גאדג’טי מסקר: מקלדת SteelSeries SHIFT

בשלהי שנת 2005 הוקמה החברה הישראלית ZBOARD שייצרת מקלדות מכאניות מיוחדות בעבור משחק מסוים: היו מקלדות מותאמות ל-World Of WarCraft, ל-Call Of Duty ועוד. בישראל, לצערנו, החברה לא הצליחה כל-כך למרות הפטנט המוצלח. חברת הגיימרים הדנית SteelSeries, שראתה את חוזקה של החברה הישראלית בשוק הגיימרים באירופה, רכשה אותה. מכאן הגענו למקלדת שאותה נסקר היום – ZBOARD.

אריזה

חברת SteelSeries, ענקית מוצרי הגיימינג הדנית ובין היתר גם נותנת החסות הראשית של הקבוצה הישראלית eSrael, הוכיחה את עצמה ככזו שבהחלט יודעת איך לייצר מוצרים מוצלחים לגיימרים, שחלקם אף סקרנו כאן, כמו העכברים KINZU ו-XAI, הפדים 9HD ו-QCK וכו’. אין ספק שמדובר במוצרים איכותיים, ובהתאם – יקרים (אך שווים את ההשקעה).

הקופסא היוקרתית והמאוד יפה עמוסה בכיתובים מעניינים והכרחיים – נתחיל מהחזית, בה ישנה התמונה של המקלדת שרכשנו, כאשר אני במקרה קיבלתי את הדגם של משחק התפקידים הפופולארי ביותר – World Of Warcraft.  בנוסף, ישנו גם מעט פירוט על המקלדת עצמה, כגון האפשרות לשנות את מקשי המקלדת לפי נוחות, חוסר DELAY מוחלט, 2 חיבורי USB שנמצאים בקדמת המקלדת, 2 חיבורי 3.5 לחיבור אוזניות ומיקרופון, 12 מקשי MACRO שניתנים לשליטה באמצעות תוכנה מדהימה בשם SteelSeries Engine Software.

בצידה השמאלי של הקופסא ישנו הסבר על חברת SteelSeries, מתי הוקמה ומה היא מייצרת ב-3 שפות: אנגלית, ספרדית וצרפתית. בצידה הימני נמצא את דרישות המערכת המינימאליות להפעלת המקלדת: מעבד 1GHz, מערכת הפעלה Windows XP/ Vista / 7, שני חיבורי USB פנויים, שני חיבורי AUDIO של מיקרופון ורמקולים, 200MB פנויים להתקנת הדרייבר ו- 512MB זיכרון ראם. ניתן לומר שדרישות המערכת כלל לא גבוהות, גם מהסיבה הפשוטה שרק גיימרים יעשו שימוש במקלדת הזו וסביר להניח שברשותם מערכות מחשב שבוודאות עונות על הדרישות הללו.

בגב המארז כמו ברוב האריזות של החברה, נמצא כמובן את הלוגואים של הקבוצות הבכירות בעולם בהן SteelSeries תומכת, שהן כמובן ממליצות בחום על המוצר. בנוסף לכך, ישנם הסברים נוספים על המקלדת ועל הפונקציונאליות שלה כמו גובהה והרגליים המיוחדות שלא נותנות לה לזוז ממקומה. אם זה לא הספיק, ישנו גם הסבר מדויק על הדרייבר, כשכל אלו כתובים ב-3 שפות.

תוכן האריזה

  1. מקלדת
  2. תושבת מקלדת – של World Of Warcraft
  3. חוברת הוראות
  4. חוברת הורדות דרייברים
  5. חוברת הסברים על חברת SteelSeries
  6. מדבקה למארז
  7. מגש פלסטיק עם לוגו החברה

ללא ספק מדובר באחת האריזות העשירות שניתן למצוא למוצרים מהסוג הזה. רציתי לשים על דגש על דבר אחד לא נוח – חברת SteelSeries נוטה לא לשים דיסק דרייבר בתוך האריזות אלא שולחת אותנו להשיגו דרך אתר האינטרנט שלה. אני בהחלט חושב שמגיע לנו דיסק קטן שיכלול את הדרייבר, ששוקל בסך הכל 16MB. אבל נעזוב את הקטנוניות שלי ונעבור למקלדת עצמה.

המקלדת שוקלת לא מעט, הקופסא וכל תכולתה שוקלת 1.8 קילוגרמים והמקלדת לבדה1.2 קילוגרמים. לשם השוואה, המקלדת הקודמת שלי, Microsoft Multimedia הפשוטה, שקלה 350 גרם בלבד. ההבדל, של למעלה מ-900 גרם נובע מהגימור פלסטי מושלם. בנוסף, איכות הכפתורים, הגומי, האורות והרגליים נותנים את תוספתם למשקל הרציני. חשוב לציין שעם איכות חומר כזאת, ממש לא יפריע לי שהמקלדת לבדה תשקול גם 2 קילוגרמים.

למקלדת גם מספר תכונות ייחודיות ומרשימות: נתחיל מכך שניתן לפרקה, כלומר ניתן לקחת את סדרת המקשים הנוכחית או הסטנדרטית ועליה להרכיב סדרת מקשים אחרת. בעת הרכבת המקשים הדשים, הדרייבר יזהה מיד את סוג “סדרת המקשים” שאותה חיברנו ויעדכן את אופן פעולתו – פעולות צירופי מקשים, תמונת המקלדת ואת ממשק העריכה שלה. בנוסף, דבר אחר שפחות מומלץ אך אפשרי הוא החלפת מקש בודד. מלאכת הפירוק של מערך המקשים נעשית בקלות באמצעות מחבר פשוט שניתן למשיכה כלפי חוץ וכך כל מקבץ המקשים יישלפו החוצה.

מסביב למקלדת ישנם מספר מקשים קבועים, בצד שמאל – המקשים הקבועים: מולטימדיה ובקרת סאונד, שניתן למצוא  בכל מקלדת. בחלקה העליון של המקלדת ישנם 12 מקשים שניתן לתכנת, אני למשל הגדרתי אותם כך שבמהלך משחק ב-Counter Strike, מספר 1 יהיה קיצור לרכישת רימון, מספר 2 יהיה קיצור לרכישות רובה מסוים וכו’. בנוסף למקשים הללו, ישנו גם מקש הממוקם בחלקו העליון של מקבץ המקשים הימנים המקבילים למקש ה- F12, המקש הנ”ל פותח את הדרייבר ביתר קלות, גם באמצע משחק, כך שנוכל לשנות את הגדרות המקלדת כפי שיהיה לנו נוח.
.
בחזית המקלדת (היכן שנמצא כבל החיבור למחשב), נמצאים מחברי ה-USB ולצידם 2 חריצי אודיו 3.5″ שבעצם חוסכים בחוטים ארוכים, כך למשל גיימרים המשחקים עם אוזניות ומיקרופון יוכלו לחבר אותם ביתר קלות – ישירות למקלדת. בגב המקלדת ישנם 2 זוגות רגליים מגביהות ואיתן זוג מעצורים מיוחדים המונעים החלקה של המקלדת, דבר הידוע מאוד בקרב קהילת הגיימרים כבעיה רצינית כשהמקלדת זזה לה. המעצורים עובדים היטב, נדרשת דחיפה ממש חזקה למקלדת בכדי להזיזה מצד לצד וזהו ללא ספק פיצ’ר חשוב מאוד. למתעניינים, המקלדת מגיעה לגובה מינימאלי של 2 ס”מ ולמקסימאלי של כ-3 ס”מ. לעומת זאת, כשהרגליים הבינוניות פתוחות, הגובה המקסימאלי מגיע לכ-4 ס”מ ואילו עם הרגליים הגבוהות ביותר של המקלדת הגובה המקסימאלי מגיע לכ- 6 ס”מ!

דרייבר ופונקציות

הדרייבר בנוי משלושה חלקים:

  1. הגדרות מקלדת
  2. סטסטיקת הקלדה
  3. חדשות

כל חלק בדרייבר מקבל נתח די גדול של פעילות, כאשר החלק המעניין ביותר הוא ההגדרות: בצד שמאל של המסך ישנו איזור הפרופיל, בו ניתן ליצור או למחוק פרופילים, כאשר ניתן גם לגשת לכל פרופיל ופרופיל ולשנות את הגדרותיו כרצוננו. באמצע החלון יימצא ציור מדויק של המקלדת – כלומר גם אם נתקין מקלדת WOW, הדרייבר יצייר אותה אפילו עם תמונת הרקע, כך לא נתבלבל כלל בהגדרת מקשים וכן בצורת הישיבה שלהם על גבי המקלדת עצמה.
.
בצד ימין נמצא איזור ה-MACROS בו ניתן לבצע הקלטות של ההקשות שלנו, כך שנוכל לבצע אותן כל פעם מחדש מבלי להתאמץ יותר מידי. למי זה טוב? לשחקני אסטרטגיה למשל, שצריכים לבנות בסיסים גדולים (בהמון לחיצות) ותוך כדי לשלוט גם בצבא עצמו. מתחת לאפשרות ה-MACROS, יש לנו אפשרות לשינוי מקש בודד, כלומר לקחת מקש ספציפי מהמקלדת ולהעביר אותו למקום אחר, או לשנות את הגדרתו הספציפית. לדוגמא, מקש F יהפוך למקש H, כך למשל נוכל לחסוך את ההתעסקות בהגדרות המקשים במשחק עצמו.

אפשרות אחרונה היא Custom ACTIONS המעניקה לנו שליטה מלאה על המקלדת, כך שנוכל לשנות הכול בהתאם למשחק שלנו ובנוסף נוכל גם להקליט את כל הפקודות של המשחק באמצעות מקש ה-RECORD שיקליט את כל השליטות שלנו ובאמצעותו ניתן גם להפעיל את אחד מ-8 מקשי השליטה. יתרון זה מורגש בעיקר כשמשחקים משחקי פעולה ברשת.

נעבור לחלק השני שהוא בעצם סטטיסטיקה חיה של כל ההקשות שלנו – נלחץ על START, נתחיל לשחק ולבסוף נלחץ על STOP, כעת הדרייבר יציג לנו אילו מקשים היו הנפוצים ביותר במהלך המשחק. מבדיקה שלי שערכה כ-7 שניות, אכן המקשים שהשתמשתי בהם יותר הודגשו בצבע הנוטה לאדום ואלה שפחות, או בכלל לא, נצבעו בצבעים הנוטים לכחול. למה זה חשוב? אוכל שוב לזקוף זאת לטובת שחקני האסטרטגיה שרוצים לשפר את נוחיותם ולשנות את סידורי המקשים. בנוסף, הנתונים הללו מספקים לחברת SteelSeries אינדיקציה כיצד יש להתרכז במקלדת בתחום המקשים.
.
איזור החדשות הוא דווקא הפחות מעניין מכיוון שהוא מכניס אותנו לאתר היצרנית ושם אנו מתעדכנים בחדשות גלובליות על המוצרים ולא על המקלדת עצמה.

סיכום

בואו לא נשלה את עצמנו – מדובר במקלדת המכאנית האיכותית ביותר, שחלקים ממנה הם אפילו “כחול לבן”. גם בלי להיות פטריוט, ניתן לומר שהמקלדת הזאת פשוט מעולה ושווה לכל כיס בזכות מחיר מצוין, חומר טוב ודרייבר מושלם. לא תוכלו להפסיק ליהנות ממנה.

הנה למשל דעתו והמלצתו של ערן ‘syn’ שוורץ – קפטן נבחרת ישראל והקפטן של קבוצת eSrael ב- Counter Strike 1.6: “המקלדת ממש ממש נוחה, אין בכלל ספק שמדובר באחת המקלדות הטובות שיש בשוק. היא לא בורחת כלל והרעיון של כניסות ה-USB ואודיו פשוט גאוני! חוץ מזה, יש עוד מלא דברים ראויים לציון במקלדת הזאת, כמו החלפת סקינים והקלטת הפקודות שביצעת וכך המקלדת יכולה לבצע אותם אוטומטית להבא. לא תצטערו”.

גילוי נאות: חברת SteelSeries היא הספונסרית הרשמית של קבוצת eSrael.

את המקלדת הזאת תוכלו למצוא בחנויות במגוון מחירים הנעים בין 395 ל- 509 ₪ כאשר במחיר הנמוך ביותר מקבלים את המקלדת ללא פאנל מקלדת מיוחד. מחיר פאנל בלבד למקלדת עולה לגיימר בין 139 ל- 149 ₪ מחיר שווה לכל כיס!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים