אנליסט בכיר: מכירות סדרת ה-iPhone 7 יגדלו בעקבות תקלת הסוללה ב-Galaxy Note 7

אייפון 7 בצבע שחור ג'ט (תמונה: Apple) אייפון 7 בצבע שחור ג’ט (תמונה: Apple)

זוכה מן ההפקר: מכירותיו של מכשיר הדגל Apple iPhone 7 Plus יהיו גבוהות מן הצפוי, וזאת בעקבות תקלת הסוללה המתלקחת והליך הריקול (Recall) שביצעה סמסונג עבור מכשיר ה-Galaxy Note 7, כך מוסר אנליסט המובייל הבכיר מבית חברת KGI, מינג-צ’י קאו, בהערכותיו החדשות שמתפרסמות מוקדם יותר השבוע (ב’, 26.9).

לטענת קאו, תהליך הריקול שביצעה סמסונג עבור פאבלט הדגל החדש ביותר מבית ייצורה הוביל את קהל לקוחותיה הפוטנציאליים לחפש אלטרנטיבה אחרת בעלת מסך בגודל דומה או זהה יחד עם ביצועים זהים. מכאן, ברור לחלוטין כי אחת מן החלופות הטובות ביותר עבורם היא מכשיר הדגל המקביל מבית אפל, הוא כמובן ה-iPhone 7 Plus. סיבה נוספת להצלחת המכשיר, כך נמסר, היא שילובו של מערך הצילום הכפול שהתקבל בברכה בקרב קהל לקוחות החברה ומסייע גם הוא למכירות.

אייפון 7 ואייפון 7 פלוס (תמונה: יח"צ אפל)
אייפון 7 ואייפון 7 פלוס (תמונה: יח”צ אפל)

ניגוד לדגם הפלוס הגדול יותר, מוסר קאו כי דגם ה-iPhone 7 הסטנדרטי לא זוכה להצלחה כה מסחררת ומכירותיו יהיו נמוכות משל קודמו, iPhone 6S. יחד עם הדברים הללו, מוסר קאו כי מתוך סקר שביצעה KGI, הצבע הפופולרי ביותר עבור מכשירי האייפון החדשים הוא כצפוי השחור ג’ט (Jet Black). למעשה, לטענת הסקר, בין 30 ל-35 אחוז מסך כל מכשירי סדרת האייפון 7 שהוזמנו במסגרת המכירה המוקדמת ברחבי העולם היו בצבע השחור החדש.

עוד מציין קאו בהערכותיו החדשות כי הסיבה למחסור במלאי עליו דיווחה אפל בשבוע שעבר אינו נובע בהכרח מדרישה גבוהה במיוחד. על פי דבריו, הסיבה לכך היא דווקא האתגרים הרבים שמלווים בייצור האייפון 7 בצבע שחור ג’ט וכן העובדה שהמכשירים החדשים הושקו ב-28 מדינות באופן ראשוני, בניגוד להשקה מצומצמת ב-12 מדינות בשנה שעברה. עבור מכירות הסדרה עד לסוף השנה, תחזיתו של קאו נותרת נמוכה מאשר זו שהייתה למכשירי ה-iPhone 6S ו-6S Plus באותו פרק זמן ועומדת על 70-75 מיליון יחידות (מתחילת המכירה ועד לסוף 2016).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים