הוכרזו: Sony Xperia XA1 ו-XA1 Ultra – עם שוליים דקיקים ומצלמות סלפי מרשימות

Xperia XA1 Ultra (תמונה: Sony) Xperia XA1 Ultra (תמונה: Sony)

סוני פתחה את מסיבת העיתונאים שלה ביומה הראשון של תערוכת המובייל MWC 2017 עם הצגתן של שני דגמים חדשים לסדרת ה-Xperia XA אותה חשפה לראשונה בשנה שעברה. שני הדגמים החדשים הינם ה-Xperia XA1, דור ההמשך לסמארטפון אותו חשפה החברה בתערוכת המובייל בשנה שעברה, וה-Xperia XA1 Ultra, המהווה את דור ההמשך לפאבלט עליו הכריזה במאי 2016.

עיצובם של זוג המכשירים לסדרת ה-Xperia XA1 עודכן בהשוואה לזה של הקודמים להם ומציג כעת שוליים דקיקים וזכוכית 2.5D אשר יחדיו מאפשרים לשים את הדגש על המסך. הדגם הבסיסי בסדרה החדשה מציע מסך בגודל 5 אינץ’ בעל רזולוציית תצוגה HD 720p בעוד דגם ה-Xperia XA1 Ultra מתהדר במסך ענק בגודל 6 אינץ’ המספק רזולוציית Full HD 1080p, המעניקה לתצוגה צפיפות של 367 פיקסלים לאינץ’.

מערכת השבבים Helio P20 המשולבת בשני הדגמים מציעה מעבד בעל 8 ליבות עיבוד חסכוניות מדגם Cortex-A53, כל אחת מהן פועלת בתדר 2.3Ghz. לצד המעבד ניתן למצוא את המאיץ הגרפי Mali-T880 הפועל בתדר 900 מגה-הרץ, כאשר זיכרון העבודה (RAM) של דגם ה-XA1 עומד על נפח 3GB בעוד דגם ה-XA1 Ultra מקבל 4GB RAM ואחסון על סך 32 גיגה-בייט עם אפשרות להרחבה. סוללת דגם ה-XA1 מציעה קיבולת של 2300mAh ונטענת באמצעות מחבר microUSB, בעוד סוללת ה-XA1 Ultra מציעה סוללת 2700mAh. בשני המקרים, מאפשרת סוני טעינה מהירה ואת מצב ה-STAMINA המשמר את הסוללה לשעות ארוכות.

מערך הצילום בסמארטפונים כולל מצלמה ראשית בעלת חיישן 23 מגה-פיקסל בעלת חיישן גדול ומפתח צמצם f/2.0, כאשר השדרוגים המשמעותיים יגיעו דווקא מצד מצלמות הסלפי. דגם ה-Xperia XA1 יציע מצלמת סלפי בעלת חיישן 8 מגה-פיקסל עם עדשת 23 מ”מ רחבה, כאשר דגם ה-Xperia XA1 Ultra מצוייד בחיישן 16 מגה-פיקסל עבור מצלמת הסלפי, אשר משלבת ייצוב אופטי (OIS) ומבזק (פלאש) קדמי.

Xperia XA1 (תמונה: Sony)
Xperia XA1 (תמונה: Sony)

דגמי ה-Xperia XA1 ו-XA1 Ultra יעשו דרכם לשווקים השונים החל מחודש מאי 2017 ויגיעו בצבעים לבן, שחור, ורוד וזהב כשעליהם מותקנת מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.0 נוגט. בשלב זה לא נמסר מועד השקת שני הדגמים בישראל, אך בהתחשב בהשקתו של סמארטפון ה-Xperia XA בארץ ביולי 2016, הרי שאנו עשויים לראות גם את הדגמים החדשים עושים דרכם לשוק המקומי בעתיד הלא רחוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים