לא נמאס? שחקני Pokemon Go הלכו מספיק כדי להגיע לפלוטו

פוקימון גו

רצים בשביל הפיקאצ’ו: עמודי הפייסבוק והיוטיוב של המשחק הפופולרי של השנה Pokémon Go הכריזו כי כלל השחקנים הלכו במצטבר עד כה יותר מ-8.7 מיליארד קילומטרים. מדובר במרחק גדול מספיק על מנת להגיע מכדור הארץ לכוכב הלכת (הננסי) פלוטו, אשר בהיותו הגוף השמיימי החיצוני ביותר במערכת השמש מרוחק מכדור הארץ 7.5 מיליארד קילומטרים “בלבד”.

בנוסף למרחק האסטרונומי (פשוטו כמשמעו) שגמעו השחקנים, הם תפסו במצטבר למעלה מ-88 מיליארד פוקימונים – באותו סדר הגודל של כמות האנשים שאי פעם חיו על פני הפלנטה הכחולה, 107 מיליארד אנשים לפי ההערכות. המרחק שגמעו המשתמשים מספיק עבור 200,000 הקפות סביב כדור הארץ ו-206 מיליון ריצות מרתון.

הליכה של ק”מ אחד שורפת כ-80 קילו-קלוריות, בעוד שבקילו-גרם אחד של שומן גוף יש 7,700 קילו-קלוריות. משמעות הדבר היא ששחקני המשחק שרפו במצטבר כ-90 מיליון קילוגרמים של שומן. מדובר כל הנראה בתוכנית ההרזייה האפקטיבית ביותר בהיסטוריה – והיא עשתה זאת בעקיפין.

לא כל כך מהר…

לפני שנתפעל מהנתונים המרשימים, חשוב שלזכור של-Pokemon Go גם קהילת בוטים ורמאים ענפה. הרמאים מסוגלים לחקות את מיקומם ברמת המערכת (באופן ש-Niantic לא מסוגלת לזהות ללא קפיצות חשודות) בעוד שהבוטים מטיילים להם אוטומטית ברחבי העולם, גומעים מרחקים גדולים בזמן קצר ותופסים הררי פוקימונים ללא מגע יד אדם.

Niantic מפתחת המשחק נלחמה מלחמת חורמה בהאקרים הללו – היא שכרה את שירותיהם של מומחי אבטחה מובילים והעמיסה על המשחק שלל הגנות מתקדמות שעשו חיים קשים במיוחד לפצחנים, ולבסוף ניצחה – קהילת הפיתוח ל-Pokemon Go דעכה ונעלמה כמעט לגמרי. עם זאת, כמויות ענקיות של מידע מיקומי שקרי נמצא עדיין בשרתי Niantic, וסביר להניח שאם הוא נכלל בחישוב הכלל, כך שמספר הקילומטרים האמיתי נמוך בהרבה.

האם אתם עדיין משחקים ב-Pokemon Go, או שהטרנד כבר נחשב לנחלת העבר עבורכם? שתפו אותנו בתגובות!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים