פולקסווגן יצרה את המיני-וואן החשמלי המושלם להיפים של המאה ה-21

מכונית פולקסווגן I.D Buzz החשמלית מכונית פולקסווגן I.D Buzz החשמלית

יצרנית הרכבים הגרמנית פולקסווגן הציגה בתערוכת הרכב של דטרויט את ה-I.D. Buzz, קונספט חדש של אוטובוס חשמלי ששורשיו נטועים עמוק באדמת ההיסטוריה. הקונספט החדש מהווה מחווה עתידנית ל-Volkswagen Type 2, המיני-וואן המיתולוגי של פולקסווגן אשר הפך לסמל של תנועת ההיפים משנות השישים. הקונספט החדש משתייך לסדרת הקונספטים החדשה I.D. המציעה רכבי קונספט חשמליים בעיצוב עתידני ומתקדם.

לבאזז החדש מכלולים חדשניים ומתקדמים בהרבה ממנועי הבעירה המקרקשים ששירתו את אבות אבותיו. למיני-וואן החדש סוללה נאה בנפח 83 או 111 קילו-וואט-שעה המוטמעת ברצפת המרכב, עם טווח נסיעה של 434 קילומטר לסוללה הגדולה יותר. הסוללה הקטנה תצוות למערכת הנעה אחורית בעוד שהגדולה תתפנק במערכת הנעה לכל הגלגלים (“ארבע-על-ארבע”) – אחד מהיתרונות הרבים של מערכות הנעה חשמליות.

עם האחיזה המשופרת בקרקע, ה-Buzz מסוגל להתפאר בביצועים שלא יביישו אף מכונית ספורטיבית – הוא מזנק מעמידה למהירות של 60 מייל בשעה (כמעט 100 קמ”ש) תוך חמש שניות בלבד – ביצועים כמעט זהים לשל ה-Kia Stinger החדשה (שמגיעה למהירות גבוהה במקצת של 100 קמ”ש תוך 5.1 שניות).

מכונית פולקסווגן I.D Buzz החשמלית
מכונית פולקסווגן I.D Buzz החשמלית

פולקסווגן טוענת שבדומה לכל רכבי העתיד, גם ה-Buzz יציע נהיגה אוטונומית. מדובר בפיצ’ר מפתה במיוחד כיוון שהמרחב הפנימי העצום של המיני-וואן יכול לספק מגוון רחב של שימושים, והוא מועצם עוד יותר כאשר כיסא ה-“נהג” אינו פונה אל הדרך.

בעוד כמה שנים יוכלו עד שישה חברים להיכנס יחדיו אל מיני-וואן שכזה ולצאת למסע של מאות קילומטרים, מבלי לעייף אף אחד מהם בנהיגה הארוכה והמתישה. ל-Buzz מערכת כיסאות מתכווננת בעלת מספר רב של מצבים, המאפשרת אפילו לסובב את הכיסאות הקדמיים ליצירת תצורת ישיבה נוחה הדומה לשל רכבת.

מבט מבפנים למכונית פולקסווגן I.D Buzz החשמלית
מבט מבפנים למכונית פולקסווגן I.D Buzz החשמלית

חשוב לזכור כי ה-I.D. Buzz הוא רק קונספט, שהסיכויים כי יעלה על הכביש בעתיד הקרוב או הרחוק קלושים עד לא קיימים. עם זאת, אכן מדובר בהצצה ראשונה לרכבי העתיד החשמליים והאוטונומיים – והעתיד בהחלט נראה מזהיר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים