הגנת Denuvo כבר לא בלתי חדירה: המשחק DOOM החדש נפרץ

בתמונה: המשחק DOOM בתמונה: המשחק DOOM

המשחק DOOM החדש נפרץ, וניתן כעת להוריד אותו באופן פיראטי. אלו הן חדשות מפתיעות, שכן המשחק הוגן על ידי טכנולוגיית Denuvo, שנחשבת קשה למדי לפריצה. פיראטים רבים האמינו כי טכנולוגייה זו תוביל לקץ המשחקים הפיראטיים ברשת.

את הרושם הזה פיזרו מפצחי המשחקים עצמם. בתחילת השנה הכריזה 3DM, קבוצת מפצחי תכנה סינית, שהיא חוששת שלא ניתן יהיה לפרוץ משחקים למחשב האישי בעתיד, כיוון שטכנולוגיית ההגנה של חברת Denuvo קשה מדי לפריצה. במשך זמן מה, אמצעי ההגנה של Denuvo העיבו באופן משמעותי על מאמציהם של פיראטים להפיץ עותקים לא חוקיים של משחקים חדשים. אולם שורת פריצות מהעת האחרונה, שביניהן גם DOOM החדש, מראה כי ידם של הפורצים שוב על העליונה.

מאז שיצא DOOM במאי האחרון, היו מספר נסיונות לפרוץ את המשחק. הפריצה הפיראטית המוצלחת ביותר הייתה של מפצח תכנה המכונה Voksi, שפרץ גם את Rise of the Tomb Raider למחשב האישי, המוגן גם על ידי Denuvo. פריצות אלה התבססו על באג באלגוריתם של Steam, שאיפשר למעשה לעקוף את הגנת Denuvo כליל. אולם שיטות אלו במהרה הפכו לא רלוונטיות, לאחר שעדכון של Steam תיקן את התקלה. טכנולוגיית Denuvo נותרה בלתי חדירה.

הפריצה החדשה, של קבוצת מפצחים בשם CONSPIR4CY (או CPY בקיצור), היא כבר סיפור אחר. לאחר שפרצה את מנגנון ההגנה של Denuvo ואיפשרה את ההפצה הפיראטית של Inside ו-Rise of the Tomb Raider, עם פריצות שעדיין מתפקדות, המשיכה CPY ופרצה גם את DOOM הנחשק. סביר מאד להניח ש-CPY לא תעצור כאן, ועם כל פריצה מוצלחת, מתגלים סדקים נוספים בחומת האבטחה המאיימת של Denuvo.

אלה חדשות מצוינות לפיראטים וחובבי פריצות, אך למפתחי המשחקים התמונה פחות ורודה. לאחר שסוף סוף נראה כי ישנה ישועה מהפיראטים בדמות הטכנולוגיה של Denuvo, שוב יצטרכו מפיצות ומפתחות להתמודד עם המציאות – עותקים פיראטים ימשיכו להיות מופצים, וכנראה לא יעלמו מהעולם בזמן הקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים