עיכוב בייצור שבב ה-Snapdragon 835 עשוי לפגוע בהכרזתם של מגוון מכשירי דגל

בתמונה: קית' קרסין, סגן נשיא בקוואלקום ובן סו, סגן נשיא בסמסונג עם ה-Snapdragon 835 (קרדיט: Qualcomm) בתמונה: קית’ קרסין, סגן נשיא בקוואלקום ובן סו, סגן נשיא בסמסונג עם ה-Snapdragon 835 (קרדיט: Qualcomm)

לאחרונה חשפה קוואלקום את מערכת השבבים למובייל שצפויה להוביל את שוק הסמארטפונים ב-2017, היא Snapdragon 835, וזאת לצד הכרזתה כי על ייצור השבב תהא אחראית לא אחרת מאשר חטיבת השבבים של סמסונג. כעת, נראה כי היצרנית הקוריאנית עשויה להיות זו שתגרום לדחיית שילובו של השבב החדש במכשירי הדגל של השנה הבאה, כאשר על פי שמועה חדשה שמקורה בטיוואן נתקלת סמסונג בתפוקה נמוכה מהצפוי.

לטענת השמועה, שמגיעה אלינו דרך אתר Gizmo China, תפוקת הייצור של תהליך ה-10nm החדש בו מבצעת סמסונג שימוש על מנת לייצר את שבבי ה-SD835 אינה עומדת בציפיות ובדרישותיה של קוואלקום. מהספק הייצור המאכזב עשויות לסבול לא מעט יצרניות סמארטפונים המתכננות לשלב מתחת למכסה המנוע של מכשירי הדגל שלהן את השבב החדש.

בין היצרניות הפופולריות נמצא את HTC עם ה-HTC 11, שיאומי עם מכשיר ה-Xiaomi Mi6, אסוס עם ה-ZenFone 4 ועוד. הבעיה המהותית ביותר בנושא זה היא ההערכה כי יצרניות אלו ורבות אחרות ככל הנראה סמכו על כך שיציגו את מכשיריהן עם השבב החדש כבר בתערוכת MWC 2017 שתחל בסוף חודש פברואר הקרוב, אך במקרה שאכן תהיה דחייה באספקת השבב, לא יוכלו אלו להשיק את מכשיריהן במועד הצפוי.

נוסף על כך ובאופן אירוני למדי, תפגע מן הדחייה גם סמסונג, הצפויה לשלב את ה-SD835 בצמד מכשירי הדגל שלה, גלקסי S8 וגלקסי S8 פלוס. עם זאת, על פי חלק מן השמועות שמציפות את הרשת בחודשים האחרונים, היצרנית הקוריאנית מתכוונת להציג את צמד המכשירים במסגרת אירוע הכרזה שיתרחש בחודש אפריל 2017, כך שייתכן מאוד כי הדחייה באספקת השבב עומדת בקו אחד עם כוונותיה של היצרנית.

סמסונג אינה הראשונה שתהליך ה-10nm שפיתחה אינו עומד בהספקים הנדרשים, שכן רק מוקדם יותר השבוע שיתפנו אתכם בדיווח המעיד על כך שענקית השבבים הטיוואנית TSMC סובלת גם היא מעיכוב בייצור שבבי ה-Apple A10X בהליך 10nm FinFET.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים