבים שהתחרות היא בריאה, אך המתחרות אמורות ליצור טכנולוגיה ייחודית משלהן, ולא לגנוב את שלנו”.

(תמונה: AppleInsider)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים