נתראה בשנה הבאה: התקבלה בקשתו של איגוד האינטרנט לדחיית מועד הנגשת אתרים בישראל

שלט חניית נכים צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בשורה מעודדת לבעלי האתרים בישראל: ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום (ב’) את בקשתו של איגוד האינטרנט הישראלי לדחות בשנה את מועד כניסתן לתוקף של תקנות הנגשת אתרי אינטרנט. התקנות החדשות, שכניסתן המחייבת לתוקף תוכננה להתבצע במקור ב-25 באוקטובר 2016, קובעות מסכת רחבה של כללים ומהלכים שעל בעלי האתרים לבצע על מנת לאפשר גלישה נוחה ומהירה גם בעבור בעלי מוגבלויות.

isocתקנות הנגישות החדשות מגדירות שלוש רמות התאמה: A (בסיסית), AA ו-AAA (מתקדמות). רמת ההתאמה הבסיסית, A, בה צריכים לעמוד כל אתרי האינטרנט הישראלים, דורשת למשל חלופה טקסטואלית לכל תוכן שאינו טקסט (תמלול קטעי שמע והוספת כתוביות לוידאו), שליטה מלאה באתר באמצעות מקלדת, יצירה של כמה עיצובים שונים לאלמנטים נוספים בעמוד ועוד. את תקציר דרישות הנגישות לפי רמות ניתן למצוא באתר האינטרנט של יוזמת הנגישות לאינטרנט.

בקשתו של איגוד האינטרנט לדחיית מועד כניסתן של התקנות לתוקף הוגשה בעקבות ריבוי תלונות מצד בעלי האתרים על הוראות שאינן ברורות מספיק ופרק זמן קצר יחסית שהוקצב לביצוע השינויים. “בשנה האחרונה קיבלנו מאות פניות מבעלי אתרים שהיו שמחים להנגיש את האתר שלהם אבל לא מסוגלים לעמוד בדרישות הקיימות, זאת בשל בעיות טכנולוגיות ואי בהירות בדרישות”, מסרה עו”ד מי-טל גרייבר-שוורץ, סמנכ”לית קשרי קהילה ורגולציה באיגוד האינטרנט.

טענה נוספת שנשמעה בשנה האחרונה מפי בעלי אתרים ולא זכתה לקבל תשומת לב היא באשר למיעוט כלים טכנולוגיים ואנשי מקצוע המסוגלים לבצע את העבודות הדרושות להנגשה מלאה, אך באיגוד טוענים שעבודתם טרם הסתיימה: “האיגוד ימשיך לפעול יחד עם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ומומחים בתחום, כדי לעדכן את התקנות ולאפשר למגזר העסקי הנגשה מאוזנת והוגנת. אנו מאמינים שבסופו של דבר, הדבר יעזור להנגשה טובה יותר ובכך יעזור גם לאנשים עם מוגבלות”, סיכמה עו”ד גרייבר-שוורץ.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים