השוואה: Huawei P10 מול Huawei P9 – מפרט, עיצוב, מועד השקה ומחיר

Huawei P9 (משמאול) מול Huawei P10 (תמונות: Huawei) Huawei P9 (משמאול) מול Huawei P10 (תמונות: Huawei)

קרוב לשנה עברה מאז נחשף מכשיר הדגל Huawei P9 ובאירוע שערכה בשבוע שעבר יצרנית הסמארפטפונים השלישית בגודלה בעולם, הציגה וואווי בפנינו את דגם ה-Huawei P10. הדגם החדש מציג מקצה שיפורים מתחת למכסה המנוע עם עיצוב דומה אך מהוקצע יותר, הכולל שלל צבעים. שמנו את שני הדגמים זה מול זה על מנת שנוכל לבדוק מה בדיוק השתנה במכשירי הדגל של וואווי בשנה האחרונה.

עיצוב

בעוד המבנה הכללי של שני הדגמים דומה, ניכר כי וואווי שינתה מספר דברים בדגם ה-P10 על מנת להקנות לו מראה טוב יותר. הפינות מעוגלות יותר, פסי האנטנה נדחפו מטה והצבעים מקבלים דגש מיוחד עם מספר צבעים חדשים, בהם הירוק והכחול הבולטים. בנוסף לכך, ישנם מספר גימורים בדגמי ה-P10, בהם גימור חלק, גימור מחוספס (Sandblast) וגימור מבריק.

בחלקו האחורי של ה-Huawei P10 ניתן כעת למצא גב חלק לחלוטין המציג היטב את לוגו החברה, בעוד דגם ה-P9 שילב את פלטת המגע בגבו, המשמשת גם כקורא ביומטרי לטביעות אצבע המשתמשים. זה לא רק נראה טוב יותר במכשיר הדגל החדש, אלא גם הופך שימוש יותר, כאשר את קורא טביעות האצבע נוכל להפעיל כעת דרך פלטת מגע הממוקמת בחלקו הקדמי מתחת למסך, אשר נוחה יותר לגישה.

Huawei P9 (משמאול) מול Huawei P10 (תמונות: Huawei)
Huawei P9 (משמאול) מול Huawei P10 (תמונות: Huawei)

גוף מכשיר ה-P10 מקבל מידות דומות לזה של ה-P9, אולם הוא גדול ממנו באופן מינורי בהחלט. הדבר מעט מאכזב לאור השימוש במסך הקטן מזה שהופיע בדור הקודם, אולם בוואווי מנצלים את ההזדמנות ומגדילים עבורנו את הסוללה.

מפרט טכני

בצד המפרט מציע דגם ה-Huawei P10 מספר שדרוגים על פני הדגם הקודם בסדרה, אולם אם נסתכל על המסך נגלה שינוי קטן על הנייר בו הדגם החדש מציג דווקא ירידה קלה (5.1 אינץ’ אל מול 5.2 אינץ’). צג ה-Huawei P10 אמנם נראה טוב וזוכה לשלב את זכוכית המגן החדשה ביותר מבית חברת Corning האמריקאית, ה-Gorilla Glass 5, אולם עדיין מדובר בצג קטן במעט בהשוואה לקודמו המייצג יחס מסך-גוף קטן יותר בהשוואה לזה שהציג דגם ה-P9.

פרט לזה, עושה רושם כי וואווי שידרגה כל רכיב אחר בעדכון בין שני הדורות. תמצאו ב-Huawei P10 מעבד מתומן ליבות העושה שימוש בליבותיה החדשות של ARM, ה-Cortex-A73, זאת לצד ליבותיה הגרפיות העדכניות ביותר, ה-Mali-G71 שמקבלות פי שתיים ליבות מאשר הופיעו בדור הקודם (8 מול 4) וזיכרון עבודה (RAM) בנפח של 4 גיגה-בייט אל מול 3 גיגה-בייט שהופיע בדגם ה-P9 בשנה שעברה.

זוג המצלמות בגבו של Huawei P10 זוכות לשדרוג על פני הדור הקודם גם כן. כעת תמצאו מצלמת מונוכרום בעלת חיישן 20 מגה-פיקסל ומצלמת RGB צבעונית בעלת חיישן 12 מגה-פיקסל, בעוד דגם ה-P9 הציג זוג מצלמות 12 מגה-פיקסל “בלבד”. מייצב אופטי עושה דרכו לדגם החדש גם כן, וכך גם היכולת לצילום וידאו באיכות 4K. מצלמת הסלפי גם היא מקבלת שדרוג בדמות חיישן 8 מגה-פיקסל בדגם ה-P10 אל מול חיישן ה-5 מגה-פיקסל שהופיעה בדגם הקודם.

סוללת ה-P10 מקבלת קיבולת הגבוהה באחוזים בודדים אל מול הדגם הקודם ומציעה את יכולת הטעינה המהירה SuperCharge של וואווי. קיבולת זו מסתכמת ב-3200mAh אל מול 3000mAh בסוללה שליוותה את דגם ה-P9 וצפויה להציע לנו שיפור בחיי הסוללה.

לבסוף ישנה מערכת ההפעלה. דגם ה-P9 הושק עם גרסת אנדרואיד 6.0 מרשמלו בשנה שעברה, אליה הצמידה וואווי את ממשק המשתמש EMUI 4.1. בקרוב צפויה החברה להציע עדכון עבור מכשיר זה לגרסת אנדרואיד 7.0 עם ממשק המשתמש EMUI 5.0, בעוד דגם ה-Huawei P10 יציע את אנדרואיד 7.0 ו-EMUI 5.1 היישר מהקופסה.

error

מועד השקה ומחיר

מחירו של דגם ה-P10 בישראל ייחשף רק במועד השקתו בשוק המקומי, אך בינתיים נוכל להשוות בין מחירי שני הדגמים באירופה ולנסות להסיק מכך על המחיר שיופיע בשוק הישראלי.

את דגם ה-P9 תימחרה וואווי במועד השקתו באפריל 2016 ב-599 אירו, בעוד דגם ה-Huawei P10 זוכה כעת למחיר בסיס של 649 אירו. מדובר בעליה לא קטנה של 50 אירו במחיר, אולם מבדיקתנו בהשוואת שער האירו\שקל באפריל 2016 אל מול השער הנוכחי של זוג המטבעות, עושה רושם כי השינוי במחיר נובע מהירידה של שער החליפין בכ-8 אחוזים בשנה האחרונה.

מכאן שיש לצפות כי מחירו של דגם ה-Huawei P10 לא ישתנה במועד ההשקה מזה שהופיע עבור דגם ה-P9 בשנה שעברה ואנו סבורים כי גם השנה תתמחר אותו החברה בישראל במחיר של 2,599 שקלים. מועד ההשקה של ה-Huawei P10 נקבע לחודש אפריל, כך לפי דבריו של מנכ”ל Huawei ישראל, קובי כליף. בשנה שעברה הושק מכשיר הדגל Huawei P9 בישראל בחודש מאי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים