Cisco תשים סוף לערוצי טלוויזיה פיראטיים באמצעות טכנולוגייה חדשה

לוגו Cisco

סיסקו (Cisco) אמנם ידועה בתור יצרנית ציוד תקשורת עבור השוק הארגוני, אך בקרוב היא עשוייה להפוך לאויבת המושבעת של הפיראטים. ענקית התקשורת פיתחה טכנולוגייה חדשה המאפשרת לחסום שידורי תוכן פיראטיים של ערוצי טלוויזיה בזמן אמת, ללא צורך ביצירת קשר עם מפיץ התוכן.

הטכנולוגיה החדשה פותחה בשיתוף חברת FriendMTS המתמחה בהגנה על תכנים. הטכנולוגיה נועדה לחסום שידורים פיראטיים של ערוצי הטלוויזיה המסחרית, המופצים ברשת האינטרנט בניגוד לחוק תוך הפרת זכויות יוצרים. הטכנולוגיה החדשה תוכל לחסום את השידורים בזמן אמת ובאופן אוטומטי, ללא צורך בשיתוף פעולה מצד מפיץ התוכן.

ערוצי הטלוויזיה הפיראטיים תפסו תאוצה בשנים האחרונות כתחליף חינמי ובלתי חוקי לשירותי טלוויזיה. ערוצי הטלוויזיה מועברים בשידור חי על גבי רשת האינטרנט ומוצגים למשתמש באמצעות לקוח IPTV כזה או אחר, לעיתים רבות מדובר בתוסף לתוכנת ניהול המדיה Kodi.

פיראט מסוג קצת אחר
פיראט מסוג קצת אחר (תמונה: CC0 pixabay)

הטכנלוגיה החדשה פועלת באמצעות זיהוי המנוי ממנו מגיע השידור וחסימת הגישה שלו לשירות. בכל שידור טלוויזיה תוטמע חותמת אישית וייחודית למנוי, בלתי ניתנת להבחנה בידי הצופה. פענוח של השידור בידי הכלים של Cisco יאפשר לקרוא את החותמת המוטמעת בו וכך לזהות את מקור השידור, לחסום אותו ולנקוט בצעדים משפטיים כנגד בעל המנוי. Cisco טוענת כי החותמת עמידה, מה שעשוי להעיד כי היא תהיה קריאה גם לאחר קידוד מחדש של מקור הוידאו.

בשלב זה לא ברור מתי תיכנס הטכנולוגיה החדשה לפעולה, והאם חברות הטלוויזיה הישראליות תעשנה בה שימוש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים