גאדג’טי מסקר: Aftershokz Trekz Titanium – לשמוע מחוץ לאוזן

אוזניות Aftershokz Trekz Titanium אוזניות Aftershokz Trekz Titanium

המונח “אוזניות ספורט”, בשונה מסוגים אחרים של אוזניות כגון “אוזניות כפתור” הינו מונח המתאר אוזניות עבור שימוש מסויים ויעודי, ספורט במקרה שלנו – בשונה מאוזניות כפתור המתארות תצורה של אוזניות, להן שימושים שונים. על כן תחת מיתוג של “אוזניות ספורט” תוכלו למצואאת כל סוגי האוזניות, לפעמים עם “תירוץ” המעניק להן תכונה המטיבה עם ספורטאים, ולפעמים יהיו אלו אוזניות עם תכונות המכוונות מלכתחילה עבור ספורטאים – כגון אלחוטיות, מנגנון למניעת זיעה, תפיסה חזקה על האוזן ועוד.

בצורה המוחלטת ביותר, האוזניות המוצגות בביקורת זו הן כנראה הדבר הכי קרוב לאוזניות ספורט טהורות – כאלו שחוץ מאוזניות לשמיעה יום-יומית, לא הייתי קורא להן אוזניות ביתיות, או לצורך העניין – רגילות. לספורטאים החפצים בשמע בעת פעולה תכונות כגון מנגנון למניעת זיעה ואלחוטיות בהחלט יכולים לעזור.

אך אם יש סיבה עיקרית שבגללה ספורטאים רבים נאלצים לוותר על אוזניות בעת ספורט – היא הניתוק מהסביבה, ולא בכדי: זה מסוכן, זה לא נוח במצבים מסויימים, וכמובן – זה לא חוקי בנסיעה על אופניים. על כן לא פלא שהבחירה בין שמיעה עם אוזניות לבין התחברות לרקע כה קשה. אך מה אם אגיד לכם שעם המוצר הבא ספורטאים לא צריכים לבחור יותר?

אוזניות Aftershokz Trekz Titanium
אוזניות Aftershokz Trekz Titanium

הכירו את אוזניות ה-Aftershokz Trekz Titanium, אוזניות המעבירות אליכם את הסאונד ותוך כדי שומרות על חיבור עם הסביבה. בשלב זה ודאי תעלה האסוציאציה של אוזניות פתוחות מאחור בעלות זליגת שמע. אך לא, לא מדובר באוזניות פתוחות – למעשה, לא מדובר באוזניות רגילות – הן לא יושבות על האוזן, אך אתם בכל מקרה הולכים לשמוע דרכן. ולא, הן גם לא רמקולים זעירים. אלו אוזניות העושות שימוש חכם במיוחד באוזן האנושית, על ידי תכונה הנקראת “Bone Conduction” (הולכת עצם).

לשמוע עם אוזניות מחוץ לאוזן – איך זה עובד?

בכדי להסביר על הולכת עצם – הדרך בה האוזניות מעבירות את הסאונד, נלמד מעט על השמיעה האנושית: בהסבר מופשט, ניתן לחלק את השמיעה שלנו ל”דו ערוצית”: זו הרגילה מורכבת מגלי קול המועברים דרך תעלת האוזן ישירות לעור התוף, כשזה בתורו ממיר אותם לויברציות המועברות למוח, בעוד בערוץ השמע השני, השמיעה המועברת אינה מורכבת מגלי קול אלא מויברציות הנקלטות דרך עצמות הגולגולת אל תוך האוזן הפנימית, עם דילוג על עור התוף.

שמיעה מהסוג הנ”ל היא בעיקר של תדרים נמוכים וקרובים, המועברים לאוזן באופן “מלא” יותר – וזו אגב הסיבה לכך שאנו שומעים את הקול שלנו שונה ו”מלא” יותר, כאשר בהקלטה הוא לרוב ישמע רזה ופחות גבוה.

מכשיר שמע העושה שימוש ב-Bone Conduction למעשה ממלא את תפקידו של עור התוף: מעביר את הויברציות הנכונות הישר אל תוך האוזן הפנימית, דרך עצמות הלחיים. העברת סאונד בדרך זו אינה חדשה – היא הומצאה במקור על ידי לודוויג ואן בטהובן אשר היה לקוי שמיעה, אומצה מאוחר יותר על ידי הצבא לצורכי קשר תוך כדי ערנות לסביבה, וכמו כן משומשת כיום באופן נרחב במכשירי שמיעה.

שיטת ה-Bone Conduction
שיטת ה-Bone Conduction

בעוד שיטת השמע הנ”ל אינה חדשה, גם אוזניות העושות בה שימוש אינן חדשות ועבור כמה מהספורטאים אף אינן זרות. חסרונן הבולט ביותר הוא הקושי בהעברה של סאונד איכותי מספיק. ה-Aftershokz Trekz Titanium הינן אוזניות אלחוטיות (העושות שימוש ב-Bluetooth) ידועות, בעלות הבטחה עבור שמע איכותי (בשיטת הולכת העצם, כמובן) וחסר של זליגת סאונד. כמו כן מכילות האוזניות את שאר התנאים התואמים לספורטאים, כגון מנגנון נוגד זיעה, אחיזה עיקשת ואף עמידות למים.

מבט מקרוב ושימוש בפועל

האריזה איתה מגיעות האוזניות נחמדה למראה, כאשר כבר מתוכן ניתן לראות את האוזניות – מוזרות מעט למראה ראשוני, בצבע טורקיז (במקרה שלנו – אלו זמינות גם בגווני ירוק, ורוד ושחור-אפור). בתוך האריזה עצמה יחד עם האוזניות חיכה לנו נרתיק לנשיאה, כבל USB ל-Micro-USB עבור טעינה, ראשים מוארכים, ניירת ואטמי אוזניים, עבור אלו שרוצים בכל זאת להתנתק מהסביבה באיזשהו שלב.

האוזניות, שעשויות מגומי נמתח, מגיעות כמקשה אחת (שלא בדומה לרבות מאוזניות ה-Bluetooth) ומתלבשות באופן עורפי. בשימוש הראשוני לקח לי כמה שניות של “ניסוי וטעייה” עד שהצלחתי להבין כיצד להושיב אותן נכון על הראש, עם העובדה שאלו צריכות לשבת על עצמות הלחיים בשונה מכל זוג אחר של אוזניות. בהתחלה הן מרגישות מעט מוזר על הראש, אך לאחר מכן אפשר לשכוח מהעובדה שהן שם – רוצה לומר, אוזניות נוחות, אם כי מבלי לגרוע מהנאמר לעיל – בהחלט מורגשות.

3

שיטוט קצר בחוברת ההוראות הקצרה (אך הקולעת) הביא אותי בקלות לתחילת העבודה עם האוזניות. אוזניות אלו יכולות להתממשק באמצעות Bluetooth באופן מהיר ונוח למדי עם מספר רב של מכשירים: כל שיש לעשות הוא ללחוץ למשך כמה שניות בודדות על כפתור הווליום השמאלי (גם – כפתור ההפעלה), עד ישמע קול נעים המכריז “Pairing” – זה אף יברך אתכם בעת הפעלת האוזניות. לאחר מכן, כל שיש לעשות הוא למצוא את המכשיר ברשימה המופיעה במכשיר אליו יצוותו.

האוזניות כוללות זוג כפתורי ווליום, כאשר לחיצה ממושכת על הראשון תבצע את הקישור, ויחד עם השני אף ידווח על מצב הסוללה. לידם ישנו פתח סגור, כמעט מוסווה, עבור כניסה של כבל ה-USB. בצד השני נמצא כפתור רב פונקציונלי, אשר פעולתו המרכזית היא מענה מהיר לשיחות. כמובן שבעזרת מיקרופון המובנה באוזניות אלו ניתן לנהל שיחות כאשר הטלפון נמצא במרחק רב מהאוזן, ובכלל. המרחק הרחוק ביותר שמדדתי הינו כ-8 מטר, עם קירות בדרך – מרחק מרשים.

כפתור השליטה על השיחות הנכנסות מסוגל לעשות פעולות נוספות בעזרת קומבינציות שונות של לחיצות, דוגמת מעבר לשיר הבא, הפעלת האקולייזר ועוד – משהו שלי אישית היה מעט קשה לזכור בהתחלה אך הפך בהמשך לנוח במיוחד. באופן כללי – ה-Trekz Titanium נותנות את החוויה האלחוטית הנכונה.

ברגעים של ספורט – האוזניות אכן נשארות נוחות ותפוסות על האוזן, אך ניכרת אי נוחות מסויימת במצבים בהם יש צורך להרים את הראש למעלה או להביט באופן חד מאוד ימינה או שמאלה, וניתנת הרגשה כאילו האוזניות מחליקות ממקומן. לעומת זאת, הן חוזרות למקומן הרגיל בעת מבט ישיר.

שמע וביצועים

בעת השמיעה הראשונית של סאונד, החוויה מרגישה משונה: נדמה כאילו האוזניות פשוט מנגנות בווליום מלא מרחוק כאילו היו אלו רמקולים אשר ניתן לשמוע באופן רגיל ומלא יחד עם שאר הסביבה, אך לא כך הדבר – שיטת הולכת הסאונד דרך עצמות האוזן היא בהחלט דבר מרשים עבור אלו הנחשפים אליה לראשונה.

מבלי להתייחס לסאונד עצמו, ניכר שיש זוג חסרונות עבור האוזניות הנ”ל: הראשונה היא זליגת סאונד, במיוחד ובאופן טבעי בעת ווליום גבוה, זאת על אף הבטחת החברה לאי זליגה של סאונד. השניה הינה הרגשה פיזית חזקה ומעצבנת מעט של ויברציות. עם זאת, אל זו השניה התרגלתי מאוחר יותר, ואני מניח שכחלק מהשיטה הלא רגילה בה האוזניות מעבירות את הסאונד, הרגשה זו בלתי נמנעת.

וכעת, לסאונד עצמו: אהיה כנה, בהתחלה לא ידעתי כיצד “לאכול” את הסאונד של אוזניות ה-Trekz Titanium – ועל אף שלא הגעתי עם ציפיות גדולות מאוזניות שכאלו, זאת למרות הבטחת החברה לסאונד מוצלח, משהו בסאונד נשמע לי מעט משונה ושטוח מדי גם עבור אוזניות כאלה.

אך כמו לכל ציוד שמע, אני נוהג לתת פרק זמן של לפחות 24 שעות על מנת שהסאונד יפתח. בניגוד לשאר, לא חשתי בשינוי כלשהו בסאונד של אוזניות אלו – מה שהגיוני בסופו של יום בשל האופן השונה בו האוזניות הנ”ל מעבירות את הסאונד.

5

על כן, אומר כבר כעת שאוזניות אלו לא בדיוק יקבלו אצלי את פרס האוזניות עם הסאונד הטוב ביותר. נתחיל מאופי הצליל, אותו הייתי מתאר במילה אחת: בהיר, מאוד בהיר – כלומר בעל בינוניים וגבוהים מודגשים מאוד, לפעמים בצורה מעט צורמת (תלוי ברצועת השמע).

הבאס נמצא בתמונה, אך רק ברמה הגבוהה יותר שלו. אין כאן אימפקט, ואת מה שאמור ליהיות האימפקט מחליפות הוויברציות שאוזניות אלו מפיקות. הצליל גם לא שמן במיוחד, וקשה לי לומר שיש כאן הרגשה כלשהי של במה, רחבה או לא.

לעומת זאת, מצאתי בסאונד של אוזניות ה-Trekz Titanium קסם מסויים. אף המחסור בבמה כלשהי ובסאונד מאוזן, ניתן לשמוע את הפרטים הקטנים שבשירים – ניכר שהסאונד חד מאוד יחסית. כמו כן, האופן שבו כלי נגינה נשמעים הינו משכנע למדי ואפילו הייתי מרחיק ואומר שהם נשמעים טבעיים – כך שלא הכל שחור בסאונד של אוזניות אלו.

9

בכדי לשמוע כיצד הסאונד של אוזניות אלו משתנה כאשר תעלת האוזניים חסומה – השתמשתי באטמי האוזניים המצורפים. באותו רגע, הסאונד חסר הבאס הפך לפצצה מוגזמת למדי של באס ותו לא. חוברת ההוראות מדריכה שבמצב זה, יש לבחור ב-EQ את מצב הטרבל על מנת לרדד את הבאס, ואכן זה הפך לסביל, אבל לא יותר מזה.

הסאונד הפך עורו, וכעת ניתן לשמוע באס שתלטני, בשרני ובעל אימפקט אמיתי, אך כזה שהופך את תדרי הביניים לעמומים לעיתים ואת הטרבל ללא קיים בכלל, כאילו בוטל הנ”ל לחלוטין. ניתן להבין את משמעות הסאונד הנ”ל בשל אופן מעבר הסאונד והעברת התדרים הנמוכים דרך עצמות הלחיים – כמוסבר בתחילת הביקורת.

לסיום, נתחייס כמובן לסוללה – אותה אהבתי בשל חיים ארוכים למדי (כ-6 שעות, כפי שמצהירה החברה). בחוברת ההוראות אף מצויין שטעינה מלאה אחת לוקחת שעה וחצי בלבד, אך לעומת זאת, קרוב לשעה אחת הספיקה בעת חיבור לכניסת USB 3.1, והאוזניות הספיקו ללא כל בעיה ליום שלם.

לסיכום

Aftershokz Trekz Titanium הן בהחלט אוזניות מעניינות בכל המישורים, אך חשוב מאוד לתאם ציפיות כאשר רוצים לבחור בהן.

נתחיל מהחיובי: אוזניות אלו הן כנראה אוזניות הספורט המוצלחות ביותר שיצא לי להתקל בהן. היכולת לשמוע מוסיקה באופן חופשי, ולעשות כל סוג של ספורט עם היכולת לשמוע את הסביבה באופן מלא מבלי שזו תגרע מהמוסיקה המתנגנת או ההפך היא מבורכת, והיא למעשה מה שעושה את האוזניות הנ”ל לאוזניות ספורט כל כך מוצלחות.

עוד אזכיר לטובה את העובדה שאוזניות אלו לא רק מתאימות ונוחות מאוד לפעילויות ספורטיביות, אלא גם לשימוש על בסיס יום-יומי. הן נוחות, ומאפשרות לשלוט לא רק על המוסיקה, אלא גם על הטלפון האישי באופן כמעט מלא, כך שעבור אנשים מסויימים הטלפון כמעט ולא צריך לצאת מהכיס – כל שיש לעשות הוא “ללחוץ על כפתור הקסם”. כל החוויה הזו מספיקה ליום שלם שתמלא טעינה חפוזה.

8

על אף שאלו אוזניות ספורט ולא אוזניות ביתיות המוקדשות בעיקר לסאונד – אבחר בכל זאת לציין לרעה את הנושא הנ”ל, בעיקר בשל העובדה שהחברה הבטיחה עם הסאונד שתי תכונות עיקריות: סאונד איכותי ואי זליגה של סאונד, מה שמתגלה כהבטחות שווא.

על עניין איכות הסאונד, כפי שמפורט מעלה, ניתן לסלוח בשל המבנה ויעודן האמיתי של האוזניות, ובעיקר בשל העובדה שעבור פעילויות ספורטיביות ועבודה יום-יומית, הסאונד לא נורא עד כדי כך בכדי לגרוע, אך עניין זליגת הסאונד, לפחות עבורי, הוא כמעט דיל-ברייקר עבור אוזניות מסוג זה, ודורש הנמכה משמעותית של הסאונד במצבים בהם רוצים להאזין למוסיקה בפרטיות בסביבות צפופות כגון תחבורה ציבורית.

על אף כל אלו, איני פוסל את אוזניות ה-Aftershokz Trekz Titanium. למעשה, עבור האנשים הנכונים, מדובר במוצר מוצלח למדי. האוזניות נמכרות בארץ במחיר של 625 שקלים.

אהבנו

  • נוחות מאוד עבור ספורט ופעילות יום-יומית.
  • לא קיים כל ניתוק מהסביבה.
  • סוללה בעלת חיים ארוכים.
  • קלות וידידותיות לשימוש.

לא אהבנו

  • סאונד לוקה בחסר.
  • זליגת סאונד מתוך האוזניות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים