פטנט חדש חושף: אפל עשויה לשלב רכיבי חומרה ברצועת שעון ה-Apple Watch

שעוני Apple Watch (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) שעוני Apple Watch (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אפל עשויה לשלב בדורות הבאים של סדרת שעוניה החכמים, Apple Watch, רצועה המכילה את מנגנון ה-Haptic Engine המוכר ללא צורך להוסיפו לשעון החכם עצמו. כך עולה מתוך פטנט חדש של היצרנית מקופרטינו שפורסם לראשונה על ידי משרד הפטנטים האמריקאי.

על פי פרטי הפטנט, שכותרתו “מנגנון נלווה לרצועה עם Haptic Response“, נראה כי אפל בוחנת את האפשרות להעביר את מנגנון הפידבק שנמצא מתחת למכסה המנוע של שעון ה-Apple Watch עצמו (Haptic Engine) ישירות אל הרצועה שלו, ייתכן כי אף בצירופם של מגוון רכיבי חומרה נוספים. המנגנון, שיגיע כחלק אינטגרלי ובלתי נפרד מן הרצועה, יתממשק אל השעון עצמו וזאת על מנת שיוכל להגיב באופן מיידי ברגעי הצורך (קבלת הודעה, שיחה או כל התראה אחרת).

באמצעות צעד זה תוכל היצרנית להפחית את כמות הרכיבים המשולבים השעון עצמו באמצעות שילובם ברצועות ובכך לצמצם את עוביו באופן משמעותי. במקרה שתממש את המתואר בפטנט, תוכל היצרנית לשלב יותר רכיבים בנפח השעון המצומצם הודות להסרתו של מנגנון הפידבק.

אף על פי כן, עולה מתוך הפטנט בעיה לא קטנה – אחת מנקודות השיווק העיקריות בהן מתמקדת אפל כיום במכירתם של שעוני ה-Apple Watch Series 2 ו-1 היא האפשרות לרכוש ולהחליף רצועות כאוות נפשם של המשתמשים. עם זאת, במקרה שהרצועה תשלב רכיבי חומרה אשר הכרחיים לתפקוד השעון – הדבר יייקר את עלויות הרצועות השונות באופן משמעותי וכן יקשה על יצרניות צד שלישי ליצר אביזרים ורצועות עבור השעון.

ומה דעתכם בנושא – הייתם רוצים לראות את שעון ה-Apple Watch הופך לדק יותר משמעותית הודות לשילוב רכיבי חומרה ברצועתו?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים