אולי בשנה הבאה: סנאפצ’ט מתכננת הנפקה של 25 מיליארד דולר

אפליקציית סנאפצ'ט באייפון (צילום: גאדג'טי) צילום: גאדג’טי

רשת חברתית נוספת תצטרף בשנה הבאה לרשימת החברות הנסחרות בבורסה. לפי דיווחים שונים בעיתונות הכלכלית, החברה שמפעילה את אפליקציית Snap (קיצרה את שמה מסנאפצ’ט) מתכננת בשנה הבאה הנפקה גדולה שככל הנראה גם תהיה מתוקשרת מאוד.

סנאפ כבר התחילה לעבוד על מילוי הטפסים המתאימים לקראת הנפקה וזו יכולה להגיע החל מחודש מארס 2017, תלוי בתנאי השוק. הוול סטריט ג’ורנל מדווח שההנפקה תצא לפי שווי של 25 מיליארד דולר, קפיצה גדולה מאז סבב הגיוס האחרון שלה בחודש מאי, אז שוייה עמד על 17.8 מיליארד דולר.

אפליקציית סנאפ, שמכוונת לקהל צעיר, מעניינת מאוד את וול סטריט. לא הרבה רשתות חברתיות מגיעות להנפקה ועוד כזו שמדברת לקהל צעיר עם פוטנציאל צמיחה מבטיח. זו יכולה להיות ההנפקה הגדולה ביותר והמתוקשרת ביותר מאז ההנפקה של עליבאבא ב-2014 (שהיתה לפי שווי של 168 מיליארד דולר).

המפרסמים מגלים את הפוטנציאל

סנאפ צוברת תאוצה בקרב המפרסמים. ב-2015 היא הכניסה 60 מיליון דולר. השנה היא ציפתה להכניס בין 250 ל-350 מיליון דולר מפרסום, אבל אותם מקורות מספרים שכבר עכשיו היא עברה את הרף העליון של היעד. ב-2017 סנאפ מצפה להכנסות של מיליארד דולר, שיעור הצמיחה שלה מגיע למאות אחוזים.

עד היום גייסה סנאפ 2.6 מיליארד דולר. ב-2013 סירב המייסד אוון ספיגל להצעת רכישה בת 3 מיליארד דולר מצד מארק צוקרברג. אולי עוד אז ידע ספיגל איפה הוא יעמוד כיום ואיך הוא מתכוון לבצע זאת.

השוואת מפרטים