האם המירוץ של אפל לפיתוח מכונית עובר דרך יצרנית מכוניות העל מק’לארן?

דגם P1 GT (קרדיט תמונה: McLaren) דגם P1 GT (קרדיט תמונה: McLaren)

ברקע השמועות והדיווחים על פרויקט מאומץ של אפל לפיתוח מכונית משלה, יתכן כי הדרך ליעד עוברת ברכישה משמעותית של יצרנית מכוניות על. דיווח בפייננשל טיימס  (ואומת על ידי כמה עיתונים אחרים) מספר על מו”מ או לפחות גישושים שעורכת אפל עם חברת הרכב הבריטית מק’לארן (McLaren).

מק’לארן ידועה בזכות מבחר מצומצם אך מובחר של מכוניות על, שמיועדות למירוצים הגדולים ביותר ואוספי הרכבים של עשירי העולם. הזולה שבינהם עולה קצת מתחת ל-200 אלף דולר. הסדרות היקרות בהזמנה אישית מגיעות מעל ל-3 מיליון דולר ודגם ה-F1 LM-Specification הנדיר מאוד (רק 2 יוצרו מדגם זה) נמכר במכירה פומבית בשנה שעברה תמורת 13.75 מיליון דולר וקבע שיא חדש עבור מותג זה.

אז מה לאפל ויצרנית מכוניות על שכזו שכל רכביה מבוססים על טהרת הבנזין? עדיין לא ברור לגמרי אבל יתכן מאוד שמדובר על “השקעה אסטרטגית”. כלומר, אפל תהיה שם לא בשביל לרשום 0-100 קמ”ש ב-2.5 שניות, אלא בשביל הידע שיש למק’לארן.

את מכוניות העל בונים מומחים מובילים בהנדסת רכבים, מומחים במערכות ממוחשבות לניהול מערכות המנוע, מומחים בסגסוגות קלות משקל אך חזקות שמתאימות לסוג מכוניות זה ועוד. אפל, שעובדת על פיתוח מכונית כבר מעל לשנתיים בהחלט יכולה להיעזר בידע ובכח האדם שיש למק’לארן להציע.

שוויה של מק’לארן מוערך בין 1.3 מיליארד דולר לבין 2 מיליארד דולר (סכום לא גדול לאפל עבור רמת החשיפה לקהל לקוחות יוקרתי). היא מכרה בשנה שעברה 1,654 מכוניות יוקרה וקיבלה עבורם 590 מיליון דולר. עם זאת, ולמרות המוניטין והמחירים הגבוהים, מק’לארן היא עדיין חברה מפסידה. אם העיסקה תצא לפועל תהיה זו הקנייה הכי גדולה של אפל מאז הרכישה של ביטס תמורת 3 מיליארד ב-2014.

אז לפני שאנחנו מתלהבים ממכונית ספורט עם תפוח על מכסה המנוע צריך לציין שמק’לארן הבריטית הוציאה הודעה בעקבות הפרסומים ובה היא מכחישה נמרצות כל מגעים למכירתה: “אין מכירת שליטה,אין ‘השקעה אסטרטגית’. זה פשוט לא נכון”.

מדלק לחשמל

בנוסף למכוניות על מונעות דלק, סוכנות בלומברג מדווחת שאפל גם מתעניינת בסטארטאפ תחבורתי בשם Lit Motors שבונה רכב חשמלי שדומה להכלאה בין מכונית לאופנוע. 13 המהנדסים של Lit שבנו את הרכב החשמלי שקרוי C-1, רשמו במהלך הפיתוח 82 פטנטים בנושא רכב חשמלי ועוד 10 שקשורים לנהיגה אוטומטית. יתכן שכח האדם האיכותי יחד עם תיק פטנטים חזק מושך את אפל לסטארטאפ זה. ראו איך בעזרת מייצבים ג’יירוסקופיים האופנוע הזה לא נופל לעולם:

בין אם העיסקאות יצאו לפועל או לא, ברור שאפל לא מהססת לשקול לקנות יכולות ויתרונות בשוק החופשי. בזמן שכולם מחכים לראות מה יהיה מוצר הדגל הבא אחרי האייפון, יש להניח שבצוות פיתוח המכונית ישקלו כל דרך אפשרית כדי להגיע ליעד (על פי שמועות) של השקת ‘מוצר המובייל האולטימטיבי’ ב-2020.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים