אפל מאשרת את עבודתה על מערכת נהיגה אוטונומית

Apple CarPlay Apple CarPlay (מקור: Ford)

לאחר למעלה משנה מלאה בספקולציות, הערכות, דיווחים ושמועות, מאשרת אפל בפעם הראשונה כי בין כותלי משרדיה בקופרטינו, עובדים מהנדסי החברה נמרצות על פיתוחן של מערכות נהיגה אוטונומיות. את הדברים מסרה זו במסגרת מכתב בן חמישה עמודים אותו שלחה לרשות הבטיחות בדרכים האמריקאית (NHTSA – National Highway Traffic Safety Administration) ב-22 בנובמבר 2016.

במכתבה לא ניסתה אפל להסתיר את עבודתה בעולם הנהיגה האוטונומית, וציינה באופן חד וברור כי היא משקיעה את מירב מאמציה וכספה בעולם האוטומציה ואף הדגישה כי היא נרגשת מאוד מהפוטנציאל הרב הטמון בתחומי אוטומציה רבים, “כולל בתחבורה“, לדבריה.

מתוך המכתב ששיגרה אפל לרשות ה-NHTSA, בתרגום חופשי לעברית:

החברה [אפל] משקיעה רבות בחקר למידת מכונה ואוטומציה, והיא נרגשת לגבי הפוטנציאל של מערכות אוטומטיות בתחומים רבים, כולל תחבורה […] לרכבים אוטונומיים יש פוטנציאל רב לשפר את החוויה האנושית ולמנוע מיליוני תאונות דרכים ואלפי הרוגים, כמו גם לאפשר ניידות לאלו שזו לא בחזקתם.

נכון לרגעים אלו לא ידועות מטרותיה הסופיות של אפל בנושא זה. מערכת הנהיגה האוטונומית מפותחת בחברה תחת פרוייקט בשם Project Titan (פרוייקט טיטאן), כאשר זה התעסק בחלק ניכר מן הזמן בפיתוח של רכב אוטונומי מלא שייקרא בשם Apple Car. עם זאת, על פי הדיווחים האחרונים בנושא, החליטה אפל להשאיר מאחור את תוכניותיה למכונית עצמאית, ובינתיים תתמקד בפיתוח התוכנה שתאפשר לרכב לתפקד ללא נהג.

אפל, שאינה נוהגת לספק אישור על תוכניותיה בכלל התחומים, אישרה למגזין Financial Times את כל העולה מתוך המכתב הנ”ל. בהתאם לדברים הללו, אין כל ספק כי רבים מן הדיווחים הקודמים צדקו באמת האחוזים, וייתכן כי מכוניות אוטונומיות הרצות על גבי מערכת נהיגה אוטומטית מבית אפל או לחילופין רכב עצמאי מבית היצרנית מקופרטינו נמצאים במרחק של מספר שנים בודדות מאיתנו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים