הוכרזה: Xiaomi Surge S1 – מערכת על שבב ראשונה מתוצרת שיאומי

Xiaomi Surge S1 - מערכת השבבים הראשונה בייצור שיאומי Xiaomi Surge S1 – מערכת השבבים הראשונה בייצור שיאומי

שוק המערכות-על-שבב לסמארטפונים אינו רחב במיוחד – קוואלקום שולטת בשוק הבינוני והגבוה באופן כמעט מונופוליסטי, עם נתח מכובד למדיה-טק רק בשוק הבינוני והנמוך. על מנת להכין תוכנית גיבוי למונופול של קוואלקום, יצרניות דוגמת סמסונג ו-Huawei החלו לייצר מערכות עבור עצמן על מנת להפחית את תלותן ביצרנית השבבים האמריקאית. חברה נוספת שמצטרפת לרשימת החברות הללו היא Xiaomi, אשר הכריזה על מערכת ה-Surge S1 הפועמת בליבות של מכשיר ה-Xiaomi Mi 5C.

המערכת החדשה לא יועדה לשימוש בשוק הגבוה, ועל כך מעיד מערך הליבות ששולב בה. ל-Surge S1 מערך מתומן ליבות מסוג Cortex-A53, ליבות חלשות וחסכוניות שתכננה חברת ARM הבריטית. ארבע מהליבות יועדו לחיסכון מירבי עם תדר שעון של 1.4 גיגה-הרץ, בעוד שארבע נוספות נועדו לביצועים גבוהים יותר עם תדר של 2.2 גיגה-הרץ.

הליבות פועלות במערך big.LITTLE המחלק את עומס העבודה בצורה חכמה כך שהן מפיקות חיסכון מירבי בחשמל מבלי להתפשר על הביצועים. אחד הנתונים המאכזבים ביותר במפרט של המערכת החדשה הוא תהליך הייצור – המערכת מיוצרת בתהליך ייצור מיושן בגודל 28 ננו-מטר, זקן בשני דורות מהתהליך הנפוץ כיום (14 ננו-מטר).

תהליך הייצור המיושן גורם לליבות לצרוך יותר חשמל ולפלוט יותר חום, מה שהופך אותן לפחות חסכוניות בפעולתן ומגביל את ביצועיהן המירביים. התהליך המיושן נבחר ככל הנראה על מנת לחסוך בעלויות, שכן תהליכים משנים קודמות זולים בהרבה מאחיהם העדכניים. במערכת שולבה ליבה גרפית עוצמתית למדי מסוג Mali-T860, שתוכננה אף היא בידי חברת ARM. המערכת תומכת בטכנולוגיית טעינה מהירה בהספק נאה למדי של 18 וואט (שני אמפר בתשעה וולט), זהה להספק המירבי של טכנולוגיית Quick Charge 3.0 מבית קוואלקום.

מערכת השבבים Surge 1 מבית שיאומי (תמונה: שיאומי, טוויטר)
מערכת השבבים Surge 1 מבית שיאומי (תמונה: שיאומי, טוויטר)

בשלב זה המערכת החדשה הוטמעה אך ורק בסמארטפון אחד – ה-Xiaomi Mi 5C. היא עשוייה להיות מוטמעת במכשירי שוק ביניים נוספים בחודשים הקרובים, ואנו מלאי תקווה כי אחות עוצמתית יותר תצטרף אלייה בעתיד הקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים