דיווח: תקלת הסוללות המתפוצצות ב-Galaxy Note 7 נובעת מעיצוב פנימי לקוי

מכשיר ה-Galaxy Note 7 לאחר שהתלקח (מקור: Android Authority) מכשיר ה-Galaxy Note 7 לאחר שהתלקח (מקור: Android Authority)

תקלת ההתלקחות ממנה סבלו מכשירי Galaxy Note 7 ברחבי העולם, וזו שהובילה להליך הריקול הרחב ביותר בו נתקלנו בעולם הסמארטפונים בשנים האחרונות, נוצרה כתוצאה מעיצוב פנימי לקוי של הפאבלט המתקדם, כך גורס צוות חברת הייעוץ Instrumental, אשר “מסייעת ליצרניות למצוא ולפתור תקלות הנוצרות מעיצוב, תהליך או איכות רכיבים“, לדבריה.

מסקנה זו מגיעה לאחר בחינה מעמיקה שבוצעה ע”י צוות החברה, מהנדסי חומרה בהכשרתם, שלקחו ה-Galaxy Note 7 לבחינה מעמיקה במטרה למצוא את הגורם המרכזי לתקלה. לטענת Instrumental, המבנה הפנימי של המכשיר הדקיק היה מצומצם מדי עבור הסוללה ששולבה בו. בהתאם לכך, גם בשימוש סביר ולגיטימי יכול היה להיווצר לחץ מהותי על הסוללה שגורם לדחיסתה.

מקור: Instrumental
מקור: Instrumental

ממצב התחלתי זה, כל דחיסה נוספת של הסוללה – אפילו כזו המתקבלת כתוצאה מהנחה של המכשיר בכיס האחורי וישיבה עליו, מסוגלת לקרב בין שכבת הפולימר החיובית לשלילית וכתוצאה מכך לגרום לסוללת הליתיום של המכשיר להתפוצץ ללא כל התראה מוקדמת.

ובהמשך ישיר לכך, נשאלת שאלת השאלות – אם צמד מהנדסי חומרה הצליחו להגיע למסקנה זו לאחר תקופה קצרה למדי של בחינה, כיצד לא עלו על כך צוות מהנדסי סמסונג, יצרנית הסמארטפונים הגדולה ביותר בעולם? ובכן, לטענת Instrumental, חלק ניכר מבדיקות האיכות והבטיחות לסוללות עשוי להמשך קרוב לשנה, כשבמהלכה יש לבדוק אלפי סוללות שונות. מכיוון שסביר כי סוללת המכשיר השתנתה מיום פיתוחה הראשון ועד ליום פיתוחה האחרון, ייתכן כי הגרסה האחרונה שהגיעה בייצורו המסחרי של ה-Note 7 לא עברה את כלל הבדיקות הנדרשות.

בשלב זה סמסונג טרם סיפקה את תגובה הרשמית לטענות אלו, או לחילופין את תוצאות בדיקותיה בנושא. 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים