הצצה ראשונה: Nokia 3 ו-Nokia 5 – שוק נמוך במעטפת פרימיום

Nokia 5 ו-Nokia 3 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מוקדם יותר השבוע, רגע לפני שהחלה באופן רשמי תערוכת המובייל השנתית MWC 2017 כאן בברצלונה, חשפו חברת הטכנולוגיה הוותיקה נוקיה, יחד עם שותפתה ובעלת רישיון השימוש בשם המותג שלה, HMD Global, צמד סמארטפונים חדשים הפונים שניהם אל שוק הסמארטפונים הנמוך, בו נראה שהשתיים מעדיפות להתמקד בשלב הנוכחי. לקחנו את צמד המכשירים החדשים, Nokia 3 ו-Nokia 5, לבחינה קצרצה של ממשק המשתמש, עיצובם – ולפניכם המסקנות.

ראשית, יש לציין כי מתחת למכסה המנוע כוללים שני המכשירים מפרט דומה למדי, המשלב את שבב העיבוד Snapdragon 430, לצד וריאציות שונות של אחסון פנימי וזיכרון RAM בנפח של 2 גיגה-בייט בלבד. עם זאת, קיימים מספר הבדלים מהותיים בין השניים.

Nokia 5 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Nokia 5 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ה-Nokia 5 ממשיך עם קווי העיצוב של אחיו הגדול, נוקיה 6, ומציע מבנה אלומיניום מלא שמספק תחושת פרימיום יוקרתית באחיזה. נוכח העובדה שהוא מציע צג מעט יותר קטן בגודל 5.2 אינץ’, קל יותר לאחוז בו ולבצע בו שימוש ביד אחת. מנגד, Nokia 3 מציע מסך מעט יותר קטן (5 אינץ’) ועיצוב מעט יותר פשוט, כאשר גבו עשוי פוליקרבונט מוקשח, בעוד מסגרתו עשויה מאלומיניום נוצץ. יש לציין כי אף על פי שמדובר במסך ברזולוציית 720P בשני המכשירים, איכות הצפייה והתוכן המוצג עליו נראית לא רעה כלל.

Nokia 3 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Nokia 3 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ממשק המשתמש של השניים, כמו גם של מכשיר הנוקיה 6, זהה לחלוטין בין אחד לשני וכן דומה מאוד לגרסת אנדרואיד נקייה, כך שמדובר בממשק אינטואטיבי ונוח לשימוש. בעקבות השימוש במערכת שבבים חלשה למדי, ביצועי המכשיר לא יהיו מרשימים ביותר, אך סביר כי את משתמשי פלח השוק הנמוך היא תספק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים