אפליקציית Whatsapp מצטרפת למלחמה של פייסבוק ב-Snapchat

WhatsApp Logo

המלחמה נמשכת: לאחר שפתחה מערכה כשהטמיעה את ה-Stories באפליקציית אינסטגרם שברשותה, ממשיכה פייסבוק בקרב על הצעירים כנגד סנאפצ’ט ובוחנת יכולות דומות גם לאפליקציית השיחות הפופולרית Whatsapp.

היכולת החדשה זוכה לשם “סטטוס” (Status) ומוסתרת בתוך גרסת הבטא האחרונה של אפליקציית המסרים המיידים. ניתן להדליק אותה באמצעות שימוש בטריקים המשנים מספר הגדרות פנימיות בתוכנה, תכסיסים הדורשים מכשיר אנדרואיד עם גישת מערכת (Root) או אייפון פרוץ (Jailbroken). כיוון שלא קיימת אף דרך רשמית ובטוחה לגמרי להדליק את האפשרות, לא נשתף אותה עמכם, אך חיפוש קצר באינטרנט תביא את עזי הנפש אל חפצם.

הפיצ’ר החדש, בדומה לסנאפצ’ט, מאפשר לפרסם מעין “סיפור” אישי עם תמונות וסרטונים בהם יכולים החברים לצפות. בדומה לסנאפצ’ט, התכנים נעלמים לאחר יממה. בדיוק כמו בסנאפצ’ט, גם כאן ניתן לכתוב על התמונה, לקשקש עלייה, ולהוסיף לה מגוון Emoji על מנת להפוך אותה למהנה לצפייה. ממשק הוספת הקשקושים זהה לממשק הקיים בגרסת הבטא של Whatsapp זה מספר שבועות עבור שליחת תמונה בצ’אט רגיל.

צילומי מסך מתוך היכולת החדשה. (קרדיט: Yuval Grimblat)
צילומי מסך מתוך היכולת החדשה. (קרדיט: Yuval Grimblat)

Whatsapp מאפשרת למשתמש לבחור אילו מחבריו יראו את התכנים אותם הוא מפרסם, כך שקיים מעטה פרטיות מסויים. הפיצ’ר החדש עונה לשם “סטטוס”, ועשוי ליצור בלבול אם יוטמע בגרסה הרשמית לצד הסטטוס הרגיל אשר קיים כבר עכשיו עבור כל משתמש. כיוון שיכולת דומה למדי קיימת כבר כבר עכשיו באפליקציית אינסטגרם, אשר גם היא בבעלותה של פייסבוק, סביר להניח שקיימים מספר קטעי קוד משותפים מתחת למכסה המנוע.

במידה ותושק לקהל הרחב, היכולת החדשה צפוייה לתפוס מקום מרכזי באפליקציה שכן מוקדשת לה לשונית שלמה במסך הראשי של היישום. חשוב לזכור שבשלב זה לא ניתן לגשת ליכולת ללא נבירה בקרבי המערכת, ולא ברור האם בכוונתה של וואטסאפ להשיק אותה ולהטמיע אותה בגרסה הרשמית. כל מה שנותר לנו לעשות כעת הוא לחכות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים