תקן HDMI 2.1 מציע רוחב פס אסטרונומי ותמיכה ברזולוציה מירבית של 10K

תקן HDMI 2.1 מול הדור הישן

אף על פי שהתמיכה בתקן HDMI 2.0 רק כעת מתחילה לחלחל אל השוק הרחב, תקן HDMI 2.1 כבר הוכרז והוא מביא עימו מגוון שיפורים משמעותיים ברזולוציה, בקצבי הרענון ובתחומים נוספים.

התקן החדש תומך בכל יכולותיו המשופרות באמצעות תעבורת נתונים בקצב של 48 גיגה-ביט בשנייה. לצורך השוואה, תקן HDMI 2.0 תומך ב-18 גיגה-ביט בשנייה “בלבד”, בעוד שלתקן HDMI 1.4 אשר עדיין נפוץ בתעשייה תקבלו 10.2 גיגה-ביטים של מידע לשנייה בלבד.

אז מה התקן החדש עושה עם כל הביטים הללו? הרבה מאוד: ראשית, הוא תומך בשידור וידאו ברזולוצייית 4K בקצב של 120 פריימים בשנייה – משמע הוא מותאם עבור משחקי מחשב עתירי פיקסלים בקצב רענון מהיר במיוחד. תקן HDMI 2.0 תמך ב-60 פריימים בשנייה, בעוד שתקן HDMI 1.4 תמך ב-30 פריימים בשנייה בלבד – מעט מדי עבור חלק נרחב מן השימושים.

בנוסף, נפח התעבורה הגבוה מאפשר ל-HDMI 2.1 לתמוך בסרטונים ברזולוציית 8K האדירה בשילוב טווח דינמי גבוה (HDR) – הישג הנדסי מהמעלה הראשונה. את אות הוידאו המרשים הוא מעביר בקצב של 60 פריימים בשנייה על גבי כבל HDMI רגיל, שאינו מסוגל לנצל את מלוא רוחב הפס של התקן החדש.

על מנת לנצל את התקן החדש במלואו, תאלצו לרכוש כבל חדש אשר יקרא כבל HDMI 48G. הוא יאפשר את ניצול מלוא רוחב הפס של הטכנולוגיה ויאפשר תמיכה בסרטונים ברזולוציה של עד 10K בקצב של 120 פריימים בשנייה, איכות וידאו מרהיבה אשר בימים אלו אנו מסוגלים רק לחלום עלייה.

תקן HDMI 2.1 החדש יופץ בחינם לכל יצרניות המכשירים שרכשו רשיון עבור HDMI 2.0, כך שסביר להניח שהוא יגיע אל השוק מהר יותר מ-HDMI 2.0 אשר דרש מן היצרניות לרכוש רשיון שימוש חדש במחיר כבד. התקן החדש יגיע אל השוק ברבעון השני של שנת 2017 כאשר הוא מוטמע במגוון מכשירים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים