סמסונג רוצה להוביל את שוק הסוללות לרכבים העולמי ומקימה מפעל חדש

שלט של חברת סמסונג, צילום: גאדג'טי צילום: גאדג’טי

הדגם האחרון של טסלה הראה איך מכונית חשמלית יכולה להאיץ יותר מהר מכל פרארי ממוצעת וגם טווח הנסיעה שלה התארך מאוד. אנו קרובים מתמיד אל חזון התחבורה הלא מזהמת וכל זה אפשרי בזכות סוללות חשמליות טובות.

בתוך חזון ירוק זה רוצה חברת סמסונג אלקטרוניקס להשתלב ובעקבות זאת בנתה ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית תוכנית אסטרטגית להפוך לאחת מיצרניות הסוללות החשמליות מיועדות תחבורה (ליתיום-יון) הגדולות בעולם. לשם כך הכריזה סמסונג לפני שבועיים על תחילת העבודות בהקמת מפעל חדש (למעשה מחדשת מפעל ישן שלה למסכי CRT) בהונגריה.

סמסונג SDI (חטיבת הסוללות) משקיעה בהקמת המפעל ההונגרי 358 מיליון דולר וזה עתיד להיות מושלם ב-2018. להערכת סמסונג הביקוש באירופה לסוללות רכבים צפוי לצמוח יותר מאשר הצמיחה בסין (שם שוק הרכבים החשמלים הגדול בעולם). היעד הוא שהמפעל ייצר סוללות רכבים כבר במחצית השנייה של 2018 בקצב של 50,000 יחידות לשנה.

אנדרדוג בסוללות

כרגע מייצרת סמסונג סוללות ליתיום-יון לדגם הi3 של BMW ולאאודי Q6 החשמליות ׁ(דגם חשמלי לחלוטין שעדיין לא יצא) בדרום קוריאה. המתחרות העיקריות בשוק זה הן שכנתה LG Chem ופנסוניק היפנית. גם LG מתכננת הקמת מפעל דומה בפולין וגם היא מספקת כרגע סוללות ליצרני רכבים באירופה שם היא חזקה יותר מסמסונג עם כ-25 לקוחות בתחום זה.

לפנסוניק יש מעמד קצת מיוחד בשוק בתור ספקית הסוללות של טסלה. גם בתוכניתו של מאסק להקים מפעל-על (מאסק קורא לו Gigafactory) בנבאדה בעלות של 5 מיליארד דולר יש לפנסוניק מקום של כבוד. לפני כחודשיים דווח שטסלה מנהלת מגעים עם חברות אחרות לגבי ייצור סוללות (למאסק יש בעיות בקצב ייצור המכוניות כדי לעמוד בביקוש), אבל מאסק הגיב לדיווחים בצורה חד משמעית: הוא נשאר נאמן לפנסוניק.

סמסונג הוא תאגיד רב זרועות שאינו נח בזמן שמכירות הסמארטפונים עברו את השיא. אם לשפוט לפי תוכניות יצרניות הסוללות, מכוניות חשמליות יתפסו יותר ויותר נתחי שוק בשנים הקרובות (עם צמיחה מהירה באירופה) וסמסונג לא מתכוונת לוותר על הסיכוי להיות דומיננטית בשוק הזה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים