אאודי מציגה את הקונספט של ה-Q8 – עד 43 קילומטרים לליטר דלק

Audi Q8 Audi Q8

יצרנית רכבי היוקרה אאודי (Audi) הציגה בתערוכת הרכב של דטרויט את רכב הקונספט Audi Q8. מדובר ברכב היברידי עצום ועמוס טכנולוגיות, השואף לקחת מה-BMW X6 את כס המלכות של קטגוריית רכבי הפנאי הצומחת.

בשנים האחרונות מסתמנת מגמת שינוי ברורה בשוק הרכב, הניכרת בכל העולם וגם בישראל. לפני כמה שנים, צצה קטגוריה חדשה בעולם שנשלט בידי משפחתיות סדאן מוארכות: רכב הפנאי – הקרוסאובר. מדובר במכונית כביש רגילה, בצורה של רכב שטח, אשר צברה פופולריות רבה הודות למרחב פנימי גדול המותאם למשפחות ומראה אטרקטיבי והרפתקני.

קטגוריית רכבי הפנאי מתפרשת על פני כל הגדלים, מרכבי פנאי קטנים דוגמת ה-Nissan Juke וה-Audi Q2, דרך ברכבים משפחתיים כמו ה-Kia Sportage וה-Mazda CX-5 ועד למפלצות ענק כמו ה-BMW X6 וה-Audi Q7. ניתן להגדיר את המלך הנוכחי של קטגוריית הקרוסאוברים כ-BMW X6. מדובר במפלצת עוצמתית במשקל של יותר משני טון, עם עיצוב קופה ספורטיבי וביצועים בהתאם. ה-Q8 החדשה תנסה לקחת מהמפלצת של BMW את כתר הקטגוריה.

Audi Q8
Audi Q8

מתחת למכסה המנוע של ה-Q8 תמצאו מערכת הנעה היברידית נטענת (Plug-in Hybrid), ירוקה וחסכונית בהשוואה למטחנות הדלק הרגילות הדרושות להזזת מפלצות שכאלו. תמצאו כאן מנוע מוגדש (TFSI לפי מילון המושגים של Audi) בעל שש בוכנות בתצורת V6, עם נפח של שלושה ליטרים ו-333 כוחות סוס.

אל מנוע הבעירה הפנימית מצטרף מנוע חשמלי שמוסיף עוד 134 סוסים ירוקים לעוצמת הרכב. שני המנועים מפיקים יחדיו 442 כוחות סוס ומומנט סיבובי אדיר של 700 ניוטון-מטר (או 70 קג”מ, לפי שיטת הייצוג בארץ) הדרוש לדחיפת המסה האדירה של המרכב. Audi טוענת כי ל-Q8 צריכת דלק מרשימה במיוחד של 43 קילומטר לליטר דלק מאובנים.

חשוב לזכור כי מדובר ברכב קונספט ומדובר ככל הנראה בהתרברבות חסרת כל בסיס והצדקה וכי הנתונים האמיתיים יהיו נמוכים בהרבה. קיבולת הסוללה החשמלית ברכב עומדת על 17.9 קילווואט-שעה, והיא מספקת טווח נסיעה נאה של 60 קילומטרים.

מבט מבפנים לרכב הקונספט Audi Q8
מבט מבפנים לרכב הקונספט Audi Q8

המרחב הפנימי מעוצב בצורה עתידנית למדי ומציג את החזון של Audi לגבי עיצוב חלל הרכב ברכבי העתיד של החברה. בעיצוב מרכז השליטה הושם דגש רב על טכנולוגיה ועל מסכי מגע דיגיטליים – בכל זאת, הסלוגן של Audi הוא “קדמה באמצעות טכנולוגיה”.

מול הנהג מוצב פאנל רחב ידיים בגימור מבריק בו מוטמע באלגנטיות מסך מגע שגבולותיו משתלבים בתוך המשטח. מתחת למסך המגע השולט על מערכות הרכב והמולטימדיה נמצא מסך מגע נוסף המוקדש למערכת בקרת האקלים. באחורי הרכב תמצאו פנס אחד מוארך המתפרס לכל אורך תא המטען המרווח. סביר להניח שפנס כזה לא יוכל לעבור את תקנות הרישוי בארץ, שכן לפי סעיף 341 נספח א’ בתקנות התעבורה בישראל מצויין כי “ברכב (…) יותקנו שני פנסים אחוריים”. נאלץ להמתין ולראות אם יש פתרון לסוגייה אם וכאשר יגיע הרכב לישראל.

רכב הקונספט Audi Q8
רכב הקונספט Audi Q8

Audi טוענת כי הקונספט החדש מהווה בסיס לרכב אמיתי שיגיע אל השוק בשנת 2018. בהחלט יש למה לצפות.

מה דעתכם על הקונספט החדש של Audi? האם אתם אוהבים רכבי קרוסאובר? שתפו אותנו בתגובות!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים