דיווח: אפל תיכנס לשוק הפקות תוכן המקור עד סוף 2017

חנות אפל בניו-יורק (צילום: גאדג'טי) חנות אפל בניו-יורק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אפל מתכננת כניסה לשוק הפקות תוכן המקור תוך התמקדות בהפקת סדרות טלוויזיה איכותיות, זאת בדומה ל”ווסטוורלד” מבית HBO או “Stranger Things” של נטפליקס. הדברים עולים מתוך דיווח הוול סטריט ג’ורנל, שמוסיף כי כניסתה של אפל לתחום מתוכננת להתחיל באיטיות עם מספר מצומצם של תכנים מקוריים העשויים להגיע ללקוחותיה כבר לקראת סוף שנת 2017.

את המהלך לשילוב תוכן מקורי תמקד אפל בסדרות טלוויזיה, אולם דיווח הג’ורנל מציין כי אפל החלה לבחון כניסה גם להפקת סרטים, אם כי הדיון בכך עדיין נמצא בשלביו הראשונים. את התכנים שתפיק אפל תייעד החברה לשילוב כחלק מחבילת שירות המוסיקה Apple Music, הנמכר ללקוחות בישראל במחיר של 19.90 שקלים בחודש (או 9.99 דולר בארה”ב). עלות זו תואמת את מחירי חבילות התוכן שמציעות מתחרות אחרות בשוק הזרמת התוכן בארה”ב.

הוספת תכנים לצד הצעת המוסיקה בשירות ההזרמה של אפל תאפשר לחברה לבדל עצמה מהמתחרה העיקרית שלה בשוק – ספוטיפיי (Spotify) ודרך כך עשויה לשפר את מעמדה בתחום. אפל השקיעה מיליארדי דולרים לפני קרוב לשלוש שנים עבור רכישת שירות Beats Music (כיום אפל מיוזיק) מידי אנדרה יאנג (ד”ר דרה) וג’ימי איובין, אך עדיין מפגרת מאחור במספר המנויים בהשוואה למתחרה. מייסד ומנכ”ל ספוטיפיי, דניאל אק, דיווח בספטמבר האחרון כי לשירות כבר מעל מ-40 מיליון משתמשים משלמים, בעוד אפל אישרה כי לשירות יש מעל מ-20 מיליון מנויים משלמים נכון לחודש דצמבר 2016.

כניסה לשוק הפקת התוכן אמנם תהיה משהו חדש עבור אפל, אך לחברה כבר עבר עשיר במכירת תכנים דרך חנות iTunes על גבי מחשבים, מכשירי iOS ואפל TV והסכמי תוכן עם כמה מהחברות הגדולות בשוק. בעוד שילוב תכנים כחלק משירות הזרמת המוסיקה אפל מיוזיק עשויה להתפרש ככניסה לתחרות מול ענקיות כמו Amazon Prime Video ונטפליקס ששירותיהן כבר זמינים בישראל, ייתכן כי מטרתה העיקרית של אפל היא דווקא שיפור מעמדו של שירות אפל מיוזיק ולאו דווקא כניסה לתחום התוכן האגרסיבי, שם תעמוד מול מתחרים גדולים וותיקים ממנה.

השוואת מפרטים