הוכרזה: Panasonic Lumix GX850 – מצלמה לחובבי הסלפי

מצלמת Lumix GX850 (תמונה: Panasonic) מצלמת Lumix GX850 (תמונה: Panasonic)

נוסף על מלכת הוידאו החדשה, הכריזה Panasonic גם על מלכת הסלפי: ה-Lumix GX850, נטולת מראה בעלת גוף קומפקטי ומסך מסתובב.

למצלמה החדשה מסך מסתובב בגודל 3 אינץ’ אותו ניתן להפנות אל כיוון הצילום על מנת לצלם סלפי (בדומה לשימוש במצלמה הקדמית בסמארטפון). המצלמה קומפקטית וקלילה למדי (269 גרם), כך שהיא מקלה על השימוש בה ביחד אחת ועל הנפתה באוויר. למצלמה חיישן ברזולוציית 16 מגה-פיקסל עם רגישות מירבית של 25,600ISO. היא מצויידת בחיישן בגודל מיקרו 3/4 (microFT) המשלב בין ביצועים גבוהים לבין קומפקטיות וניידות.

כיאה למצלמה מבית Panasonic, ה-Lumix GX850 החדשה מסוגלת לצלם סרטונים ברזולוציית 4K המרהיבה בקצב של 30 פריימים בשנייה. למצלמה מצב יופי (בדומה לפילטר היופי שקיים בסנאפצ’ט וביישומי מצלמה אחרים) המייפה את עור הפנים של המצולמ/ת במהלך הצילום ומאפשר ריטוש התמונה לאחר צילומה. זמן המיקוד המינימלי במצלמה עומד על 0.07 שניות, אך סביר להניח שלרוב המיקוד ייארך הרבה יותר מכך בשל השימוש במיקוד מבוסס זיהוי ניגודיות.

למצלמה עיצוב מסורתי המורכב ברובו ממתכת וממשטח אחיזה דמוי עור. קצב הצילום המירבי של המצלמה עומד על 5.8 תמונות בשנייה במיקוד רגיל ו-8 תמונות בשנייה במצב מיקוד מתמשך. בשל מימדיה המצומצמים זמן הסוללה מאכזב למדי ועומד על 210 תמונות בלבד.

מצלמת Lumix GX850 (תמונה: Panasonic)
מצלמת Lumix GX850 (תמונה: Panasonic)

על מנת לשמור על מימדים קטנים, המצלמה עושה שימוש בכרטיסי microSD, קטנים מכרטיסי ה-SD המקובלים בשוק. הכרטיסים הקטנים אמנם חוסכים שטח פנימי חשוב במצלמה אך עשויים לעצבן צלמים שברשותם מצלמה נוספת עם כרטיס SD איכותי. בנוסף, כרטיסי microSD נוטים להיות איטיים יותר מאחיהם הגדולים ולהוות צוואר בקבוק במהלך צילום מהיר. למצלמה תמיכה ב-Wi-Fi להעברת תמונות וסרטונים אך לא ב-NFC, כך שתהליך הצימוד ייאלץ להיות מעט פחות מהיר ונוח.

המצלמה החדשה תוצע לרכישה בארה”ב יחד עם עדשת 12-32mm f/3.5-5.6 בעבור 549 דולרים, הם כ-2,100 שקלים חדשים. בשלב זה לא ברור האם תגיע גם אל ישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים