מיזוג של 47 מיליארד דולר בתעשיית השבבים: קוואלקום תרכוש את NXP

שבב Snapdragon של קוואלקום

לא עברו 4 חודשים מאז שסופטבנק רכשה את מתכננת השבבים הידועה ARM בעסקת ענק של 32 מיליארד דולר והנה עיסקת ענק נוספת בתעשיית השבבים מצטרפת לרשימה המתארכת. עתה זו קוואלקום שרוכשת את NXP Semiconductor בעסקה ששוויה 47 מיליארד דולר.

קוואלקום, השחקנית הדומיננטית ביותר בשוק השבבים למכשירי מובייל מנסה להקטין את תלותה בשוק המובייל שמאבד מומנטום צמיחה בתקופה האחרונה. לכן היא מעוניינת ב-NXP כדי להרחיב את ההיצע שלה שמתתמקד כעת בשבבי ה-IoT והאלחוט גם לייצור שבבי אבטחה וזיהוי.

מרוכשת לנרכשת

NXP מציעה לקוואלקום גם את הדומיננטיות שלה באספקת שבבים שמיועדים לרכבים. לכן היה זה כמעט מתבקש וצפוי: כל יצרניות שבבים לרוחב התעשייה יודעות שיש פוטנציאל מאוד גדול בשבבים לרכבים. בעולם בו הרכבים נעשים אוטומטיים ואוטונומיים, קוואלקום לא יכולה להרשות לעצמה להישאר מאחור.

השלמת סל המוצרים תוך דגש על שבבי ענף המוטוריקה היא הסיבה העיקרית בגל עיסקאות מיזוג ורכישה הגדול שמתקיים מאז 2015. למעשה, NXP עצמה רכשה את חברת Freescale בשנה שעברה תמורת 11.8 מיליארד דולר.

עסקת הרכישה תיצור חברה ממוזגת בעלת הכנסה של 30 מיליארד דולר בשנה ותחסוך כ-500 מיליון דולר בעלויות צולבות. על פי תנאי העסקה, קוואלקום תשלם לבעלי מניות NXP סך של 110 דולר במזומן על כל מניה, שימומנו מקופת קוואלקום שתבצע נטילת הלוואה לשם כך.

בדרך-כלל מניות החברות הנרכשות מזנקות ברגע פרסום הידיעה, אך מניית NXP כבר ביצעה את הזינוק לפני כחודש, אז דיווח הוול סטריט ג’ורנל על קיום שיחות בין הצדדים. בהמשך למיזוגים הקודמים בסדרה, אנו עדים לשיפור עמדות נוסף של יצרנית שבבים שמתכוננת לדור הבא של מכשירים חכמים מחוברים לרשת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים