ראינו את הסדרות החדשות של yes לשנת 2017 בקולנוע האלטרנטיבי של Muvix

חדר במתחם Muvix (צילום: גאדג'טי) חדר במתחם Muvix (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במסגרת מסיבת עיתונאים שערכה הבוקר חברת שידורי הטלוויזיה בלווין במתחם Muvix הממוקם במתחם התחנה בתל-אביב, הציגה יס (yes) את התכנים החדשים שיגיעו למנוייה במהלך שנת 2017. “600 סדרות חדשות או עונות חדשות של סדרות רכש יגיעו השנה למנויי yes“, כך ציין מנכ”ל החברה, רון אילון, כאשר מהן 47 סדרות חדשות ייחשפו בערוצי הלווין השונים כבר בחודשים הקרובים.

לדברים אלו הוסיף אילון התייחסות מיוחדת לתכנים ברזולוציה גבוהה (Ultra HD או “4K”) כשציין כי בימים אלו נמשכת בחינת ממירי ה-Ultra HD החדשים עליהם הכריזה החברה בספטמבר 2016, ואלו יחלו בהשקה ללקוחות yes כבר בשבועות הקרובים. נזכיר כי ממיר ה-Ultra HD של yes מציע שידור תכנים ב-Ultra HD דרך שירות ה-VOD של החברה וכולל 16 טיונרים, אפשרות הקלטה בו זמנית של עד 6 ערוצים תוך צפייה בערוץ נוסף ושטח אחסון להקלטת תכנים של 1,000 גיגה-בייט.

חוויית הקולנוע הביתית של Muvix

מוויקס (Muvix) הינה חברת סטארט-אפ שפיתחה טכנולוגיות לצפייה בתכנים בשילוב עם הסמארטפון. את החברה ייסד אלון ניסים כהן, היזם שהיה אחד ממייסדי חברת סייבר-ארק (CyberArk), אשר הונפקה בשנת 2014, כאשר ניתאי ברזם מכהן כמנכ”ל.

מנכ"ל Muvix, ניתאי ברזם (צילום: גאדג'טי)
מנכ”ל Muvix, ניתאי ברזם (צילום: גאדג’טי)

המבנה שהקימה Muvix במתחם התחנה בת”א משמש כמוקד הראשון של החברה להצגת הטכנולוגיות שלה. הוא עוצב בקפידה וכולל 14 חדרים, כל אחד מהם מצויד בכורסאות, מושבי בר, שולחנות להנחת מזון, שתיה (ואת הרגליים, אם תרצו), ואפילו חדר עם מיטות – כל זאת על מנת לספק חוויית קולנוע משודרגת בתחושה ביתית, מה שב-Muvix טוענים שתהיה דרך הצפייה העתידית בסרטים.

את חדרי הצפייה ציידה Muvix בטלוויזיות ענק ממותג LG, כאשר בחלק מהחדרים ישנם מקרנים שככל הנראה יוחלפו בעתיד לטלוויזיות גם כן. בר משקאות ומזון זמין אף הוא במקום ואת האוכל והשתייה תוכלו להזמין ישירות מהאפליקציה.

הטכנולוגיה שפיתחה Muvix מאפשרת סנכרון מדויק להפליא בין הסרט בו תצפו במסכים המופיעים בחדרים השונים ובין אפליקציית החברה, המשדרת את פס הקול של הסרט בו תצפו. לא הצלנו להבחין ולו בפספוס אחד בסנכרון האודיו לתמונה ולפי דבריו של ניסים כהן, זהו אחד מהפיתוחים בגינם הצליחה החברה לרשום פטנטים. בחירה פשוטה בחדר בו אתם נמצאים דרך האפליקציה תפעיל את פס הקול באופן מיידי והשליטה בווליום נעשית באמצעות הסמארטפון שלכם, כאשר את האוזניות (ממותג Audio Technica) סיפקה לנו Muvix עם הכניסה לחדר הצפייה.

אפליקציית Muvix (צילום: גאדג'טי)
אפליקציית Muvix (צילום: גאדג’טי)

דגש חשוב נוסף הוא הבחירה האינדיבידואלית של הצופים בדרכי הצפיה. פרט לבחירה בחדרים השונים, חלקם עם מספר מצומצם של מושבים וחלקם גדולים יותר (עד 14 מושבים), ניתן לבחור בעוצמת ווליום שונה בין הצופים וב-Muvix אף ציינו בפנינו כי תכנים מסוימים ניתנים לצפיה בשפה שונה על ידי כל אדם נפרד הנוכח בחדר. אם חלקכם מעוניינים לצפות בסרט באנגלית וחלקכם בשפה הרוסית, זה משהו ש-Muvix מסוגלת לעשות בבחירה פשוטה דרך האפליקציה, כך הסביר לנו היום מנכ”ל החברה, ניתאי ברזם.

חווית הצפיה שמנסה החברה להעביר מגיעה יחד עם תשומת לב גם לפרטים הקטנים. כך, למשל, כאשר נזכרתי בתחילת הצפייה כי האייפון 7 אינו כולל חיבור אוזניות סטנדרטי, הגישו לי מתאם לאוזניות עבור המכשיר, כאשר מטענים ניידים גם הם זמינים למקרה שאזלה לכם הסוללה במכשיר האישי, ואם תרצו, באולם הקולנוע האלטרנטיבי של Muvix תוכלו לקבל גם מכשירי טלפון בהם הותקנה אפליקציית החברה מבעוד מועד, כך שלא תהיו חייבים להשתמש בטלפון האישי שלכם עבור הצפייה.

נציין כי בשלב זה פתוח המתחם של Muvix ל”חברים ומשפחה” בלבד ולא לציבור הרחב, כך שרק מי שהוזמן על-ידי אחד מהמשתמשים הקיימים באפליקציה, יוכל להזמין מקום בעצמו לצפייה בסרט דרך האפליקציה.

הסדרות החדשות של yes לשנת 2017

במהלך הביקור במתחם Muvix הזדמן לנו לבדוק כמה מהסדרות החדשות ש-yes מציעה בעונת החורף של 2017. כבר זמן רב שה”קללה” המוטלת על הטלוuיזיה, לפיה שחקן קולנוע שפונה לסדרות מוותר על הקריירה שלו, לא נכונה. בעונה זאת זה מורגש יותר מאי פעם, כאשר שחקני קולנוע לא רק פונים לטלויזיה בשמחה רבה, אלא אף יוזמים ומפיקים בעצמם את הסדרות הללו, תוך כדי שהם ממשיכים לשחק גם בקולנוע.

שקרים גדולים קטנים

מבוסס על ספרה המצליח של ליאן מוריארטי (Liane Moriarty), “שקרים גדולים קטנים” (Big Little Lies) מספר את סיפורן של שלוש נשים בקהילת חוף עמידה בקליפורניה. הנשים, אותן משחקות ריס וית’רספון (Reese Witherspoon) וניקול קידמן (Nicole Kidman) המפיקות את הסדרה, ושיילין וודלי (Shailene Woodley) הצעירה מ”אשמת הכוכבים” (The Fault in Our Stars), נפגשות לקראת תחילת שנת הלימודים של ילדיהן, המתחילים את כיתה א’.

“שקרים גדולים קטנים” מראה כיצד הקשר הנוצר בין שלושת הנשים פותח פצעים ישנים בקהילה, בשרשרת ארועים המובילה לרצח, עליו אנחנו כבר יודעים, אך עוד איננו יודעים מי הרוצח, ואף לא מי הקרבן. הסיפור מסופר לעילא ולעילא במעברים בין תחילת שנת הלימודים, לחקירת המשטרה שלאחר הרצח, המתמקדת בעיקר בעדויות וברכילויות שחברי הקהילה מוסרים לבלשית המנהלת את החקירה.

מתוך "שקרים גדולים קטנים" (קרדיט: Hilary Bronwyn Gayl, תמונה באדיבות yes)
מתוך “שקרים גדולים קטנים” (קרדיט: Hilary Bronwyn Gayl, תמונה באדיבות yes)

טאבו

יצירה פרי מוחם של טום הארדי (Tom Hardy), אביו צ’יפס הארדי (Chips Hardy) ויוצר “כנופיות בירמינגהם” (Peaky Blinders) סטיבן נייט (Steven Knight), “טאבו” (Taboo) מספרת את סיפורו של ג’יימס קזאיה דילייני (James Keziah Delaney), סוחר וחייל לשעבר של חברת הודו המזרחית בתחילת המאה ה-19.

דילייני, אותו משחק הארדי, חוזר ללונדון בזמן ללוויית אביו, לאחר שכעשור נעדר באפריקה ונחשב למת. במהרה הוא זוכה לירושתו, חבל ארץ קטן ומסוכן באמריקה, אך חבל ארץ בעל חשיבות כה גדולה לחברת הודו המזרחית, שהסוחרים הממולחים בה יהיו מוכנים לנקוף בכל אמצעי שיש בידיהם כדי לזכות באדמה הזאת. אך דלייני, שהיה סוכן של החברה בעברו, מכיר את כל תכסיסיהם, ובשהותו באפריקה נראה שדבק לו מוניטין של אדם אכזר, אשר שולט בכוחות אופל מסוכנים. מוניטין זה עשוי להיות נכון.

טום הארדי מתוך "טאבו" (תמונה באדיבות yes)
טום הארדי מתוך “טאבו” (תמונה באדיבות yes)

קומנדו 6

הסדרה “קומנדו 6” (Six) מספרת על חייהם של חברי צוות 6 של אריות הים (Navy Seals), היחידה המובחרת שאתרה וחיסלה את בין-לאדן. מספר שנים לאחר חיסול בן לאדן, ועוד כשנתיים לאחר משימה נוספת שהסתיימה בכשלון, חברי צוות 6 מפוזרים יותר כעת. חיילים חדשים מצטרפים לצוות, בעוד שחיילי הצוות הקודמים שעוד לא מתו מחפשים כיצד לאזן את חייהם עם הדרישות הטובעניות והשכר הלא מספק של התפקיד.

מפקד היחידה לשעבר, אותו משחק וולטון גוגינס (Walton Goggins) מ”המגן” (The Shield) ו”שמונת השנואים” (The Hateful Eight), עובד כאיש בטחון שכיר בניגריה. ארגון הטרור האפריקאי בוקו חראם חוטף אותו, וחברי צוות 6 הנותרים יוצאים לחלץ אותו, משימה בעלת חשיבות מודיעינית, כמו גם חשיבות אישית לחברי היחידה הותיקים.

קומנדו 6 (קרדיט: Kent Smith, תמונה באדיבות yes)
קומנדו 6 (קרדיט: Kent Smith, תמונה באדיבות yes)

מדיצ’י

בהפקה אירופאית ענקית, “מדיצ’י” (Medici: Masters of Florence) מספרת את סיפור בניו של ג’ובאני דה מדיצ’י (Giovanni de Medici), הבנקאי הפירנצאי שהפך את משפחת מדיצ’י למשפחה החזקה ביותר בעיר-המדינה פירנצה, אותו ג’ובאני שנינו יהיה לורנצו “איל מגניפיקו” (Lorenzo “Il Magnifico”).

הסיפור מתחיל בהלוויתו של ג’ובאני, אותו מגלם דסטין הופמן (Dustin Hoffman). אחד מבניו, קוזימו (Cosimo), אותו מגלם ריצ’ארד מאדן (Richard Madden) מ”משחקי הכס”, יורש את מקומו של אביו בראש הבנק ובמועצת העיר פירנצה. הסיפור מסופר במקביל ב”הווה”, מיד לאחר מותו של ג’ובאני, ובעבר, בתקופה בה קוזימו למד מאביו את עבודתו הקשה של בנקאי בסוף ימי הביניים.

“מדיצ’י” מספרת סיפורים על תככים ומזימות, על חלומות גדולים שמתרסקים ברעש רב. היא איטית ומעייפת, ומספרת סיפור צפוי בתחילתה. ריבוי דמויות וקאסט שחקנים עשיר מבטיח שיהיו בה נקודות עניין רבות, אם רק תצליח להגביר קצת את הקצב, ולספר את הצדדים הפחות צפויים שבסיפור היסטורי אמיתי.

דסטין הופמן מתוך "מדיצ'י" (תמונה באדיבות yes)
דסטין הופמן מתוך “מדיצ’י” (תמונה באדיבות yes)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים