תמונה מודלפת חושפת כיצד ייראה ה-Google Pixel

פסל שהקימה גוגל בניו-יורק לקידום ארוע מכשירי ה-Pixel (צילום: לירון רווה) פסל שהקימה גוגל בניו-יורק לקידום ארוע מכשירי ה-Pixel (צילום: לירון רווה)

גוגל נערכת בימים אלו לארוע הכרזה אותו תערוך ביום שלישי הקרוב, ה-4 באוקטובר, בו צפויה החברה להציג לראשונה את סדרת מכשירי הסמארטפון שתתפוס את מקומה של “נקסוס” ותיקרא “פיקסל“. סדרת המכשירים החדשה תכלול, על-פי כל הידוע לנו עד כה, שני דגמים שייוצרו בשיתוף פעולה עם חברת HTC ויענו לשמות Pixel ו-Pixel XL.

על שני הדגמים שמענו עד כה לא מעט ותמונה שפירסם במהלך הלילה המדליף הסדרתי אוון בלאס, הידוע בכינויו evleaks, מציגה את חלקו הקדמי של דגם ה-Google Pixel, אשר מדגים ממשק משתמש המעוצב באופן השונה מזה אליו התרגלנו בסדרת הנקסוס ובמכשירי אנדרואיד שאינם כוללים ממשק משתמש מותאם.

התמונה אינה בהכרח מעידה על המראה הסופי של דגם הפיקסל הראשון, אולם ניתן להבין מהשינויים כי גוגל מחפשת דרך חדשה בצד עיצוב הבסיס של מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.0. שורת החיפוש המוכרת ככל הנראה נגללת מהפינה השמאלית העליונה, כאשר שורת האפליקציות המרכזית מקבל גם היא עדכון עם קופסה המדגישה את האפליקציות המרכזיות במכשיר. אפליקציות המפות והמייל (Gmail) יוצאות מתיקיית אפליקציות Google, שאינה נוכחת בתמונה זו, וחץ קטן מעל שורת האפליקציות המרכזית מעיד על משיכתה לשם צפייה באפליקציות נוספות – ייתכן כי מדובר באפליקציות בהן נעשה שימוש רב.

 

Google Pixel בהדלפה חדשה (תמונה: evleaks)
Google Pixel בהדלפה חדשה (תמונה: evleaks)

התמונה אינה חושפת רבות אודות עיצוב מכשיר ה-Google Pixel. מצד ימין ניתן לראות את כפתור הנעילה, אשר תחתיו ממוקמים כפתורי ויסות השמע. בחלקו העליון של המכשיר ניתן להבחין במצלמה, ברמקול המיועד לביצוע שיחות ובחריץ קטן נוסף הממוקם תחתיו. חלקו התחתון לא נראה שכולל כפתורים כלל ומדגים סימטריה עם חלקו העליון.

מפרטו הטכני של ה-Google Pixel צפוי לכלול מסך בגודל 5 אינץ’ בעל רזולוציית תצוגה Full HD 1080p, מעבד בעל 4 ליבות בתדר מירבי של 2GHz המשולב במערכת-על-שבב Snapdragon 820 מבית קוואלקום לצד המאיץ הגרפי Adreno 530, זיכרון עבודה (RAM) בנפח 4 גיגה-בייט ואחסון על-סך 32 גיגה-בייט, סוללה בעלת קיבולת של 2,770mAh, מצלמת 12 מגה-פיקסל ראשית ומצלמת סלפי בעלת חיישן 8 מגה-פיקסל בחלקו הקדמי.

זה סיפור גדול

מכשירי סדרת ה-Google Pixel החדשים לא עושים רושם כמפתיעים במיוחד בצד המפרט או העיצוב החיצוני, ובגוגל ככל הנראה לא ינסו להרשים אותנו דרך רכיבים טכניים (אבל נשמח אם יפתיעו בכל אופן). השינויים המרכזיים בהם אנו מצפים כי גוגל תתמקד יהיו המיתוג ומערכת ההפעלה, ועל כך מעיד יותר מכל שם הסדרה החדש והעיצוב של אנדרואיד 7.0 Nougat אותו אנו רואים בתמונה המודלפת מעלה.

שינוי המיתוג מ”נקסוס” ל”פיקסל” מעיד על נקיטת עמדה חדשה מצד גוגל בכל הנוגע למכשירים הנמצאים תחת חסותה של החברה. עושה רושם כי הפעם, יותר מבעבר, התערבה גוגל בתהליך הפיתוח מקצה לקצה, כאשר בעתיד אנו אף עשויים לראות התמקדות גדולה יותר של ענקית החיפוש בשילוב בין צד החומרה לצד התוכנה.

מי שמסתובב בימים אלו בניו-יורק יכול להבחין בשילוט אגרסיבי שמבצעת גוגל לקידום הארוע שיתקיים ב-4 באוקטובר. בתמונה המופיעה בראש הכתבה ניתן לראות את הפסל שהקימה החברה לשם קידום האירוע, עדות נוספת לכך שמדובר עבורה במהלך משמעותי.

הצטרפו אלינו ביום שלישי הבא, ה-4 באוקטובר, החל מהשעה 19:00 לפי שעון ישראל, אז נדווח באתר על כל ההכרזות החדשות של גוגל מהארוע.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים