הוכרז: LG G6 – יותר מסך, פחות שוליים

מכשיר הדגל LG G6 (צילום: יח"צ LG, עיבוד: גאדג'טי) מכשיר הדגל LG G6 (צילום: יח”צ LG, עיבוד: גאדג’טי)

בתום חודשי ציפייה ארוכים ולאחר שנראה כי כל המידע אודות המכשיר כבר ידוע, חשפה ענקית הטכנולוגיה ויצרנית הסמארטפונים הדרום קוריאנית, LG, את מה שעשוי להיות אחד ממכשירי הדגל המצופים והנחשקים ביותר לשנת 2017, ה-LG G6.

לראשונה ה- LG G6 ישווק בישראל לפני שאר מדינות העולם (מלבד קוריאה) ויאפשר למשתמשים הישראלים להיות מהראשונים בעולם אשר יחוו את המכשיר החדש.

אלומיניום או זכוכית?

עיצובו של סמארטפון הדגל החדש מבית LG מהווה לשינוי משמעותי בהשוואה לקודמו, והוא מציע מסגרת העשויה אלומיניום בעלת מראה יוקרתי ביותר, כאשר גבו עשוי זכוכית ומגיע במספר גימורים: גב בצבע פלטיניום בעל מראה מוברש או מראה זכוכית נוצץ בצבעים שחור ולבן. בצבע המכשיר הלבן מגיע המכשיר עם מסגרת הצבועה בצבע זהב ורוד, בעוד עבור המכשיר בעל הגב השחור תגיע המסגרת בצבע אפור. גב המכשיר, אגב, שטוח לחלוטין, כך שמשתמשיו לא יצטרכו לחשוש שמא עדשת המצלמה תשרט בעת שהוא יונח על גבי משטח חלק.

מכשיר הדגל LG G6 (צילום: יח"צ LG)
מכשיר הדגל LG G6 (צילום: יח”צ LG)

חרף הבטחותיה הרבות של היצרנית הקוריאנית, מכשיר הדגל החדש בייצורה לא משאיר כל זכר למבנה המודולרי שנחשף לראשונה עם ה-G5 בשנה שעברה. הסיבה לשינוי אינה טמונה (בהכרח) אך ורק בההיענות הנמוכה לה זכה מכשיר הדגל הקודם של החברה, אלא גם מכיוון שזו החליטה להציע עם ה-G6 פיצ’ר חדש שלא הגיע עם קודמיו, והוא עמידות בפני מים ואבק תחת תקן IP68. בהתאם לכך, יהיה עמיד המכשיר בפני טבילה במים בעומק של מטר וחצי למשך חצי שעה. כתוצאה מהסרתו של המבנה המודולרי גם סוללת המכשיר, שמגיעה בקיבולת 3,300mAh, אינה ניתנת לשליפה.

מסך נטול שוליים

בחלקו הקדמי של ה-LG G6 נמצא צג חדש מסוג LCD ברזולוציית +Quad HD (או: 2880X1440), שמגיע בגודל 5.7 אינץ’ ובתצורת מלבן בעל קצוות מעוגלים. צג זה, הקרוי בשם QHD FullVision, מספק למשתמשיו יחס צפייה סינמטי של 18:9 ובאמצעות שימוש בטכנולוגיית Dolby Vision, לראשונה במכשיר סמארטפון, יאפשר “צפייה ברורה, חדה וצבעונית מתמיד“, לדברי היצרנית. המסך יאפשר התאמת תכנים לרזולוציית התצוגה החדשה במידה שאינם תואמים.

צג זה, באופן מרשים למדי, כמעט ולא כולל שוליים מצידו הימני והמשמאלי, כאשר גם בחלקו העליון יהיו אלו דקיקים למדי. אף על פי כן, מצליחה היצרנית לדחוס מעל למסך המכשיר את אפרכסת השיחות, מצלמת סלפי קדמית ברזולוציית 5 מגה פיקסל וכן שלל חיישנים שונים (תאורה, קירבה וכד’). כך, מוסרת LG, מכיוון שהמסך משתלט על מרבית מחלקו הקדמי של המכשיר, תהא נוחות השימוש והאחיזה בו מהגבוהות ביותר בשוק הסמארטפונים בעלי מסך בגודל זהה.

הודות למסך נטול השוליים יהיו מימדי ה-LG G6 מרשימים ביותר ויעמדו על 148.9 מ”מ אורך, 71.9 מ”מ רוחב, עובי של 7.9 מ”מ ומשקל נמוך במיוחד הנמדד ב-163 גרם בלבד.

מכשיר הדגל LG G6 (צילום: יח"צ LG)
מכשיר הדגל LG G6 (צילום: יח”צ LG)

מפרט עוצמתי

עם יכולות העיבוד של ה-LG G6 נאלצת היצרנית הדרום קוריאנית לקחת צעד אחד אחורה ובעוד מערכת השבבים Snapdragon 835 הפכה לרשמית על ידי קוואלקום מוקדם יותר השנה, נמצא במכשיר הדגל החדש של LG את שבב העיבוד Snapdragon 821, שהחל לפעום בליבם של סמארטפונים שונים כבר החל מהמחצית השניה של 2016. שבב זה, כזכור, מציע למשתמשיו 4 ליבות עיבוד מסוג Kryo 100 בתדר מקסימלי של 2.45GHz יחד עם המאיץ הגרפי Adreno 530.

מלבד אלו, נמצא בסמארטפון הדגל רכיב RAM בנפח 4GB, זיכרון אחסון פנימי מסוג UFS 2.0 בסך 32 גיגה-בייט אותם ניתן יהיה להרחיב באמצעות כרטיס הרחבה מסוג MicroSD, סוללה בלתי ניתנת לשליפה בקיבולת של 3,300mAh, מחבר טעינה והעברת נתונים מסוג USB Type-C, רמקול מונו בודד עם רכיב DAC ושקע 3.5 מ”מ לחיבור אוזניות. מערכת ההפעלה שתרוץ על גבי המכשיר היא אנדרואיד 7 נוגט, שאף תגיע לצד תמיכה בעוזרת הוירטואלית החדשה מבית גוגל – Google Assistant.

יכולות צילום משודרגות

בגב המטאלי המוברש או גב הזכוכית הנוצץ של סמארטפון הדגל החדש מבית LG נמצא, באופן דומה מאוד לקודמו, ה-G5, מערך צילום כפול בעל שני חיישני צילום נפרדים. אלו, שהוצגו לנו באופן רשמי כבר לפני כשבוע, מגיעים ברזולוציית 13 מגה פיקסל כל אחד.

מכשיר הדגל LG G6 (צילום: יח"צ LG)
מכשיר הדגל LG G6 (צילום: יח”צ LG)

הראשון מביניהם מציע מפתח צמצם f/2.4 יחד עם זווית צילום רחבה של 125 מעלות, בעוד הנותר מציע מפתח צמצם f/1.8 וצווית צילום של 71 מעלות. לצד אלו נמצא פלאש LED כפול בשתי טמפרטורות צבע ומייצב תמונה אופטי (OIS).  בחלקו הקדמי של המכשיר, בשולייו הדקיקים מעל למסך, נמצא מצלמת 5 מגה פיקסל בעלת זווית צילום של 100 מעלות וכן מפתח צמצם של f2.2.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים