אפליקציית U assist של חברת קומיוניטייק (תמונה: Communitake)

אפליקציית U assist של חברת קומיוניטייק (תמונה: Communitake)

אפליקציית U Assist מאפשרת השתלטות מרחוק לשם פתרון תקלות בסמארטפון

בתור קוראי גאדג'טי יצא לכם וודאי לא פעם להיות אלו שצריכים לתקן או לסדר מכשירים של חברים וקרובי משפחה שפחות מכירים את עולם הסמארטפונים. במרבית המקרים מדובר על סוג של "טלפון שבור" ולאורך השיחה כולה אתם מנסים להבין, ללא הצלחה יתרה, מה הבעיה ומה המשתמש השני רואה לנגד עיניו במכשיר האישי שלו. בכדי לפתור בעיה זו חברת קומיוניטייק (Communitake) הישראלית השיקה את אפליקציית U Assist המאפשרת לכל משתמש להציע השתלטות מרחוק על המכשיר שלו בצורה פשוטה ומהירה.

תחילה על המשתמש הראשון, מבקש העזרה, להוריד את האפליקציה למכשיר האישי שלו. לאחר מכך, בעת הצורך, כל שעליו לעשות הוא להיכנס ל-U Assist ולשלוח קישור לגורם בו הוא רוצה להיעזר. לקישור תתלווה הודעה קצרה, בה מוסברת מהות הקישור ופשר בקשת העזרה. את הקישור ניתן לשלוח במגוון רחב של אפליקציות ושירותים: מסנג'ר, מייל, הודעת טקסט ואפילו בוואטסאפ. חשוב להדגיש, הצד המסייע לא צריך להוריד שום אפליקציה וזאת בעצם גולת הכותרת של האפליקציה כולה. שיטת פעולה זו מאפשרת לבקש מכל אחד עזרה תוך שבריר שנייה ללא הצורך של הצד השני להתקין אפליקציה נוספת או לשנות הגדרות כלשהן.

לאחר פתיחת הקישור, תוצג למשתמש מערכת ניהול מרשימה, שלא תבייש שירות תמיכה טכני מקצועי, המעניקה לו את כל המידע שהוא צריך לשם פתרון הבעיה. החלק המרכזי של המסך מוקדש לתצוגה גדולה של המכשיר בו מטפלים וכך ניתן לבצע כל פעולה על המכשיר כאילו אתם אוחזים בו בעצמכם. כל תזוזה שלכם על תצוגת המסך, תשפיע באופן מידי על המכשיר המדובר וכך גם כל שינוי אחר שיתבצע – אתם מקבלים שליטה מלאה על המכשיר. באופן זה תוכלו לבצע פעולות בעצמכם ולא תצטרכו להסביר בדרכים יצירתיות לאדם השני היכן ללחוץ ואילו פעולות לבצע.

מהניסיון שלנו לאחר שימוש באפליקציה, הפיצ'ר הנ"ל עובד מצוין והוא השאיר עלינו רושם טוב מאוד לאחר מספר ניסיונות בהם ניסינו לאתגר אותו. השהות בין הלחיצה על התצוגה המקדימה בדפדפן לבין השינוי שהתבצע בפועל במכשיר היעד, עמד על פחות משניה וניתן היה לבצע פעולות במהירות יחסית. הנקודה היחידה שהפריעה לנו היא הגלילה, או המעבר בין המסכים, שלא עבדה בצורה הכי אינטואיטיבית, אך לכך מצאנו פתרון בכפתורי העזר השונים המצויים לצד תצוגת המכשיר.

מלבד תצוגה זו, וכפי שציינו בפסקה הקודמת, ישנם כפתורי עזר רבים שיסייעו לכם לתפעל את המכשיר הנבדק מהר יותר. תוכלו לחזור למסך הבית, להפעיל את הדפדפן ואפילו לשמור מידע בקליפבורד שיועבר אוטומטית למכשיר הפיזי בלחיצת כפתור. בנוסף לחלק זה תוכלו גם לקבל פירוט מלא על כל המידע הטכני של המכשיר: סוג המכשיר, מספר ה-IMEI, מצב הסוללה ועוד כמות מכובדות מאוד של מידע שיכול להאיר על הבעיה. אם זה לא מספיק, בממשק ישנם גם מספר קיצורים מועילים למדי שיכולים לפתוח בלחיצת כפתור הגדרות שונות במכשיר. לקינוח, תוכלו לנהל צ'אט באמצעות האפליקציה לאורך כל סשן התמיכה ולהסביר אילו פעולות אתם מבצעים או לבקש מהמשתמש לבצע פעולות שתלויות במכשיר הפיזי.

עזרה לסבא

בכדי ללמוד על אפליקציית U Assist שוחחנו עם ערן קרפן, סמנכ"ל בחברת קומיוניטייק, שהסביר לנו הצורך שעומד מאחורי האפליקציה ועל הדרך בה הם מתעלים על המתחרים בשוק. "הרעיון נוצר מהצורך בשטח" הסביר קרפן. "קומיוניטייק מספקת פתרונות שליטה מרחוק למרכזי שירות לקוחות עוד משנת 2009. טלפונים חכמים הם נחלת הכלל, גם עבור אנשים שאינם בעלי גישה טכנולוגית. הפער בין הרמה הטכנולוגית של המשתמש לבין מורכבות המכשיר אינו מאפשר לבעלי מכשירים להתמודד עם בעיות והם מחפשים עזרה טכנית באמצעות חברים ובני משפחה. אני מניח שהרבה מהקוראים יכירו את הסיטואציה בה אבא/אמא/סבא/סבתא מתקשרים ושואלים משהו לגבי המכשיר ואיך לתפעל פונקציה כזו או אחרת. הסיטואציה הזו מאוד קשה כי בלי לראות את המכשיר קשה לפעמים אפילו להבין מה הבעיה שלא לדבר על פתרון".

אף שישנן אפליקציות רבות שפועלות בתחום, על פי קרפן הייחודיות של U Assist נעוצה בקלות בה ניתן לעזור לגורם השני. "בניגוד לאפליקציות קיימות שמאפשרות השתלטות מרחוק על מכשירים, את U Assist מתקינים על המכשיר אותו רוצים לשתף ומזמינים את החבר או בן המשפחה להתחבר אליו דרך קישור רגיל. מה שייחודי הוא שממשק ההשתלטות על המכשיר הוא ממשק WEB, כלומר עובד ישירות מהדפדפן, כך שמי שהוזמן להשתלט על המכשיר לא צריך להוריד אפליקציה אלא פשוט לפתוח קישור. אפשר להתחבר מכל דפדפן תומך HTML5 (למעשה מכל מכשיר אנדרואיד, אייפון, טאבלט או PC)".

לסיכום התייחס קרפן לסוגיית האבטחה שעולה מיד ברגע בו מבינים שלא מעט מידע רגיש עובר בזמן ההשתלטות מרחוק. קרפן הבהיר נקודה זה ופירט: "פרטיות המשתמש חשובה ביותר עבורנו – כל התקשורת בין רכיבי המערכת מוצפנים. המידע שאנו שומרים הוא דוחות לגבי השימוש במערכת ואנו לא חולקים שום מידע פרטי עם גורם צד שלישי. הצד הנתמך מאשר באופן פרואקטיבי את הגישה מרחוק, רואה את כול פעולות התומך, יכול לשלוט בגישה לתכנים רגישים או להפסיק את התמיכה בכול רגע נתון. כול התחברות נוספת תצריך את אישור הנתמך מחדש".

להורדת האפליקציה לאנדרואיד – לחצו כאן.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות