כשהקיבולת לא מספיקה: גוגל ופייסבוק מניחות כבל תקשורת בתחתית האוקינוס

כבל התקשורת המהיר PLCN (תמונה: Google) כבל התקשורת המהיר PLCN (תמונה: Google)

ככל שיותר ויותר ארגונים מעבירים את פעילותם לענן של תאגידי הטכנולוגיה הענקיים, כך רשת האינטרנט עמוסה יותר. כדי שהעסק ימשיך לרוץ, חברות הטכנולוגיה לא מחכות שמישהו אחר ירים את הכפפה ומשקיעות בעצמן בתשתיות מורכבות ויקרות.

על רקע זה חברו לאחרונה יחד גוגל, פייסבוק וחברת תשתיות סינית לפרוייקט משותף של הנחת כבל תקשורת תת-ימי מהיר באורך של 12,800 ק”מ שמחבר את לוס אנג’לס עם הונג קונג. על פי האחראי בגוגל על תשתיות התקשורת, הכבל שאורכו 12,800 ק”מ ויקרא The Pacific Light Cable Network או בקיצור PLCN, יכנס לפעולה כבר ב-2018.

הכבל התת-מימי החדש יעביר מידע בקיבולת של 120 טרה-ביט לשניה, נתון שיהפוך אותו לרחב ביותר בין כבלי התקשורת המונחים באוקיינוס השקט ובין המהירים ביותר באיזור מבחינת זמן השיהוי (Latency). כדי להבין את סדרי הגודל: קיבולת עצומה זו תאפשר להעביר 80 מיליון שיחות ועידה באיכות HD במקביל. את שיא הקיבולת באיזור זה תופס כרגע כבל אחר שגם הוא שייך לגוגל בשם FASTER (בין ארה”ב ליפן) ועם הכבל החדש יהיו לגוגל אחזקות בלא פחות משישה כבלי תקשורת תת-מימיים.

כבל התקשורת המהיר PLCN (תמונה: Google)
כבל התקשורת המהיר PLCN (תמונה: Google)

המיקוד עובר למזרח

המודל העסקי יאפשר לגוגל למכור רוחב פס לחברות אחרות תמורת עמלה אבל האחראי מטעם גוגל לא מסתיר את היתרון שהכבל יעניק לענן העסקי של גוגל על פני החברות המתחרות. לדבריו, לאחר הנחת הכבל השישי תהיה גוגל בעלת התשתית החזקה ביותר מבין חברות הטכנולוגיה שמספקות ענן לארגונים ציבוריים.

גוגל מכוונת למזרח הרחוק, שם נמצאים כמה מהשווקים המתעוררים הצומחים ביותר ורבים מהארגונים שם עוברים להתנהל בענן. סין, אינדונזיה, מלזיה, תאילנד, פיליפינים, ויאטנם ועוד. הונג קונג מהווה צומת גאוגרפית, כלכלית ועכשיו גם וירטואלית של האיזור.

בשל חשיבות האיזור גם אמזון משקיעה בהנחת קו תקשורת תת-מימי שיחבר בין ארה”ב לאוסטרליה וניו זילנד. מיקרוסופט מצידה לא מסתפקת במזרח הרחוק ובנוסף לכבל באיזור זה גם תניח (יחד עם פייסבוק) כבלים תת מימיים בין אמריקה לאירופה במטרה לספק מהירות גבוהה יותר ל-Azure.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים