חברת Cyanogen סוגרת את שעריה, CyanogenMod תחיה תחת שם חדש

CyanogenMod

סוגרים את הבסטה: חברת Cyanogen, שהביאה את בשורת הקוד הפתוח אל השוק העסקי, נאלצת לסגור את שעריה. פרוייקט הקוד הפתוח CyanogenMod ימשיך לפעול תחת שם חדש: Lineage OS.

סדר בבלאגן

קודם כל, קצת סדר: מהו ההבדל בין Cyanogen ל-CyanogenMod? אף על פי שרבים מתקשים להבחין בהבדל, מדובר בשתי ישויות שונות בתכלית. Cyanogen, או בשמה המלא Cyanogen Inc, היא חברה מסחרית לכל דבר ועניין. היא מפתחת את מערכת ההפעלה המסחרית Cyanogen OS במטרה לייצר רווחים ואחראית על המסחר עם יצרניות המכשירים ועל הטמעת המערכת בסמארטפונים שונים.

בעוד ש-Cyanogen היא חברה מסחרית בעלת שאיפות כלכליות, CyanogenMod הינו פרוייקט קוד פתוח ללא מטרת רווח. CyanogenMod מונעת בידי הקהילה, מתחזקת את שרתיה באמצעות תרומות והקוד נכתב בידי מתכנתים פרטיים אשר תורמים מנסיונם ומזמנם מבלי לקבל מאומה.

כשנתיים לאחר השקה מוצלחת במיוחד של מערכת Cyanogen OS יחד עם מכשיר ה-OnePlus One, סדקים התחילו להופיע בחברה: דיווחים על מאבקי כוח פנימיים ועל תככים בצמרת ההנהלה הציפו את הרשת. לפי השמועות, מנהיגה המיתולוגי של הפרוייקט (ה-BDFL) סטיב קונדיק ניסה לקחת את המושכות לכיוון אחד בעוד שהצמרת העסקית של החברה ניסתה לכוון את החברה לכיוונים אחרים, יותר מכווני-רווח.

הלוגו של Cyanogen OS, הגרסה המסחרית של CyanogenMod
הלוגו של Cyanogen OS, הגרסה המסחרית של CyanogenMod

כעת החברה מתפרקת, ולוקחת איתה גם את CyanogenMod. המכשול העיקרי שניצב כעת בפני CyanogenMod הוא אינו מכשול של משאבים, כוח אדם או חזון. מדובר במכשול משפטי בלבד, הנובע מהיותם של מותגי Cyanogen ו-CyanogenMod חלק מהנכסים של Cyanogen המתפרקת. עם פירוק החברה, השמות הרשומים עשויים להימכר לכל דורש, וליצור בעיות משפטיות חמורות עבור מפתחי CyanogenMod.

בעקבות הפטיש המשפטי המרחף מעל ראשם, החליטו חברי הקהילה המרכזיים ב-CyanogenMod להעניק לפרוייקט בית חדש תחת השם Lineage OS. הכל צפוי להיות זהה מלבד השם: המפתחים, קהילת המשתמשים הענפה ואפילו הקוד יילקחו כולם מגופתה של CyanogenMod. לפי מקבץ שאלות ותשובות שענו עליהן המפתחים ב-Reddit, קוד המקור ההתחלתי יהיה זהה ובתכנון אפילו תמיכה בעדכונים מ-CyanogenMod היישר אל המערכת החדשה.

מה דעתכם? האם אתם משתמשים או השתמשתם אי פעם ב-CyanogenMod? שתפו אותנו בתגובות!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים