מדיה-טק תציע מעבדי 12 ליבות לסמארטפונים ב-2018

שבב מדיה-טק תמונה: MediaTek

מדיה-טק ידועה כמפתחת שבבי עיבוד עבור סמארטפונים בעיקר עבור השוק הבינוני-נמוך, אך החברה עובדת במרץ על מנת להציג בפנינו את הטכנולוגיות הבאות שיאפשרו לספק ביצועים מרשימים תוך שמירה על חיסכון בחשמל עבור מכשירי הדגל של העתיד. בשנה שעברה הציגה החברה את מערכת השבבים Helio X30 המשלבת מעבד בעל 10 ליבות, ומיוצרת בתהליך בגודל 10 נאנומטר מבית TSMC, וכעת מסתמן כי השתיים יחלו בהפקת שבבים המיוצרים בתהליך בגודל 7 נאנומטר עוד השנה, על מנת שיוכלו להציג בפנינו סמארטפונים המשלבים שבבים אלו כבר בשנה הבאה.

עוברים ל-7 נאנומטר

המעבר לתהליך יצור בגודל 7 נאנומטר יאפשר לשבביה של מדיה-טק לסמארטפונים להיות יעיל יותר. הקטנת הרכיבים ודחיסתם למבנה מצומצם תאפשר חיסכון בצריכת חשמל שיתבטא בחיסכון בחיי הסוללה במכשירים ולשיפור ברמת הביצועים. על פי הדיווח האחרון בנושא, המעבר לתהליך הייצור החדש יאפשר למדיה-טק לשלב בשבביה הבאים מעבדים בעלי 12 ליבות, אלו יחלקו העבודה ביניהם במבנה הכולל ליבות חזקות לביצוע פעולות תובעניות וליבות מוחלשות עבור פעולות יומיומיות לשם חיסכון בצריכת החשמל.

שנת 2017 היא השנה בה נזכה לראות לא מעט סמארטפונים בהם ישולבו שבבים שנבנו בתהליך בגודל 10 נאנומטר. שבביה של מדיה-טק (Helio X30) כבר מיוצרים בתהליך זה, כאשר מתחרות כמו קוואלקום וסמסונג הציגו פתרונות דומים משלהן בדמות ה-Snapdragon 835 וה-Exynos 8895. ובעוד מדיה-טק טרם הכריזה באופן רשמי על השלב הבא שלה בפיתוח השבבים, נוהגה של החברה להציג בפני השוק את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לפני מתחרותיה מעיד כי גם שבבים המיוצרים בתהליך בגודל 7 נאנומטר ייחשפו תחילה על-ידי החברה הטייואנית.

תהליך הייצור החדש של TSMC יגיע לא רק לשבביה של מדיה-טק. החברה משתפת פעולה עם ARM הבריטית, האחראית על פיתוח ארכיטקטורת ליבות העיבוד, כך שהתהליך החדש צפוי למצוא דרכו גם אל שבביה של אפל המוטמעים במכשירי האייפון בשנה הבאה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים