סוני מכריזה על הדור השני של שעון ה-E-INK העתידני

שעון E INK מבית סוני

בעוד ששעונים מיצרניות טכנולוגיה אחרות מתמקדים ביכולות עשירות ובמעקב כושר מתקדם, שעון ה-FES (ראשי תיבות של Fashion Entertainments) של סוני ממוקד במטרה אחת עילאית: עיצוב אופנתי ופורץ דרך.

בדומה לקודמו, השעון החדש מורכב ממסך E-INK גמיש העוטף את חזית השעון ואת הרצועה כולה – לא קיים שום חלק נראה לעין שאינו מכוסה במסך E-INK. השעון מציע מגוון עיצובים מסוגננים מהם ניתן לבחור, היוצרים עיצוב מיוחד במינו כיוון שהם ממשיכים מפני השעון ומקיפים את הרצועה כולה.

שעון ה-FES המקורי הוצע לרכישה ביפן עוד בשנה שעברה, אך היה לו חיסרון עיקרי אחד: הוא תמך בשחור לבן בלבד. בשעון ה-FES החדש הוטמע מסך E-INK צבעוני, המאפשר לו לייצג צבעים מעבר לשחור ולבן וכך להרחיב משמעותית את כמות הסגנונות ואת האפשריים ואת עיצובם. בשלב זה לא ברור האם שעון ה-FES החדש תומך בכל הצבעים (RGB) או בצבעים מסויימים בלבד.

הדור הראשון של השעון המעוצב
הדור הראשון של השעון המעוצב

בדומה לקוראי ה-Kindle של Amazon, בשעון מוטמע מסך E-INK, השונה מהותית ממסך LCD או OLED. מסך E-INK מורכב מחלקיקי צבע קטנטנים וטעונים המשנים את מיקומם בהתאם לקיטוב חשמלי, כך ניתן ליצור “פיקסלים” ולשלוט עליהם באמצעות שדה חשמלי.

בשל אופן הפעולה של המסך, הוא אינו דורש חשמל על מנת להציג את התמונה וצורך אנרגיה רק בהחלפת התצוגה. אין צורך גם בתאורה אחורית, כיוון שאור משתקף ממנו בדיוק כמו מדף רגיל (ומכאן שמו, E-INK). החיסכון העילאי בסוללה של מסך ה-E-INK בשעון יבטיח לו חיי סוללה ארוכים במיוחד, דומים לאלו של שעון רגיל.

בשלב זה שעון ה-FES החדש נמצא בשלב האב-טיפוס בלבד, ולא ברור האם ומתי יגיע אל השווקים. גם כאשר יושק, סביר להניח שיוצע לרוכשים אך ורק בארץ השמש העולה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים