גוגל מאשרת: זהו סופה של סדרת מכשירי ה-Nexus

Huawei Nexus 6P (צילום: גאדג'טי) Huawei Nexus 6P (צילום: גאדג’טי)

אמש (ג’, 4.10) במסגרת אירוע ההכרזה השנתי שערכה בסן פרנסיסקו, חשפה גוגל לראשונה את סדרת המכשירים החדשה Google Pixel, צעד שהעיד על שינוי גישה משמעותי עבור החברה וכן העלה באופן מיידי את התהייה בעניין עתידם של מוצרי נקסוס השונים. כעת, פחות מ-24 שעות לאחר האירוע, מאשרת ענקית החיפוש האמריקאית את ההשערות והתהיות של רובנו ומוסרת כי זהו סופה של סדרת ה-Google Nexus.

על פי אתר The Verge, בכיר בגוגל מסר כי ליצרנית “אין תוכניות” עבור השקתם של מוצרי נקסוס עתידיים, כך שבהחלט מדובר בסופה של הסדרה, אשר הוצגה לראשונה ב-2010. אף שעל פניו נראה כי ההבדלים בין הנקסוסים לסדרת הפיקסל החדשה אינם רבים, גישתה של גוגל למיתוג הסדרה שונה באופן משמעותי. אם בעבר התמקדו מכשירי נקסוס במתן חווית אנדורואיד “נקייה” עבור תג מחיר נמוך, הרי שרוחם של מכשירי Google Pixel כלל לא נושבת לכיוון זה.

Google Pixel ו-Google Pixel XL (תמונה: גוגל)
Google Pixel ו-Google Pixel XL (תמונה: גוגל)

הצצה לאחור

בניגוד למכשירי הנקסוס, מתומחרים מכשירי ה-Google Pixel ו-Pixel XL בקו אחד מול מכשירי הדגל של ענקיות המובייל אפל וסמסונג, כאשר מחירם מתחיל ב-649 דולרים לדגם הבסיס, וקופץ על ל-869 דולרים לדגם הפרימיום (Pixel XL עם 128GB אחסון). באמצעות צעדים אלו, נראה כי כעת מעוניינת גוגל להתחרות באופן ישיר מול סדרת האייפונים של אפל בעודה מספקת את החומרה (מכשירי ה-Pixel) יחד עם עם תוכנה ייחודית עבורם (אנדרואיד 7.1 נוגט עם פיצ’רים בלעדיים) ומתקרבת באופי פעולה לזה של החברה מקופרטינו.

נוסף על כך, אף ש-Google Pixel ו-Pixel XL מיוצרים בפועל ע”י HTC, ייתכן מאוד כי בעתיד נראה את גוגל מבצעת את כל הפיתוח בעצמה, ובכך מיישרת קו באופן מוחלט מול אפל. בשלב הנוכחי לא ברור האם אכן יהיה זה המצב, אך אנו מעריכים כי במהלך השנה הקרובה עלינו לצפות כי יצוצו ברשת דיווחים שיבהירו את התמונה עבורנו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים