הוכרז: Surface Studio – התשובה של מיקרוסופט ל-iMac

מחשב Surface Studio (תמונה: Microsoft) מחשב Surface Studio (תמונה: Microsoft)

לאחר שחדרה אל שוק המחשבים הניידים באמצעות מחשבי ה-Surface Pro וה-Surface Book, מיקרוסופט עושה את דרכה אל עולם המחשבים הנייחים ומשיקה את Surface Studio – מחשב שולחני מוטמע במסך (All-in-one), המיועד עבור יוצרי תוכן ונוצר כמענה למחשב ה-iMac המוצלח מבית Apple.

במחשב החדש, ניסתה מיקרוסופט ליצור חווית שימוש מהפנטת חושים – והיא מתחילה במסך. ל-Surface Studio מסך בעל מגוון תכונות מתקדמות שיהפכו את חווית הצפייה ללא פחות ממרהיבה. גודל המסך הוא 28 אינץ’ והוא מציע רזולוציה של 13.5 מגה-פיקסלים – 63% פיקסלים יותר מ-4K. בהשוואה, למסך ה-5K של ה-iMac יש 14.7 מגה-פיקסלים, כך שאפל עדיין מנצחת במלחמת הפיקסלים.

לטענת Microsoft, מדובר במסך המגע הדק ביותר ששולב במחשב אי פעם – עוביו 12.5 מ”מ בלבד, וכל חלק בו תוכנן לדקיקות מירבית. על מנת לקרוץ למעצבים, הטמיעה מיקרוסופט במסך זוג תכונות חשובות – TrueColor ו-True Scale.

יכולת ה-True Color מאפשרת למסך לעבוד במגוון מרחבי צבעים שונים, דוגמת DCI-P3 או sRGB, על מנת לאפשר למעצבים לחזות בעבודתם באופן הטבעי והמדוייק ביותר, בדיוק כפי שהוא אמור להיראות. True Scale דואגת שכל העצמים על המסך יהיו בדיוק בגודל שלהם במציאות – כך, לדוגמה, גודלו של דף A4 בתוכנת עריכה זהה לגודלו של דף A4 אמיתי. יחס מסך של 3:2 מספק שטח עבודה נוסף בכיוון האנכי, חיוני עבור מעצבים ועורכים.

ציר חלק ועוצמתי מאפשר להציב את המסך בקלות בכל זווית, מתנוחת צפייה רגילה ועד לעמדת עבודה שכמעט מתמזגת עם השולחן – זאת אף שמשקלו עומד על קרוב ל-6 ק”ג. תמיכה ב-Surface Pen עם השהייה מזערית מאפשרת לכתוב עם תחושה המחקה עט אמיתי. בנוסף, הציגה מיקרוסופט את ה-Surface Dial – חוגה פיזית שמתקשרת עם Windows ומאפשרת לבצע מגוון פעולות באפליקציות שונות ובווינדוס. ניתן גם לשים את החוגה על המסך ולהשתמש בה על מנת לשנות בטבעיות הגדרות דוגמת צבע של מברשת, מרחק מתצוגה ועוד.

surface dial

בנוסף להשקעה בעיצוב החיצוני, מיקרוסופט לא שכחה לצייד את המחשב גם בכוח עיבוד רציני. מתחת למכסה המנוע תמצאו ספק כוח מובנה בעוצמה של 270 וואט, המספק חשמל למעבד Intel עוצמתי מסדרת Core i5 או Core i7, כרטיס מסך מבית NVIDIA, ועד 32GB של RAM מסוג DDR4.

בגזרת האחסון תקבלו אחסון היברידי (HDD+SSD) בנפח של 1TB או 2TB. המחשב מכיל מערך רמקולים רגישים המאפשרים לקרוא לעוזרת האישית Cortana גם מהצד השני של החדר, ובנוסף הוטמעה בו מצלמת HD איכותית לשיפור שיחות הוידאו. בגזרת החיבורים תקבלו ארבעה חיבורי USB, קורא כרטיסי זיכרון, יציאת Mini DisplayPort למסכים וחיבור אוזניות מובנה.

המחשב זמין כבר עכשיו להזמנה מוקדמת בארה”ב במחיר התחלתי של 2,999 דולר עבור הגרסה הבסיסית, ומלאי מוגבל יוצע לרכישה במהלך החגים. בשלב זה לא ברור מתי יושק בצורה מלאה.

מידע נוסף על המחשב ניתן למצוא באתר מיקרוסופט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים