חברת ARM מכריזה על ליבה גרפית וליבת קידוד וידאו חדשות

ליבה גרפית Mali G51 מבית ARM ליבה גרפית Mali G51 מבית ARM (תמונה: יח”צ)

מתכננת הליבות הבריטית ARM הכריזה על Mali-G51, ליבה גרפית מתקדמת עבור השוק הבינוני, ועל Mali-V61 – ליבת קידוד וידאו יעילה וחסכונית. ה-Mali-G51 מיועדת עבור שוק הביניים ומתוכננת לספק ביצועים מירביים בשטח שבב נתון. לפיכך, היא מציעה שיפור של 60% בביצועים למ”מ רבוע בהשוואה לקודמתה, ה-Mali-T830, ובנוסף חסכונית ב-60 אחוז בצריכת החשמל. הליבה החדשה קטנה ב-30% בהשוואה לדור הקודם, כך שהיא חוסכת עלויות ייצור עבור יצרנית השבבים.

הליבה החדשה תומכת גם בתשתית העיבוד הגרפי המתקדמת Vulkan, המאפשרת למפתחי המשחקים לקבל גישה ישירה אל רכיבי העיבוד. בעזרת הגישה הישירה, המפתחים מסוגלים לכתוב קוד הקרוב כמה שיותר אל המעבד (low-level) ובכך להגביר את יעילות החישוב של משחקיהם ולהגיע לביצועים מירביים. יחד עם היעילות החשמלית גבוהה של הליבה החדשה, גם מערכות-על-שבב המיועדות לשוק הביניים צפויות להציע בקרוב הישגים מרשימים למדי.

לצד הליבה הגרפית, הכריזה ARM גם על ליבת קידוד הוידאו Mali-V61. היא תוכננה לקודד בוידאו ביעילות גבוהה תוך שמירה על יחס קידוד גבוה (דחיסה איכותית), ותומכת בתקני הדחיסה העדכניים ביותר וברזולוציות גבוהות במיוחד. הליבה החדשה תומכת בקידוד ופענוח של וידאו בעומק צבע של 10 ביט, ברזולוציית 4K המרשימה, תוך שימוש בתקני דחיסה תובעניים דוגמת HEVC (העונה גם לשם H.265) ו-VP9 החופשי לשימוש.

ARM Mali V61
תמונה: יח”צ

הליבה החדשה מסוגלת לקודד וידאו באיכות גבוהה למימדים קטנים, והיא עושה זאת תוך שמירה על יעילות מירבית, ופליטת חום וצריכת חשמל מינימליות. מדובר בתכונות חשובות במיוחד עבור קידוד רציף וממושך של וידאו המועבר באופן מיידי על גבי רשתות המוגבלות בקיבולתן – יכולת חשובה עבור יישומי הזרמת הוידאו הצוברים תאוצה, דוגמת Periscope, Facebook Live ו-Houseparty.

הליבות החדשות זמינות כבר עכשיו ליצרניות השבבים, וצפויות להגיע אל השוק במגוון מכשירים בעוד כשנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים