קוואלקום ו-ODG מכריזות על זוג משקפי מציאות רבודה עם ה-Snapdragon 835

משקפי מציאות רבודה מבית קוואלקום ו-ODG משקפי מציאות רבודה מבית קוואלקום ו-ODG

לאחר ההכרזה הרשמית על מערכת ה-Snapdragon 835 החדשה, פונה קוואלקום ומכריזה על זוג משקפי מציאות רבודה חדשים העושים שימוש במערכת החדשה. המשקפיים החדשים עונים לשמות R-8 ו-R-9 והם יפותחו יחד עם ODG, ראשי תיבות של Osterhout Design Group.

ה-R-8 מיועדים לצרכנים רגילים המעוניינים בחווית מציאות מדומה/רבודה מבלי להסתמך על מערכות מבוססות סמארטפון, דוגמת Gear VR של סמסונג או Daydream של גוגל. המשקפיים מציעים מסך ברזולוציית HD עם זווית צפייה של 40 מעלות בלבד, אך חשוב לזכור כי מדובר במשקפי מציאות רבודה שניתן לראות דרכם ולא במשקפי מציאות מדומה התופסים את כל שטח הראייה של המשתמש. במשקל של 127 גרם, המשקפיים קלילים ואינם מכבידים על ראשו של החובש אותם.

ה-Snapdragon 835 פורחת במשקפי מציאות רבודה שכזו, שכן תהליך הייצור בגודל 10 ננו-מטר בו היא מיוצרת מאפשר לה לספק את עוצמת החישוב הגבוהה הדרושה באופן יעיל יותר, דבר שיש לו יתרונות רבים. ראשית, צריכת חשמל המופחתת מאפשרת למשקפיים לפעול יותר זמן עם הסוללה הכלולה או לחילופין לפעול זמן זהה עם סוללה קטנה יותר וכך להקטין את המשקל.

משקפי מציאות רבודה מבית קוואלקום ו-ODG
משקפי מציאות רבודה מבית קוואלקום ו-ODG

בנוסף, פליטת חום מופחתת (החיונית במעטפת כה קטנה ודקה) מקלה על המשתמש, שנאלץ להתמודד עם מקור חום משמעותי הנמצא צמוד לראשו (מעבדים נוטים להתחמם באופן משמעותי כאשר נעשה שימוש במציאות מדומה/רבודה בשל עוצמת העיבוד הרבה שהיא דורשת).

שנייה בתור היא ה-R-9, המיועדת להוות ערכת פיתוח למפתחים וגם צעצוע לצרכנים מתקדמים המעוניינים בחווית מציאות רבודה מתקדמת יותר. ה-R-9 מציעות זווית צפייה רחבה יותר של 50 מעלות יחד עם רזולוציה גבוהה יותר של Full HD, אשר תפחית את הפיקסול המורגש שנגרם עקב קרבתו של המסך לעין. שני זוגות המשקפיים יתמכו בערכת הפיתוח של קוואלקום העונה לשם Snapdragon VR SDK ובמגוון יכולות חומרתיות דוגמת זיהוי תנועה בשש דרגות חופש (המוטמעת ב-Snapdragon 835).

ה-R-9 תושק בארה”ב ברבעון השני של שנת 2017 בעבור 1,799 דולרים, הם כ-7,000 שקלים חדשים. ה-R-8 הפשוטה יותר תושק בחציון השני של השנה בעבור 1,000 דולרים (כ-3,850 שקלים חדשים).

משקפי מציאות רבודה מבית קוואלקום ו-ODG
משקפי מציאות רבודה R-8 מבית קוואלקום ו-ODG


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים