אלקטרה מודיעה על רכישת גולן טלקום תמורת 350 מיליון שקלים

גולן טלקום צילום: גאדג’טי

חברת אלקטרה מוצרי צריכה הודיעה הבוקר (ג’, 3.1) באופן רשמי כי תרכוש את מלוא הפעילות של חברת “גולן טלקום”, זאת בהמשך לדיווחים בנושא שעלו לראשונה בחודש דצמבר של 2016. על הרכישה מדווחת החברה בהודעה מיידית לבורסה, שם מציינת אלקטרה גם את סכום העסקה אשר יעמוד על 350 מיליון שקלים. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים מצד הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת.

את הרכישה תבצע אלקטרה מוצרי צריכה תוך השקעה של 80 מיליון שקלים במזומן, כאשר היתרה תשולם באמצעות הלוואות שתבצע מגופים זרים, מהן 140 מיליון שקלים מתאגיד בנקאי והלוואה של 130 מיליון שקלים מסלקום, הנושה העיקרי למניותיה של גולן טלקום. בנוסף, הודיעו סלקום ואלקטרה כי ייכנסו להסכם ארוך טווח בן 10 שנים לשיתוף רשתות דור 3 ו-4 וכן הסכם לאירוח עבור רשת הדור ה-2 על גבי הרשת הקיימת של סלקום.

הסכם שיתוף הרשתות מגיע בעקבות הפירוק המתמשך של אנטנות שביצעה גולן טלקום, זה השאיר אותה ללא תשתית רשת משלה. בסלקום מעריכים כי העלות הממוצעת עבור אלקטרה, דרך גולן טלקום, בגין שיתוף הרשתות (והאירוח עבור רשת דור 2) תנוע בין 210-220 מיליון שקלים בשנה, כאשר סיום ההסכם מצידה של גולן לפני תום 10 שנותיו יוביל לתשלום פיצוי בסך 600 מיליון שקלים לסלקום.

מחירי חבילות המופיעים באתר גולן טלקום עם הבטחה לשנתיים (מקור: אתר גולן טלקום, 3.1.17)
מחירי חבילות המופיעים באתר גולן טלקום עם הבטחה לשנתיים (מקור: אתר גולן טלקום, 3.1.17)

על פי הדיווח של חברת אלקטרה מוצרי צריכה לבורסה, לגולן טלקום ישנם כיום 850,000 לקוחות משלמים המנויים לשירותי החברה, וזו תהיה גם נקודת הפתיחה של אלקטרה כגוף תקשורת חדש בשוק הישראלי. בשנה האחרונה החלה גולן טלקום להציג לא מעט תוכניות מוזלות בהבטחת מחיר למשך תקופות ארוכות של עד שנתיים, ובאתר החברה עדיין ניתן למצוא הבטחה זו עבור תכניות 6GB ו-15GB “הכל כלול” המוצעות במחירים של 29 ו-39 שקלים לחודש, בהתאמה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים