קייטי פרי ותצוגת אופנה של 8 שעות: כך תגרום לכם עליבאבא לקנות ב-11.11

| יום שישי, 28 באוקטובר 2016, 11:30 | כלכלי

כמו כל שנה, בקרוב שוב תתקיים מכירת 'יום הרווקים' (Singles Day) מבית ענקית הקמעונאות הסינית, עליבאבא, שבו במשך 24 שעות ינתנו הנחות גדולות על מוצרים. החברה מצפה שבתאריך ה-11.11 ישבר שיא המכירות של יום הרווקים בשנה שעברה אז נמכרה סחורה בשווי של 14.3 מיליארד דולר.

תחילתו של 'יום הרווקים' באנטי-תזה לוולנטיין-דיי אי שם בשנות ה-90'. בשנים האחרונות החלה עליבאבא למתג את היום הזה כיום של מבצעים אגרסיביים ולמעשה הפכה את היום הזה לחגיגה אחת גדולה. כמה גדולה? שימו לב לדרך שבה היא דואגת שכולם ידברו על היום הזה, שבועיים לפני המועד.

עליבאבא ארגנה בשנגחאי תצוגת אופנה בת 8 שעות עבור הקניון הוירטואלי הסיני שלה Tmall. תוך שיתוף פעולה עם 80 ממותגי האופנה המובילים בעולם כמו ברברי וגאפ, עלו וירדו מהמסלול במהלך הערב כ-200 דוגמניות שהציגו את ההלבשה שמוכרים ב-Tmall וזמרי הפופ הכי פופולריים בקוריאה והמזרח נשכרו לשיר באותו ערב.

עליבאבא תכננה את האירוע כך שמי שצפה בה בלייב באתר יכל לרכוש במקום את הפריטים שעל הדוגמניות ישירות מתוך הוידאו, מהלך שסיסמתו See Now Buy Now. למעשה, הסיסמה קצת מטעה כי הקנייה לא מתבצעת ממש עכשיו אלא מדובר על רישום מוקדם לקנייה, וב-11.11 המוצר ירכש בהנחה משמעותית וישלח ללקוח.

חווית קנייה

זו היתה רק אחת מסדרה של אירועים מתוכננים לקראת  ה-11.11 שנועדו לייצר רעש לגביו. כך, לדוגמה, מתכננת עליבאבא להוציא בשבועיים הקרובים גם משחק מציאות רבודה בהשראת פוקימו גו. המשחק יאפשר למשתמשים לעקוב אחר 'החתול של Tmall' ולקבל קופונים והנחות בחנויות אמיתיות.

קייטי פרי תתגייס לצורך חווית השופינג שלכם

קייטי פרי תתגייס לצורך חווית השופינג שלכם (Ali Shaker/VOA Wikimedia)

האסטרטגיה של עליבאבא היא להפוך את יום הרווקים לחווית קנייה גלובלית, מהלך של חינוך שוק ברמה גלובלית במהירות שלא נראתה עד עתה. אפשר להסתכל על תוכניתה כדרך טקטית של ייצור תוכן שיווקי כדי לשמור על מותג חזק ובניית מוניטין.

ביום הרווקים עצמו, מתכננת עליבאבא חגיגה גדולה בהרבה. החברה גייסה את הזמרת קייטי פרי שתשמש כ'שגרירה גלובלית' של עליבאבא ולשיר בערב המיוחד שיתחיל ב-10.11 בשנזן. ההבחירה בקייטי פרי לא מקרית: בסין היא מאוד פופולרית והסינים נוהגים לכנות אותה Fruit Sister, מכיון שהיא נוהגת לבוא לאירועים לבושה בתחפושות של פירות צבעוניים (על עוד כינויים מעניינים שהסינים מדביקים לסלבריטאים מערביים כאן).

גם למתחרה הגדולה אמזון יש את ה'Prime Day' בו מציעה אמזון מבצעים מיוחדים, אבל עליבאבא מתאמצת מאוד למתג את ה-11.11 כיום קניות גלובלי והיא מוצאת דרכים יצירתיות לעשות זאת. כמו בשנים קודמות, הצלחתו של יום זה ושבירת שיא חדש במכירות יעידו על עוצמתה/חולשתה של קבוצת עליבאבא כולה ואף על הכלכלה הסינית. בעבר עלו כמה ספקות לגבי אמיתות המספרים שמפרסמת עליבאבא בקשר למכירות ביום זה ואף נפתחה חקירה פדרלית של הרשות לניירות ערך האמריקנית לגבי הנתונים ביום הרווקים.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות