הבינה המלאכותית של ווטסון מבית IBM תייעץ בנושאי רגולוציה בתחום הפיננסים

הבינה המלאכותית ווטסון של IBM הווטסון של IBM (קרדיט: IBM / flickr)

אלגוריתם הבינה מלאכותית של IBM המכונה ווטסון כבר למד לנצח מתמודדים אנושיים במשחקי טריוייה, להמציא מתכונים חדשים, לעזור לרופאים להגיע אבחנות רפואיות נכונות ולנסות לחזות את מזג האוויר. עכשיו מתכננת IBM להפנות את כח העיבוד של ווטסון לעבר וול סטריט והשוק הפיננסי.

IBM רוכשת חברת יעוץ גלובלית ומוכרת בשם Promontory Financial Group תמורת סכום שאינו צוין. חברת היעוץ עובדת עם הבנקים הגדולים בעולם ומעניקה להם שירותי התאמה לרגולציה (עמידה בתקנות). IBM מעוניינת ש-600 מומחי הרגולציה (חלק גדול מהם היו רגולטורים בעברם) ילמדו את ווטסון איך לייעץ לגופים פיננסים לעמוד בדרישות רגולטוריות.

מאז המשבר הפיננסי של 2009 נמצאים הבנקים תחת לחץ מתמיד של תקנות חדשות וכל מבחן לחץ (בדיקות האם יקרסו במקרה משבר) מזמין עוד תקנות. רק בשנה שעברה נוספו 20 אלף תקנות חדשות בארה”ב ובקצב הנוכחי סך כל הדרישות בענף הפיננסים יוכלו למלא 300 מיליון דפים.

עומס הפיקוח מאוד מקשה על הבנקים לפעול כמובן. כבר היום נטל העמידה בדרישות מהווה כ-10% מההוצאות התפעוליות שהן כ-270 מיליארד דולר בשנה. בנק JP מורגן שכר ב-2013 צבא של 4,000 פקידים שכל תפקידם הוא לוודא שהבנק עומד בדרישות רגולציה.

מה התחום הבא?

עומס עבודה כזה“, נכתב בהודעת IBM, “אידיאלי במיוחד עבור היכולות הקוגנטיביות של ווטסון“. האלגוריתם יעבד את כל הדרישות, יבין את ההתחייבויות ויסגור את הפערים שבין הדרישתו למציאות במהירות ויעילות. “מה שווטסון למד לעשות בעולם האונקולוגיה [אותן אבחנות רפואיות] דרך למידה מטובי האונקולוגים בעולם, הוא יעשה עכשיו ברגולציה“.

ווטסון של IBM לומד יותר ויותר תחומים מסובכים כדי להגיע לתוצאות טובות יותר. בהחלט יתכן שרבים מאותם יועצים פיננסים שילמדו את ווטסון את סודות הרגולציה, יגלו לאחר מעשה שהם מוחלפים בידי אותו אלגוריתם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים