הוכרז: Asus VIvoPC X – מחשב קומפקטי המיועד למציאות מדומה

מחשב ASUS VIvoPC X מחשב ASUS VIvoPC X

יצרנית המחשבים הטיוואנית Asus הכריזה על מחשב קומפקטי חדש לכבוד CES, מחשב העונה לשם VIvoPC X. המחשב החדש מעוצב בצורה אלגנטית בצבעי שחור ואדום ומכוון לשמש כמרכז עיבוד עבור מציאות מדומה.

בליבו של המחשב החדש פועל מעבד Intel Core i5, כמובן מדור Kaby Lake האחרון – ככל הנראה מדגם חדש שהושק השבוע. לצד המעבד תקבלו 8 גיגה-בייט של זיכרון פעולה (RAM) וכונן SSD מהיר בנפח חצי טרה-בייט. על העיבוד הגרפי מנצח כרטיס עוצמתי למדי מסוג NVIDIA GeForce GTX 1060.

הכרטיס שנבחר אופטימלי עבור מחשב קטן מימדים שכזה. הודות לשיפורי היעילות המשמעותיים בדור הכרטיסים האחרון של NVIDIA (הנזקף לזכות קפיצה של שני דורות בתהליך הייצור) הוא מצליח להפיק ביצועים מרשימים גם במעטפת קטנה ודלת אמצעי קירור. לא מדובר בכרטיס החזק ביותר שהשיקה NVIDIA, אך הוא חזק דיו על מנת להריץ את מרבית משחקי המציאות המדומה בהגדרות סבירות.

המחשב קליל למדי ושוקל 2.2 קילוגרם בלבד, כמשקלו של מחשב נייד בעל מסך 15.6 אינץ’. בגזרת חיבורי המסכים תמצאו זוג חיבורי HDMI וחיבור DisplayPort. בשל מימדיו המצומצמים, ה-VivoPC X מסוגל לשמש גם כתחליף לקונסולה עבור הסלון – שם הוא מציע יתרון ברור בגזרת הביצועים על קונסולות דוגמת ה-Xbox One וה-Playstation 4.

Asus טרם פרסמה פרטים נוספים אודות המחשב, ביניהם תמחור, תאריך ההשקה ושווקי ההפצה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים