גאדג’טי מסקר: Xiaomi Redmi Note 4 – מכשיר שוק הביניים המשתלם ביותר

סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לפני כחצי שנה, איי שם בשלהי קיץ 2016, הכריזה ענקית הטכנולוגיה ויצרנית המובייל הסינית, שיאומי, על מכשיר הפרימיום לשוק הביניים Xiaomi Redmi Note 4, על מנת שזה יוביל את סדרת מכשיריה הרחבה שפונה לשוק הנמוך, הבינוני והבינוני-גבוה.

המכשיר הביא עימו מפרט מרשים למדי עבור שוק הביניים המוקף בגוף אלומיניום יוקרתי, לצד תג מחיר משתלם – כפי שנוהגת שיאומי להצמיד לכל מכשיריה. למעשה, ה-Redmi Note 4 אף נבחר על ידי קוראי אתר גאדג’טי כמכשיר המשתלם ביותר בסקר סיכום שנת 2016. אז החלטנו לקחת אותו לסקירה מעמיקה שתוכל להכריע האם זכה לתואר היוקרתי בזכות או שמא בחסד – ולפניכם מסקנותינו.

מה בקופסה?

  • סמארטפון מדגם Xiaomi Redmi Note 4
  • כבל טעינה והעברת נתונים MicroUSB ל-USB מלא
  • שנאי מתח (5V, 2A) התומך בטעינה מהירה
  • סיכה להוצאת מגירת כרטיס ה-NanoSIM/MicroSD
  • כתב אחריות, חוברות הדרכה וניירת נוספת

עיצוב ואיכות בנייה

השיאומי רדמי נוט 4 מגיע עם קווי עיצוב מרשימים ביותר, בעודו עשוי מיריעת אלומיניום יחידה. בעקבות זאת, כבר ברגע הראשון בו שמתי את ידיי על המכשיר, קיבלתי את אותה תחושת פרימיום קרירה ומרעננת שאנו כה אוהבים. בגב המכשיר נמצא במיקום נוח ביותר חיישן ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע של המשתמש, אשר לאחר תהליך הגדרה קצרצר יפתח את נעילת המכשיר בשבריר שניה, גם במקרים בהם לא מונחת עליו האצבע במלואה.

סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

שלושת כפתורי המכשיר הפיזיים – שני כפתורים לוויסות הווליום וכפתור נעילה/כיבוי, שממוקמים בצידו הימני, עשויים גם הם מאלומיניום ומספקים פידבק מצויין בהקשה, אם כי לעיתים מצאתי אותם מעט עדינים ללחיצות בלתי מכוונות. מצידו הנגדי נמצא את מגירה היברידית עבור כרטיס ה-SIM וכרטיס ה-MicroSD להרחבת הזיכרון.

סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בחלקו הקדמי של ה-Redmi Note 4 נמצא צג LCD בגודל 5.5 אינץ’ העוטה זכוכית מעוגלת בתצורת 2.5D,  ובעקבות שוליו העבים למדי, יהיו המימדים סטנדרטיים ביחס לגודל מסכו ויעמדו על 151 מ”מ אורך, 76 מ”מ רוחב ומשקל של 171 גרם בלבד. לאור העובדה שהספקתי להתרגל למכשירים בגודל זה, לא היווה הגודל אתגר והשימוש במכשיר היה נוח למדי, אם כי במקרים רבים נאלצתי לבצע שימוש בו בשתי הידיים. עובי המכשיר עומד על 8.4 מ”מ, בעוד דפנותיו מלבניות ומלוטשות – ויחד מספקים אלו נוחות אחיזה גבוהה למדי.

את שוליו התחתונים של המסך מנצלת החברה על מנת לשלב שלושה כפתורים קפסטיביים: כפתור בית, חזרה לאחור ומקש אפליקציות אחרונות, בעוד בשוליו העליונים נמצא את מצלמת הסלפי הקדמית (רזולוציית 8 מגה פיקסל), אפרכסת השיחות וכן חיישנים שונים (תאורה, קרבה וכד’).

את מחבר ה-MicroUSB, המיקרופון ורמקול המדיה הראשי של הרדמי נוט 4 משלבת החברה בחלקו התחתון של המכשיר, כאשר בחלקו העליון נמצא שקע 3.5 מ”מ עבור אוזניות ואביזרי אודיו, מיקרופון נוסף לביטול רעשים ועינית אינפרא אדום (IR) לצורך שימוש במכשיר כשלט.

סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אציין כי במבחן הזמן ובמשך השבועות הספורים בהם ביצעתי שימוש ב-Redmi Note 4, הצליח זה לצבור מספר שריטות לאורכו ורוחבו, אך זה לא ספג כל פגיעה משמעותית מנפילות קטנות. עיצוב המכשיר, שהפך לבנאלי למדי בשוק המובייל ודומה לשלל מכשירי הפרימיום של שיאומי, מספק לו מראה יוקרתי ויחד עם מימדים סבירים ביחס לגודלו חווית השימוש והאחיזה בו טובות ביותר.

חומרה וביצועים

לא רק מעטפת הרדמי נוט 4 תהא זו שתפתה את קהל משתמשי שוק הביניים לרכוש אותו, אלא גם רכיביו החבויים תחת מעטה האלומיניום. מתחת למכסה המנוע של המכשיר נמצא בראש ובראש מערכת שבבים מדגם Helio X20 בייצור מדיה טק הטיוואנית, שמשלבת 10 ליבות עיבוד: 8 מסוג Cortex-A53, מתוכן 4 בתדר ליבה מקסימלי של 2.0GHz ו-4 נוספות בתדר 1.4 גיגה-הרץ עבור הביצועים היום יומיים ודרישות המשתמש הבינוניות, בעוד שתי הליבות הנותרות יגיעו מדגם Cortex-A72 העוצמתי בתדר מקסימלי של 2.1GHz וישמשו עבור הדרישות האינטנסיביות ביותר של המשתמש.

יחד עם פלטפורמת העיבוד לשוק הבינוני-גבוה בפיתוח היצרנית הטייוואנית, ישולבו 3GB RAM, נפח אחסון פנימי בסך 64 גיגה-בייט (עם אפשרות הרחבה), מאיץ גרפי (GPU) מדגם Mali-T880 וסוללת ענק בקיבולת 4,100mAh עליה ועל ביצועיה אפרט בהרחבה בהמשך.

אם בעבר ניתן היה למצוא נקודות שליליות רבות בשילובם של שבבי עיבוד מדיה מדיה-טק במכשיריהן של ענקיות המובייל הסיניות – היום זהו כבר לא המצב. כל אותן בעיות באיכון מיקום המכשיר על ידי רכיב ה-GPS שבהן היינו עשויים להיתקל בעבר נעלמו כלא היו, ושבב ה-Helio X20 בצירוף ממשק המשתמש המרשים והקליל למדי של שיאומי מספקים ביצועים נפלאים שעומדים בקנה אחד מול שבבי שוק הביניים המקבילים מבית קוואלקום, כדוגמת Snapdragon 650.

בין אם מדובר בגלישה בפייסבוק, התכתבות באסמסים/ווטסאפ, גלישה באינטרנט, צפייה בסרטונים או כל משימה הדורשת מפלטפורמת העיבוד של המכשיר להכנס לעבודה – הצליח ה-Redmi Note 4 להתמודד עם התרחישים הללו בצורה ראויה לציון, כאשר ממשק המשתמש (MIUI 8.0) ושבב ה-Helio X20 עבדו, במרבית המקרים, בסינרגיה מרהיבה. יש להדגיש כי מפעם לפעם נתקלתי בבאגים, תקיעות או איטיות מכל סוג שהיא לרוחב המערכת, אך לא מדובר בתרחיש החוזר על עצמו בתדירות גבוהה.

מסך ותצוגה

בחלקו הקדמי של ה-Xiaomi Redmi Note 4 נמצא צג IPS LCD בגודל 5.5 אינץ’ וברזולוציית 1080P Full HD (צפיפות פיקסלים של 401 פיקסלים לאינץ’), אותו תעטוף זכוכית הגנה מחוסמת ומעוגלת בתצורת 2.5D שהפכה כה פופולרית בשוק הסמארטפונים.

סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

שיאומי, כמו גם מרבית יצרניות הסמארטפונים, אינה ממהרת לשדרג את רזולוציית המסכים של מכשירי שוק הביניים שלה ל-Quad HD – ובצדק. צג ה-LCD ברזולוציית 1080P שנמצא בחזית הרדמי נוט 4 מספק תמורה יותר מהולמת עבור הסכום המשולם, בעודו מציג תמונות וסרטונים בחדות מרשימה למדי תוך שמירה על צבעים קרובים מאוד למציאות, כראוי למסך מסוג זה. בהירות המכשיר המקסימלית בהחלט מספיקה (במרבית המקרים) לצפייה תחת אור שמש ישיר.

מערכת הפעלה וממשק משתמש

על גבי הרדמי נוט 4 מריצה שיאומי, נכון לרגע כתיבת שורות אלו, את מערכת ההפעלה אנדרואיד 6.0.1 מרשמלו, לצד ממשק המשתמש המוכר MIUI 8.0, אותו כבר בפגשתי בפאבלט ה-Mi Max בסקירה שערכתי לו במהלך חודש דצמבר של השנה שעברה.

ממשק המשתמש על גבי ה-Redmi Note 4 כמו גם על גבי ה-Mi Max מתפקד בצורה נפלאה, פשוט כך. תקיעות, באגים ובעיות שונות בהן נתקלנו במכשירי אנדרואיד אחרים הנמכרים בטווח מחירים דומה נעדרות באופן כמעט מוחלט מהמכשיר, ואין כל צל של ספק כי שיאומי ביצעה עבודה רבה על מנת לבצע אופטימיזציה מוחלטת בין ממשק המשתמש שלה למערכת ההפעלה וכן לחומרת המכשיר, זאת אף על פי השינויים הרבים שנמצא כאן בהשוואה לממשק אנדרואיד “ונילה”.

לאלו מכם שיזכו, כמוני, לעבור לרדמי נוט 4 ממכשיר האייפון שלהם, צפוי תענוג צרוף, שכן ממשק ה-MIUI של שיאומי דומה למדי למערכת ההפעלה iOS ואף נמנע מצירופה של מגירת האפליקציות שכה מזוהה עם מכשירי אנדרואיד.

לאלו שיעברו ממכשיר אנדרואיד אחר בהחלט צפויה תקופת הסתגלות קצרה, אך לאחריה ניתן יהיה לראות כי שיאומי לא משאירה מאחור את מהות מערכת ההפעלה ומאפשרת למשתמשים מגוון אפשרויות קוסטמיזציה ופיצ’רים ייחודיים. ביניהם: אפליקציות מערכת עם יכולות משופרות, אפשרות להריץ אפליקציות ב-2 עותקים ומשתמשים שונים על גבי המכשיר (לדוגמה – 2 חשבונות ווטסאפ או פייסבוק שונים) ועוד.

מצלמה

סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אם יש פונקציה אחת ספציפית אותה ניתן להחשיב כעקב האכילס של מכשיר הרדמי נוט 4, מדובר ללא כל התלבטות ביכולות הצילום של המכשיר. בגבו, כחלק ממערך הצילום הראשי, נמצא חיישן יחיד ברזולוציית 13 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0, פלאש LED כפול בשתי טמפרטורות צבע, מנגנון זיהוי פאזה עבור פוקוס אוטומטי (PDAF) ויכולות צילום וידאו ברזולוציית Full HD.

כמו שאר מכשירי שוק הביניים של שיאומי, גם כאן – כל עוד תנאי התאורה טובים ומדובר בצילומי חוץ – ניתן יהיה להפיק תוצאות צילום לא רעות כלל. הצבעים קרובים למציאות, התוצאות הסופיות חדות ונעימות למראה, וגם בצילום קטעי וידאו ברזולוציית Full HD בתנאי תאורה טובים הצלחנו להפיק תוצאות לא רעות. עם זאת, כאשר שקעה השמש ונאלצנו להתמודד עם תנאי תאורה לקויים – התוצאות יהיו כמובן פחות טובות באופן משמעותי.

מצלמת הסמארטפון הקדמית מגיעה ברזולוציית 5 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0 ויכולות צילום וידאו ברזולוציית HD 720P. גם במקרה זה נצליח להפיק תוצאות ממוצעות בתנאי תאורה ראויים. נדגיש כי מדובר בנושא החוזר על עצמו לא מעט בקרב מכשיריה של שיאומי, שכן גם דגם ה-Mi Max אותו סקרנו לאחרונה הציג יכולות צילום מאכזבות למדי.

מולטימדיה

גודל המסך של ה-Redmi Note 4 הפך כבר מזמן לנורמטיבי, ואף שלעיתים הוא עשוי להקשות על האחיזה, ייאמר לזכותו כי צפייה בסרטוני וידאו ברזולוצייה גבוהה (גם דרך יוטיוב), גלישה באינטרנט, צילום תמונות ואף קריאת כתבות – כולם התבררו כחוויה לא רעה בכלל על צג ה-5.5 אינץ’ של המכשיר.

סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עבור צפייה בסרטונים ושמיעת מוזיקה, צירפה שיאומי למכשיר רמקול מונו בודד הממוקם מצידו הימני של שקע ה-MicroUSB בחלקו התחתון של הרדמי נוט 4. זה, לצערנו, אמנם מספק עוצמה גבוהה למדי, אך איכות השמע ממוצעת ובעוצמה המקסימלית תפגע האיכות באופן משמעותי והסאונד יהפוך למתכתי. גיימינג על גבי המכשיר, אגב, מהווה חוויה נעימה ביותר והרצת משחקים – גם כאלו בעלי דרישות גרפיות אינטנסיביות – אינה אתגר מהותי עבורו.

סוללה

אם מסך המכשיר, יכולות המולטימדיה שלו או מערכי הצילום שלא אינם מצליחים להתעלות על מרבית המכשירים בשוק הזמינים כיום לרכישה, ישנו אלמנט אחד בו בולט ה-Redmi Note 4 לטובה – חיי הסוללה. המכשיר מציע סוללה בלתי ניתנת לשליפה בקיבולת 4,100mAh, שנדחסת לגוף אלומיניום דקיק בעובי 8.4 מ”מ בלבד.

סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
סמארטפון Xiaomi Redmi Note 4 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

באמצעות הסוללה האימתנית, שגדולה מזו של מרבית מכשירי הדגל של ענקיות הטכנולוגיה השונות, הצלחתי לעבור ימי עבודה שלמים ואינטנסיביים במיוחד ללא כל צורך בדאגה למטען או לכך שנמצא שקע חשמל פנוי בכל מקום אליו פני מועדות.

החל מימים המלאים בשיחות ווטסאפ, גלישה באינטרנט/פייסבוק, התכתבות במיילים, צפייה בסרטוני וידאו וצילום ותמונות, ועד לימים ממוצעים בהם עיקר השימוש היה מיילים, הודעות, שיחות וגלישה באינטרנט – כמעט שלא היה מקרה בו הגעתי הביתה לאחר יום עבודה ומצאתי את המכשיר ללא חיים. למעשה, לעיתים אף הצלחתי לשאוב מן המכשיר שימוש למשך שני ימי עבודה תוך שימוש ממוצע, אך במהלך היום השני כבר זעק זה שאחברו לשקע הטעינה. כך או כך, מדובר באחד מן מכשירי שוק הביניים עם חיי סוללה מהטובים ביותר שראינו.

סיכום

ה-Xiaomi Redmi Note 4 מציע מבנה אלומיניום מרשים המספק תחושת פרימיום מקצה לקצה, המשולב לצד מפרט טכני שלא עושה פשרות ובשילוב סוללת ענק שתאפשר לכם להשאיר את המטען בבית ולצאת ליום העבודה ללא דאגות.

כל אלו הולכים בד בבד עם תג מחיר שווה לכל כיס ויחדיו הופכים את ה-Redmi Note 4 למכשיר שוק הביניים הטוב והמשתלם ביותר לרכישה בישראל כיום ולאחד מן הסמארטפונים בעלי יחס העלות מול תמורה הגבוה ביותר.

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
8/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
8/10
סוללה
10/10
מצלמה
7/10
9
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך חד ואיכותי
  • מחיר
  • ממשק משתמש
מה פחות אהבנו
  • מצלמה
  • רמקול

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1,499 שקלים
  • שוק פתוח: החל מ-860 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים