גאדג’טי מסקר: GoPro Hero 5 Session – מצלמה מצויינת במימדים קטנים

מצלמת GoPro Hero5 Session (צילום: עדן גוטליב, גאדג'טי) מצלמת GoPro Hero5 Session (צילום: עדן גוטליב, גאדג’טי)

בשנה שעברה, השיקה GoPro את מצלמת ה-Hero 4 Session הקטנה והמוצלחת, אשר הביאה את בשורת האקסטרים של GoPro למעטפת קטנטנה ומעוצבת. ספינת הדגל של הדור הנוכחי עוצבה בהשראת ה-Session המקורית, וכך גם ה-Hero 5 Session החדשה – שמתהדרת בשל כך בעיצוב זהה לקודמתה. האם תצליח ה-Session החדשה לשכנע אותנו שמה שבפנים הוא שקובע? יצאנו לבדוק.

נוחות שימוש

בדומה לעיצוב, אופן השימוש ב-Session החדשה זהה לשל קודמתה – מסורבל למדי. התחלה והפסקה של צילום מתבצעות באמצעות לחיצה פשוטה על הכפתור האדום הגדול, אך כל דבר מעבר לכך מחייב נבירה בתפריטים מייגעים. השימוש בתפריטים מתבצע באמצעות הכפתור הראשי וכפתור תפריט משני, שתפקידם בניווט אינו מסומן כראוי והם עשויים לגרום מעט בלבול בשימוש הראשוני. לפחות אופן השימוש הבסיסי במצלמה מודפס על גבי המעטפת בכתב סימנים אוניברסלי וקל להבנה – לחיצה אחת לצילום וידאו, לחיצה ארוכה לצילום רצף (Time Lapse).

למרבה המזל, ובדומה לשאר מצלמות החברה, גם ב-Session החדשה ניתן לשלוט בקלות דרך האפליקציית השליטה המצויינת של החברה. דרך האפליקציה ניתן לשלוט על כל הגדרות המצלמה השונות, וגם לעצור או להתחיל את הצילום, כך שלמעשה אין צורך לגעת בה מעבר להדלקה וכיבוי (האחרון מתבצע גם באמצעות שליטה קולית).

המצלמה מתחברת למכשיר השליטה מספר שניות בלבד לאחר ההדלקה, מה שמשפר משמעותית את חווית השימוש וחוסך זמן רב המושקע בצימוד. חבל שבדומה לדגמים אחרים בסדרה, המצלמה לא נותרת מחוברת בנעילת המכשיר ודורשת כמה שניות לחיבור חוזר בפתיחה מחודשת של האפליקציה. מדובר בפיצ’ר שאמנם חוסך בסוללה, אך מבזבז זמן יקר בכל נעילה והדלקה של מכשיר השליטה.

אחת היכולות החדשות של ספינת הדגל ה-Hero 5 Black היא היכולת לשלוט במצלמה באמצעות פקודות קוליות. היכולת המהפכנית לא פסחה גם על ה-Session המוקטנת, אצלה היא חשובה אפילו יותר, זאת בהיעדר מסך מגע ומערכת תפריטים נוחה.

בדיוק כמו אצל אחותה הגדולה, מערכת הפקודות הקוליות ב-Session פועלת ללא רבב. היא תזהה את קולכם כמעט תמיד, גם במרחק כמה מטרים, ותציית בנאמנות לפקודה תוך שבריר שנייה. במהלך השימוש במצלמה שמנו לב כי היא לא מנסה להבדיל בין המילים “Start” ל-“Stop”, ופשוט משנה את סטטוס הצילום כשאחת מהן נאמרת (מתחילה לצלם כשאומרים “Stop” או מפסיקה לצלם כשאומרים “Start”).

מדובר בהחלטה חכמה מצד GoPro המשפרת את זיהוי הפקודות הנפוצות ביותר ומגבירה את אמינותן. את כל שאר הפקודות זיהתה ה-GoPro בדיוק עילאי – Burst Mode, Photo Mode, Take A Photo, HiLight – כולן זוהו ובוצעו כהרף עין.

אחת היכולות השימושיות במצלמה היא “Locate Camera”, אותה תמצאו בתפריט ההגדרות באפליקציית השליטה לסמארטפון. כאשר היא דולקת. המצלמה מצפצפת ומהבהבת ללא הרף, מה שמקל על מציאתה כאשר היא נעלמת בסבך חשוך אך נותרת מחוברת למכשיר השליטה (תרחיש הגיוני שכן היא עושה שימוש ב-Wi-Fi ארוך טווח ולא ב-Bluetooth).

חשוב לציין כי במהלך תקופת הבדיקה, שוחררו שני עדכונים חדשים לקושחת המצלמה. שני העדכונים שהותקנו פתרו באג שגרם לקיפאון התצוגה המקדימה לאחר שינוי הגדרות, ועדכון עתידי עשוי לפתור את בעיית התאימות עם הכרטיס הראשוני.

איכות בנייה

ה-Session החדשה נראית ומרגישה בדיוק כמו קודמתה – וזה לא דבר רע. גם כאן תמצאו גוף שחור ומעוצב עשוי שילוב הרמוני בין פלסטיק וגומי נעים למגע. העיצוב זכה לתשבוחות רבות בדור הראשון של המצלמה והוביל את GoPro לאמץ אותו גם עבור ספינת הדגל החדשה, ה-Hero 5 Black.

מצלמת GoPro Hero5 Session (צילום: עדן גוטליב, גאדג'טי)
מצלמת GoPro Hero5 Session (צילום: עדן גוטליב, גאדג’טי)

בדומה לדור הקודם, ה-Hero 5 Session מתחברת לאביזרים חיצוניים באמצעות כלוב פלסטיק חשוף שנראה שברירי למדי ונדמה כי לא תורם רבות לעמידותה של המצלמה. גם כאן תקבלו עמידות מובנית בפני מים ואבק, המיושמת באמצעות כפתורי גומי נעימים ואטומים ובידי דלת חיבורים עם איטום גומי פנימי.

בדיוק כמו שאר מצלמות החברה, ה-Session החדשה בנוייה בצורה איכותית להפליא ומספקת תחושה של עמידות ויציבות ביד. הכפתורים מהוקצעים, העדשה מוברגת למקום והדלת מורכבת על ציר חסון ועמיד. ניתן להרגיש בבירור כי מדובר במוצר דגל של חברה אמריקאית יוקרתית ולא בחיקוי מוזל של יצרנית סינית – והמחיר בהתאם (סלחו לי על הסטריאוטיפים הגאוגרפיים).

מצלמת GoPro Hero5 Session (צילום: עדן גוטליב, גאדג'טי)
מצלמת GoPro Hero5 Session (צילום: עדן גוטליב, גאדג’טי)

זמן סוללה

בדיוק כמו בדגם הקודם, זמן הסוללה של המצלמה החדשה לא בדיוק מחזיקה מעמד. אם תזכרו לכבות אותה בין שימוש לשימוש ותצלמו עימה במשורה, סביר להניח שהסוללה תחזיק לאורך כל סשן הצילום. בכל מצב אחר, הסוללה תיגמר במהירות הבזק. יכולת הפקודות הקוליות החדשה תזלול את הסוללה בקצב מסחרר, ויחד עם קישוריות ה-Wi-Fi הבזבזנית תרוקן את הסוללה בקצב מסחרר ובמקרה והמצלמה תישכח דלוקה.

ביצועים

בדומה לפן העיצובי, גם ביצועי המצלמה נותרו פחות או יותר זהים לאלו של הדור הקודם. מדובר בביצועים נאים למדי, עם חדות מספקת וצבעים סבירים, אך אין ספק שהאחות הגדולה עוקפת את ה-Session בסיבוב – הן בצבעים והן בחדות. גודלה הזעום של ה-Session מהווה פשרה מבחינת ביצועי צילום, ככל הנראה בשל האופטיקה המוקטנת ואמצעי החישוב המוחלשים הדרושים לקיומו של הגוף הקטן.

מצלמת GoPro Hero5 Session (צילום: עדן גוטליב, גאדג'טי)
מצלמת GoPro Hero5 Session (צילום: עדן גוטליב, גאדג’טי)

חידוש אחד שכן תמצאו במצלמה הוא היכולת לצלם סרטונים ברזולוציית 4K – הדור הקודם הוגבל לרזולוציית Quad HD. למרבה הצער, הרזולוציה הגבוהה מוגבלת ל-25 פריימים בשנייה בלבד, מעט מדי עבור כל סוג של פעילות אתגרית. רזולוציית ה-4K תתפקד מצויין במצבים אחרים, דוגמת צילום עצמי בפסטיבל EDM, ותקרוץ לקהלים החדשים אליהם מכוונת GoPro את הדור העדכני של מוצריה. עם זאת, יישום שאינו משלב ספורט אתגרי גם לא ממש מפיק תועלת מהגוף הקל והמוקטן של ה-Session, כך שרזולוציית ה-4K מהווה יותר תוספת נחמדה מאשר מצב הצילום המרכזי במצלמה.

ה-Session זכתה לקבל את הפקודות הקוליות של ה-Black המתקדמת, ולמרבה המזל גם את הייצוב אלקטרוני. מדובר בשתי יכולת המשדרגת משמעותית את חווית השימוש – היא משפרת משמעותית את חווית הצפייה בקטעים קופצניים ועושה אותם נסבלים או לחילופין הופכת סרטונים רגילים לחלקים במיוחד. לצערנו, לא זכינו לקבל כאן חיישן GPS, המוסיף מימד חדשים של נתונים טכניים אודות הפעילות ומקדם את סרטוני האקסטרים צעד אחד קדימה.

סיכום

בדומה ל-Session המקורית, גם ה-Hero 5 Session היא מצלמה מצויינת במימדים קטנים. הגוף המוצלח נותר כשהיה, והיא נהנית כעת גם מפיצ’רים מתקדמים ומועילים דוגמת שליטה קולית וייצוב אלקטרוני – ובנוסף זכתה לשיפור קל בגזרת צילום הוידאו עם תמיכה ברזולוציית 4K. עם זאת, אין ספק כי איכות התמונה של ה-Hero 5 Black טובה באופן ניכר.

וכך, על אף שמדובר במצלמה מוצלחת, הבחירה ברכישתה קשה למדי. מצד אחד של סרגל המחירים, נמצאת גרסת ה-Black, אשר נותרה מלכת השוק הבלתי מעורערת ועולה רק כ-400 שקלים יותר. מהצד השני, נמצאות הסיניות אשר מציעות איכות דומה במחירים משתלמים הרבה יותר.

ושוב, הגענו לאותה המסקנה בדיוק – הבחירה ב-Session צריכה להגיע בעיקר משיקולי גודל, עבור שימושים בהם מימדיה המוקטנים מהווים יתרון משמעותי. עבור כל שימוש אחר – קיימות בשוק מצלמות באיכות צילום גבוהה יותר (דוגמת ה-Hero 5 Black) או תמורה טובה יותר למחיר (Yi Action 4K, למשל).

מה אהבנו?

  • פקודות קוליות שימושיות
  • ייצוב תמונה
  • אפליקציה נהדרת
  • איכות בנייה גבוהה

ומה לא?

  • יחס עלות-תועלת
  • סוללה
  • מחווירה באיכות לצד ה-Hero5 Black
מצלמת GoPro Hero5 Session (צילום: עדן גוטליב, גאדג'טי)
מצלמת GoPro Hero5 Session (צילום: עדן גוטליב, גאדג’טי)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים