משקפי PlayStation VR

משקפי PlayStation VR

פטנט חדש של סוני מציג שדרוג לקסדת המציאות המדומה של הפלייסטיישן

פטנט חדש שהגישה סוני מתאר מערכת עקיבה משופרת לקסדת המציאות המדומה של ה-PlayStation, אשר מזכירה את הטכנולוגיה של של HTC לעקיבה אחר שחקנים במרחב. הפטנט החדש שנחשף כעת הוגש על ידי סוני עוד בקיץ, ובאופן תאורטי ביכולתו להגדיל משמעותית את דיוק העקיבה במציאות מדומה עבור שחקני ה-PlayStation.

כאשר משתמש חובש קסדת מציאות מדומה, על המערכת לתרגם את תנועותיו במציאות לתנועה מתאימה בעולם הוירטואלי כדי לשמור על חוויה אמינה. במערכת ה-PlayStation VR של סוני, המתחברת ל-PlayStation 4, משימה זו מבוצעת באמצעות עקיבה אחר אור המגיע מקסדת המציאות המדומה. אולם פתרון זה אינו תמיד מדויק ויכול לסבול מהפרעות לנוכח מקורות אור אחרים.

HTC, בקסדת ה-Vive שלה, מציעה גישה שונה לפתרון. חוץ מקסדת מציאות מדומה ובקרי שליטה, ה-Vive מגיע עם צייני לייזר שיש להרכיב בפינות החדר. אלו מאפשרים ל-Vive לאתר את המשתמש באופן מדויק במרחב, כך שגם תנועות בחדר נקלטות בהצלחה ומספקות חווית מציאות מדומה משכנעת יותר. פתרון זה נחשב למוצלח ביותר והופך את ה-Vive למכשיר העדיף בתחום לעת עתה.

הפטנט החדש של סוני: מקרן מיוחד ואלחוטי ישפר את העקיבה במציאות מדומה

הפטנט שהגישה סוני עובד על עיקרון דומה: קופסה קטנה המכילה מקרן תוצב בפינת החדר, ותאפשר עקיבה מדויקת יותר של חובשי קסדת המציאות המדומה. המקרן ישתמש בשילוב של אורות ומראות על מנת למפות את תנועות השחקנים באופן מדויק יותר, תוך מזעור הפרעות, ובכך לספק חוויה משכנעת יותר בעולם הוירטואלי. בניגוד לצייני הלייזר של ה-Vive, המקרן של סוני יהיה אלחוטי.

בשרטוט שהגישה סוני לרשם הפטנטים, נראית בבירור קונסולת ה-PlayStation 4 של החברה, כך שאין ספק שהפטנט נועד לשיפור העקיבה עבור גיימרים. יש לזכור כי לא כל פטנט המוגש לרישום הופך למוצר בסופו של דבר. עם זאת, ניכר שסוני לא קופאת על השמרים, וחותרת לשפר את החוויה שלנו בעתיד.

מקורות
Engadget
במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות