סופית: נחתם ההסכם בין Nokia ל-Microsoft; מכשיר ראשון יראה אור (אולי) בסוף 2011

יותר מחודשיים עברו מאז ההכרזה המשותפת של נוקיה ומיקרוסופט על איחוד כוחות בתחום הסלולאר, במסגרתו תהווה מערכת ההפעלה הניידת Windows Phone 7 את הפלטפורמה המרכזית של מכשיריה החכמים של חברת נוקיה. לפני שעה קלה שיחררו השתיים הודעה לעיתונות בה נמסר כי ההסכם הסופי נחתם. הנה עיקרי הדברים:

נוקיה ומיקרוסופט התחייבו להשלים האחת את השניה, בכדי להפוך את שיתוף הפעולה הזה לייחודי ויוצא דופן: על נוקיה יהיה לשלב את שירותיה המתקדמים, כמו שירותי הניווט והמיפוי של Ovi במערכת ההפעלה של מיקרוסופט. כמו כן תסייע נוקיה בלוקליזציה של WP7 ותיצור עשרות ערכות שפה למערכת ההפעלה, במטרה להפוך אותה לנפוצה יותר בשווקים בהם עד-כה לא היתה מוכרת (אנו סמוכים ובטוחים כי השפה העברית תיכלל בהגדרה הזו). מיקרוסופט מצידה תעשיר את מכשיריה של נוקיה באמצעות מנוע החיפוש Bing ושירותים חברתיים מגוונים ואף תהיה אחראית על פרסום ושיווק המוצרים.

כמו כן, הבטיחה מיקרוסופט להעניק תמיכה מלאה בכל הקשור לפיתוח אפליקציות בעבור WP7, כך למשל יקבל כל מפתח אפליקציות לנוקיה את כלי הפיתוח של מיקרוסופט ללא תשלום. בכדי להעצים את תחושת החדשנות, מיקרוסופט גם תקים בעבור נוקיה חנות אפליקציות חדשה שתופעל תחת תשתית ה-Marketplace של Windows.

החל מרגע יציאתו של מכשיר ה-WP7 הראשון תוצרת נוקיה, תעביר החברה הפינית לענקית התוכנה תשלומי תמלוגים, כמו שדורשת מיקרוסופט מכל יצרנית אחרת העושה שימוש במערכת ההפעלה שלה. לטענת שני הצדדים, תשלומים אלו יהיו נמוכים הרבה יותר ממה שהיה על נוקיה להוציא אילו היתה ממשיכה בפיתוח מערכת הפעלה עצמאית משלה, כמו סימביאן או MeeGo. לאות הערכה על עבודתה המופתית של נוקיה בפיתוח, קידום והעשרתה של מערכת ההפעלה בקניין רוחני רב של נוקיה, בו יזכו ככל הנראה לעשות שימוש גם יצרניות אחרות, תעביר ענקית התוכנה לנוקיה תשלומי תגמול שסכומם נאמד על-סך מיליארדי דולרים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים